• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    nya mamman skrev 2011-10-20 18:03:07 följande:
    Jag har oxå halsbränna! Mest kvällstid... Känns som min ligger snett över, gräver med händerna vid höftbenet och fötterna vid revbenen =P
    minjalin skrev 2011-10-20 18:00:31 följande:
    Jag har gått 27+5 idag och har samma. Får nån spark då och då men mest är det bök och  händer och fötter som trycker ut :p
     Så har jag med! Sparkarna blir mindre och mindre men ett jäkla bök =) Mys det med förstås!
    Ja min verkar också ligga lite snett tycker jag men det är så svårt att veta vad som är vad :p Ibland trycker den ut knän eller vad det är alldeles vid naveln så det verkligen gör ont och känns som att den ska trycka sig igenom. Inte skönt :p Men det är mys när den bökar runt <3
  • shadowstorm
    coockiejar skrev 2011-10-20 12:55:21 följande:
    Jag pluggar oxå :) Vet iofs inte vad du läser men jag läser till beteendevetare och den här terminen läser vi 4 (7,5poängs) kurser så jag använder dem som små milstolpar. 1 avklarad -  1,5 vecka kvar på den 2:a - 2 kvar!!!
    Cvb skrev 2011-10-20 14:00:49 följande:
    Samma här ! Eller ja, jag gick in i v28 igår, men tycker som du.
    Jag sitter hemma vareviga dag och pluggar också, och det finns nog inge tråkigare att göra. Har försökt börja med psykologin som ska vara klar på måndag en sisådär 10ggr bara idag. Har iaf öppnat uppgiftspappret, så nästa blir väl att ta fram psykologiboken. Bläää 
    Jag håller på läsa upp de sista kurserna på omvårdnads  programmet. Och läser det via NTI-skolan så läser 100 poäng under 5 veckor. och gör mitt slutprov imorgon, till veckan och 3 veckor framåt blir det psykologi sen medicin till början på jan så hoppas lillan vill stanna tills dess :)
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-10-20 17:40:14 följande:
    Haha, virrpanna 1 är jag. Kom på nu att jag sa till sjukgymnasten att jag är i v.27 men är i v.29

Paet: Nej, har byggt ihop åt kompisar. När sonen föddes för snart 6år sen så hade jag bla Urban Jungle och några andra modeller men ej bugga.
    Hoppas det inte gör någon jätte skillnad innan du ska dit nästa gång då. Hur ofta ska du till sjukgymnasten?

Okej då är jag med :) Är den lätt att montera annars? Hur är Urban Jungle då? Var några i föräldragruppen som skulle beställa en sådan :)
  • MissT
    fair skrev 2011-10-20 17:59:12 följande:
    Min bebis ligger så himla långt upp nu, jag brukar få jätteont under revbenen och ibland kan jag inte sitta upprätt för att det tar stopp. Halsbrännan kommer oftare numera också, inte så konstigt kanske :P

Det där känner jag igen ....min verkar gilla att ligga under det högra revbenet vilket gör det väldigt jobbigt att sitta upprätt emellanåt. Brukar luta mig bakåt då och försöka trycka ner henne lite Mina andra barn har också gillat att ligga där. Har ingen halsbränna dock och det är jag gärna utan om jag får välja.
  • MissT
    elingabriella skrev 2011-10-20 13:54:33 följande:
    Och jag pluggar också :) sista terminen till fastighetsmäklare! Har sista tentan en vecka före BF ;D Hihi. Det känns som att det kommer gå bra, hoppas bara att det inte blir snitt på grund av låg moderkaka...

Har det löst sig för er som pluggar med er vilande sgi? Jag fick besked för ett tag sedan och det känns superskönt! 

Jag har också fått besked om min sgi som just nu är vilande. Fick dessutom upp den en del då jag räknat fel när jag anmäldemin sgi innan jag började plugga. Så det känns skönt
  • Sapato

Paet: Bokade ingen ny tid utan går dit vid behov. Gjorde träningsprogrammet nyss och det kändes skönt, hade sällskap av sonen som dock tolkade det på sitt sätt

UJ är en jätte bra vagn, dock minus då den endast är framåtvänd vid sittläge.

• missable
    roxylady skrev 2011-10-20 17:36:42 följande:
    Jag har också gått upp 9kg nu. Är i v26(25+5) idag. Har våg hemma och kan inte riktigt hålla mig att väga mig då å då hihi!
    äger inte en våg =) blev dock förvånad att jag hade gått upp så mycket!
    fast iof har ju mitt sf mått ökat med 4 cm! 
  • Tärning6

Ja här hänger jag inte med så jag ställer en fråga istället
    Hur mår alla i dag och vad har alla gjort??
    Det jag gjort är varit på ett möte, gått in i vecka 27+0, och är barn och hundvakt

• Sapato

Tärning6: haha, nej ibland går tråden fortare än fortast!!

Min dag:
    Käkade frukost på ett cafe med sonen
    Var hos sjukgymnasten
    Jobbade och glömde matlåda så blev en tunnbrödsrulle till lunch
    Beställde barnvagn
    Körde träningsprogrammet från sjukgymnasten
    Duschade
    Och nu ligger jag i sängen och surfar på min Iphone

• elingabriella
    Cvb skrev 2011-10-20 14:05:02 följande:
    Hur kollade du det ? Jag ringde fsk och hörde mig för om min sgi, och hon sa att det normalvist inte ska påverka ens sgi så länge man har csn och inte blir sjuk. Men hur det var i just mitt fall visste hon ju inte. Kommer inte ihåg vad hon sa sen, om jag skulle skicka in något eller hur jag skulle göra för att få veta ? 
    Så, hur fick du reda på´t ? :P 
    Jag skickade in papprerna för ett tag sedan och nu har de kommit in så när jag kollar mina uppgifter på fsk hemsida så står det att jag har vilade sgi också årsinkomsten som jag hade då.
    elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
Svar på tråden Januaribebis 2012