• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (annorlunda)
    J a d e d skrev 2014-04-20 14:19:52 följande:

Men det R Ä C K E R ju inte att snubben är dominant. Vad är det med det du inte förstår?
    jag vet om detta! var är det som DU inte förstår?

suck... du och jag lägger ner detta.
  • Anonym (omd)
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 14:10:01 följande:
    du har större chans för att 75% av killarna är dominanta, inte för att du är just kvinna.  det är ju den första inkörsporten för att komma till just det du gillar.

för mig är det 10% dominanta tjejer. tänk då att variationen på typer av dominans är den samma för gruppen män.

aja, alltså :). om du känner att det är svårt att förstå detta, så kanske du inte läst statistik. vi får agree to disagree

Anonym(omd) blev upprörd.
    Nej jag tyckte att det var trams att komma dragande med den där klassikern att det är så lätt för tjejer som vill ligga. För den dyker alltid upp. Spelar ingen roll om det handlar om att vara ug eller vanilj. Det finns alltid en gnällig grupp män som tycker att kvinnor har det lätt för att de hävdar att vilket jävla ök som helst vill knulla en om man går ut och särar på benen. Som om det var det man ville. Och när man inte vill bli knullad av vilket jävla rat som helst så är man bortskämd och bevisar deras ståndpunkt att tjejer får ligga när de vill OM de vill. Och får de inte ligga så är det för att de har för höga krav för egentligen så får de minsann bara de släpper till. Det är inte sant och det är en löjlig "tävliing" om kallt grus. Det är svårt för folk att hitta rätt och har man en avvikande sexualitet så blir det ännu svårare. Oavsett vilket kön man har. Jag är inte upprörd. Jag har bara en annan åsikt. 
  • Anonym (omd)
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 14:20:15 följande:
    säger inte att det är lätt att hitta en som attraherar både fysiskt och mentalt. vaart har jag sagt det? :) visa mig snälla.

har bara sagt att tjejer har större chans att hitta det dom söker, pga statistik på antalet dominanta män och pga min empiri. 

och om man söker: 
    1. attraherar både fysiskt och mentalt.
     2. dominant på rätt sätt
     3. kunna knulla min hjärna ihop med kroppen

tror du det är lättast att hitta detta bland 75% av killarna eller 10% av kvinnorna? (här antar jag att det finns tillgång till lika många kvinnor som män)
    Vad har du för belägg för att det finns fler dominanta män? Män med makt i samhället kan ju vara lika dominanta som jag...dvs inte alls. Män på Darkside är ofta undergivna. Eller upptagna. Eller internetrunkare som inte kan.

Min empiri säger mig att det finns FÅ dominanta män. 
  • Anonym (annorlunda)
    Anonym (omd) skrev 2014-04-20 15:00:09 följande:
    Vad har du för belägg för att det finns fler dominanta män? Män med makt i samhället kan ju vara lika dominanta som jag...dvs inte alls. Män på Darkside är ofta undergivna. Eller upptagna. Eller internetrunkare som inte kan.

Min empiri säger mig att det finns FÅ dominanta män. 
    jag tror du är upprörd delvis pga denna kommentar: "Släpp det patetiska snacket om att andra har det bättre"
    jaded  sa nyss: "du för ett sällan skådat korkat resonamang"

dessa kommentarer tillsamamns med er ton får mig att tro att ni är upprörda.

här är mitt belägg förresten, då min empiri som egentligen är mycket större o starkare, inte kan bevisas här.

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m71978390.html
  • Anonym (omd)
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 15:09:57 följande:
    jag tror du är upprörd delvis pga denna kommentar: "Släpp det patetiska snacket om att andra har det bättre"
    jaded  sa nyss: "du för ett sällan skådat korkat resonamang"

dessa kommentarer tillsamamns med er ton får mig att tro att ni är upprörda.

här är mitt belägg förresten, då min empiri som egentligen är mycket större o starkare, inte kan bevisas här.

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m71978390.html
    Du vet inte tillräckligt om statistik verkar det som...  
  • Anonym (annorlunda)

sedan orkade jag inte kommentera på allt du skrev. men att det är lättare för tjejer än killar att ligga det är jag ganska säker på.

inte lättare att få den man verkligen vill ha. men att bara få sex är lättare som tjej. 

tänker nog sträcka mig så långt som att säga att det är fakta :p, även om det irriterar dig!

• Anonym (annorlunda)
    Anonym (omd) skrev 2014-04-20 15:12:17 följande:
    Du vet inte tillräckligt om statistik verkar det som...  
    okej agree to disagree.
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 14:20:15 följande:
    säger inte att det är lätt att hitta en som attraherar både fysiskt och mentalt. vaart har jag sagt det? :) visa mig snälla.

har bara sagt att tjejer har större chans att hitta det dom söker, pga statistik på antalet dominanta män och pga min empiri. 

och om man söker: 

1. attraherar både fysiskt och mentalt.

2. dominant på rätt sätt

3. kunna knulla min hjärna ihop med kroppen

tror du det är lättast att hitta detta bland 75% av killarna eller 10% av kvinnorna? (här antar jag att det finns tillgång till lika många kvinnor som män)

Du utgår från att andra resonerar som du, dvs nöjer sig.

Se ditt andra stycke.

Vad hjälper det att fler män är sexuellt dominanta än kvinnor, om det nu vore så, ifall det man söker är en komplett matchning på alla plan och inte bara vilken snubbe som helst som går igång på att dominera.
  • Anonym (annorlunda)
    J a d e d skrev 2014-04-20 15:18:45 följande:

Du utgår från att andra resonerar som du, dvs nöjer sig.
    Se ditt andra stycke.

Vad hjälper det att fler män är sexuellt dominanta än kvinnor, om det nu vore så, ifall det man söker är en komplett matchning på alla plan och inte bara vilken snubbe som helst som går igång på att dominera.
    hur menar du med att jag nöjer mig?

nu är du bara envis. du har ju fler chanser att hitta denna kompletta matchning om det finns flera personer som ens gillar att dominera.

om inte du vill lyssna på statistik, och inte heller lägga ner mer tid på att förstå det jag skriver. så borde vi lägga ner. 

vi kommer ju ingen vart. tycker jag har svarat på det jag citerat här senast flera gånger i tråden.. så vi för nog ta och lägga ner du o jag.
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 15:27:50 följande:
    hur menar du med att jag nöjer mig?

nu är du bara envis. du har ju fler chanser att hitta denna kompletta matchning om det finns flera personer som ens gillar att dominera.

om inte du vill lyssna på statistik, och inte heller lägga ner mer tid på att förstå det jag skriver. så borde vi lägga ner. 

vi kommer ju ingen vart. tycker jag har svarat på det jag citerat här senast flera gånger i tråden.. så vi för nog ta och lägga ner du o jag.

N e j. Att en man är dominant betyder ingalunda att han är det på för mig rätt sätt. Att det finns många dominanta män ökar inte chansen att jag hittar en som passar mig endast för att de är dominanta. Det krävs mer. Det krävs dessutom ännu mer om relationen ska vara präglad av d/s.

Du nöjer dig om du anser att det räcker med att dela sexuella preferenser.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...