• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (annorlunda)
    Smecker skrev 2014-04-20 13:42:12 följande:

Du har fortfarande fel. Du kan ha en person som uppfyller allt på din checklista, men som du ändå inte blir attraherad av. Det finns absolut personer som är mindre nogräknade, du verkar själv höra till dessa, men det är få undergivna kvinnor som tar vem som helst bara han påstår att han är dominant.

Återigen. Bara för att det finns ett överflöd av män som påstår sig vara dominanta, så innebär det inte att alla verkligen är det, eller att de är dominanta på rätt sätt för precis alla undergivna kvinnor, eller att de är fysiskt och mentalt attraktiva för precis alla undergivna kvinnor. Attraktion uppstår inte automagiskt för att fysiska, intellektuella och sexuella preferenser är uppfyllda. Jag har träffat en hel del kvinnor som "på pappret" är världens bästa matchning för mig, men det fanns ingen som helst mental attraktion. Då ingår inte den kvinnan i det "möjliga" urvalet.
    men... orkar inte kommentera på alla grejer som du skriver. men du verkar inte förstå mitt resonamang.

eftersom att det finns fler dominanta män så är chansen större att hitta dessa. och det va d jag sa i inledningsinlägget i tråden. titta på alla mina inlägg i denna tråd så ser du.

precis som att chansen är större att hitta en viss bergart här än att hitta tex guld. eftersom att det finns så mycket mer av denna bergart. 
    delvis grundat på detta faktum så har ju guld blivit dyrt/eftertraktat.

jag håller med dig om att det kan finnas faktorer inom attraktion som man inte ens vet va det är och att det därför blir lite konstigt att sätta det i en checklista.

men mitt uttalande är inte fel. det är enkelt för en undergiven tjej att hitta en dominant kille. det är svårare för en undergiven kille att hitta en dominant tjej.
    detta beror på olika saker. jag har empiri från livet, och "FL-statistiken" som också pekar på samma sak
  • Anonym (annorlunda)
    Smecker skrev 2014-04-20 13:43:54 följande:

Ingen blir upprörd, vi påpekar bara att du har fel. Du har absolut rätt att ha en åsikt, hur fel den än är, men presentera den inte som fakta.
    jo, det har vissa visst blivit. tror här att det är du som inte kan uppfatta det bara.
  • Anonym (annorlunda)

något som jag mer har märkt, är att många kvinnor har väldigt svårt att acceptera att dom har det lätt i vissa avseenden. 
    kanske skulle jag också ha det svårt att acceptera att jag har det lätt i andra avseenden.

men så är livet ju. tycker dock inte att man ska jämföra så mycket med andra egentligen, utan bara försöka leva sitt liv och göra sitt bästa. då mår man bäst

• J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 13:41:05 följande:
    nej, men det har jag inte sagt heller. 

men det är större chans att du hittar din dominanta man, än att jag hittar min dominanta kvinna. 

därför sa jag att ni tjejer har tur. 

förstår inte varför detta gör vissa här så upprörda, det är ju bara fakta

Varför har jag större chans endast för att jag är kvinna? Jag har väl krav och behov som måste matchas med rätt sorts dominant man. Hela din argumentation är grundad i att kvinnor kan välja och vraka.

Vem är upprörd?
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 13:46:38 följande:
    det finns som sagt olika typer av dominanta män, se mitt långa inlägg ovanför.

jag säger inte att du har lätt att hitta din drömprins. jag säger att du har lätt att hitta en dominant man och på så sätt få vissa av dina preferenser uppfyllda. se som sagt mitt länga inlägg här över

Om du syftar på mig så har du verkligen fel där.

Du verkar inte förstå vad mental attraktion är.
  • Anonym (annorlunda)
    J a d e d skrev 2014-04-20 14:06:06 följande:

Varför har jag större chans endast för att jag är kvinna? Jag har väl krav och behov som måste matchas med rätt sorts dominant man. Hela din argumentation är grundad i att kvinnor kan välja och vraka.

Vem är upprörd?
    du har större chans för att 75% av killarna är dominanta, inte för att du är just kvinna.  det är ju den första inkörsporten för att komma till just det du gillar.

för mig är det 10% dominanta tjejer. tänk då att variationen på typer av dominans är den samma för gruppen män.

aja, alltså :). om du känner att det är svårt att förstå detta, så kanske du inte läst statistik. vi får agree to disagree

Anonym(omd) blev upprörd.
  • Anonym (annorlunda)
    J a d e d skrev 2014-04-20 14:08:39 följande:

Om du syftar på mig så har du verkligen fel där.
    Du verkar inte förstå vad mental attraktion är.
    och du verkar inte förstå vad jag menar. men som sagt, agree to disagree.
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 13:57:33 följande:
    något som jag mer har märkt, är att många kvinnor har väldigt svårt att acceptera att dom har det lätt i vissa avseenden. 

kanske skulle jag också ha det svårt att acceptera att jag har det lätt i andra avseenden.

men så är livet ju. tycker dock inte att man ska jämföra så mycket med andra egentligen, utan bara försöka leva sitt liv och göra sitt bästa. då mår man bäst

Du, det är verkligen INTE lätt att hitta en man som attraherar både fysiskt och mentalt. Ska han även vara dominant på rätt sätt minskar utbudet ännu mer. Ska han därtill kunna knulla min hjärna ihop med kroppen så är det nästintill ett obefintligt utbud.

Du för ett sällan skådat korkat resonemang.
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 14:10:01 följande:
    du har större chans för att 75% av killarna är dominanta, inte för att du är just kvinna.  det är ju den första inkörsporten för att komma till just det du gillar.

för mig är det 10% dominanta tjejer. tänk då att variationen på typer av dominans är den samma för gruppen män.

aja, alltså :). om du känner att det är svårt att förstå detta, så kanske du inte läst statistik. vi får agree to disagree

Anonym(omd) blev upprörd.

Men det R Ä C K E R ju inte att snubben är dominant. Vad är det med det du inte förstår?
  • Anonym (annorlunda)
    J a d e d skrev 2014-04-20 14:11:55 följande:

Du, det är verkligen INTE lätt att hitta en man som attraherar både fysiskt och mentalt. Ska han även vara dominant på rätt sätt minskar utbudet ännu mer. Ska han därtill kunna knulla min hjärna ihop med kroppen så är det nästintill ett obefintligt utbud.
    Du för ett sällan skådat korkat resonemang.
    säger inte att det är lätt att hitta en som attraherar både fysiskt och mentalt. vaart har jag sagt det? :) visa mig snälla.

har bara sagt att tjejer har större chans att hitta det dom söker, pga statistik på antalet dominanta män och pga min empiri. 

och om man söker: 
    1. attraherar både fysiskt och mentalt.
     2. dominant på rätt sätt
     3. kunna knulla min hjärna ihop med kroppen

tror du det är lättast att hitta detta bland 75% av killarna eller 10% av kvinnorna? (här antar jag att det finns tillgång till lika många kvinnor som män)

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...