• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Schna
    Smecker skrev 2014-04-20 12:26:01 följande:
    Vad hjälper det mig att jag drar till mig hundra undergivna kvinnor när nittionio av dem inte passar mig alls av diverse anledningar? Då har jag inte hundra att välja på, utan endast en. Samma gäller undergivna kvinnor, vad hjälper det att de drar till sig tusen dominanta män, när åttahundra av dem är fake, och etthundranittionio av dem är oattraktiva och/eller dominanta på fel sätt? Då har de inte tusen att välja på, utan endast en.
    It takes a fool to remain sane
  • Anonym (annorlunda)
    Smecker skrev 2014-04-20 12:26:01 följande:
    Vad hjälper det mig att jag drar till mig hundra undergivna kvinnor när nittionio av dem inte passar mig alls av diverse anledningar? Då har jag inte hundra att välja på, utan endast en. Samma gäller undergivna kvinnor, vad hjälper det att de drar till sig tusen dominanta män, när åttahundra av dem är fake, och etthundranittionio av dem är oattraktiva och/eller dominanta på fel sätt? Då har de inte tusen att välja på, utan endast en.

1.
    dina siffror är helt tagna i luften och jag tror inte att man inte känner sexuell tillfredsställelse med 99% av sina undergivna kvinnor.
    dina siffror ang undergivna kvinnor är också jätte-extrema.

saker och ting är inte så svart och vitt som du vill få dom till. om man gillar att bli dominerad så kan vi säga att man kanske gillar 7 olika saker vid samband med dominans. vi kallar dessa saker A, B, C, D, E, F, G H. 

vissa killar kommer bara kunna ge dig A och B. andra ingenting av dessa, och vissa kanske ger dig A,B,C,D,E,F, här går också din gräns för vem som passar dig.

du når orgasm och blir lite tillfredsställd av någon som bara ger dig A, B och C. alla dessa 7 saker bygger på dominans av något slag.. med andra ord är det inte så svart och vitt som du vill få det till. alla kan ju olika saker.

2. 
    vänd på det då. en kille som gillar dominanta tjejer. som tänder på A,B C, D, E, F, G, H. alla dessa saker bygger på dominans. ingen tjej kan ge det eftersom att dom gärna istället är undergivna. 
    jag har till och med en tråd från FL som stöd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m71978390.html

ser du att ungefär 75% av männen är dominanta, och 92/9 av kvinnorna är undergivna, dvs ca 90%.

självklart är det då lättare för en undergiven tjej att hitta en dominant kille. EFTERSOM ATT DE ÄR SÅ MÅNGA FLER DOMINANTA KILLAR.
    på samma sätt är det lättare för en dominant man att hitta en undergiven kvinna. eftersom att det är så många fler dominanta tjejer.

hur kan detta vara krångligt? :)

• Smecker
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 12:55:26 följande:
    1.

dina siffror är helt tagna i luften och jag tror inte att man inte känner sexuell tillfredsställelse med 99% av sina undergivna kvinnor.

dina siffror ang undergivna kvinnor är också jätte-extrema.

saker och ting är inte så svart och vitt som du vill få dom till. om man gillar att bli dominerad så kan vi säga att man kanske gillar 7 olika saker vid samband med dominans. vi kallar dessa saker A, B, C, D, E, F, G H. 

vissa killar kommer bara kunna ge dig A och B. andra ingenting av dessa, och vissa kanske ger dig A,B,C,D,E,F, här går också din gräns för vem som passar dig.

du når orgasm och blir lite tillfredsställd av någon som bara ger dig A, B och C. alla dessa 7 saker bygger på dominans av något slag.. med andra ord är det inte så svart och vitt som du vill få det till. alla kan ju olika saker. 2. 

vänd på det då. en kille som gillar dominanta tjejer. som tänder på A,B C, D, E, F, G, H. alla dessa saker bygger på dominans. ingen tjej kan ge det eftersom att dom gärna istället är undergivna. 

jag har till och med en tråd från FL som stöd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m71978390.htmlser du att ungefär 75% av männen är dominanta, och 92/9 av kvinnorna är undergivna, dvs ca 90%.

självklart är det då lättare för en undergiven tjej att hitta en dominant kille. EFTERSOM ATT DE ÄR SÅ MÅNGA FLER DOMINANTA KILLAR.

på samma sätt är det lättare för en dominant man att hitta en undergiven kvinna. eftersom att det är så många fler dominanta tjejer.

hur kan detta vara krångligt? :)

Och exakt där har du fel. För en undergiven kvinna handlar det inte om sexuell tillfredsställelse, utan om mental tillfredsställelse. Det spelar ingen roll att mannen har en hård kuk och en handflata att smiska på exakt rätt sätt med, om hela han är fel som person. Attraktion sitter i huvudet, och har inget som helst att göra med någon checklista.

Innan du greppat det där så kommer du inte att förstå på vilket sätt du har fel. För fel har du, hur mycket statistik du än tycker att du har.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (annorlunda)
    Smecker skrev 2014-04-20 13:18:58 följande:

Och exakt där har du fel. För en undergiven kvinna handlar det inte om sexuell tillfredsställelse, utan om mental tillfredsställelse. Det spelar ingen roll att mannen har en hård kuk och en handflata att smiska på exakt rätt sätt med, om hela han är fel som person. Attraktion sitter i huvudet, och har inget som helst att göra med någon checklista.

Innan du greppat det där så kommer du inte att förstå på vilket sätt du har fel. För fel har du, hur mycket statistik du än tycker att du har.
    när jag  lägger upp mina exempel så finns ju psykisk dominans också med. varför skulle man inte kunna lägga till olika typer av psykisk dominans i en "checklista" som du kallar det?

nä fel har jag inte. 

jag säger att  kvinnor har tur som har så lätt att hitta dominanta män. och det har dom pga män är just dominanta. plus att  tjejer har lättare att få någon kille om dom så skulle vilja.

detta uttalande är helt korrekt. 

(om man bara vill hitta undergivna kvinnor, så är ju det enligt den där statistiken ännu lättare än att hitta dominanta män. men det är svårare att få en tjej som kille än för en tjej att få en kille, generellt dårå)
  • Anonym (annorlunda)

vill tillägga att jag faktiskt inte sa något om några fysiska attribut när jag skrev min "checklista". det har du själv bara kommit på.
    visst kan vissa fysiska attribut ha betydelse. men eftersom att jag skälv är undergiven kille, så vet jag att det psykiska är det viktigaste.

har varit tänd på tjejer som absolut inte har varit några extrema höjdare fysiskt.

• J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 13:25:51 följande:
    jag säger att  kvinnor har tur som har så lätt att hitta dominanta män. och det har dom pga män är just dominanta.

Eh. Okej. Var ska jag väldigt lätt kunna hitta en dominant man som passar mig om de nu finns överallt? Bara för att en karl anser sig vara dominant i bingen betyder det inte att han är rätt för mig eller?
  • Anonym (annorlunda)
    J a d e d skrev 2014-04-20 13:34:58 följande:

Eh. Okej. Var ska jag väldigt lätt kunna hitta en dominant man som passar mig om de nu finns överallt? Bara för att en karl anser sig vara dominant i bingen betyder det inte att han är rätt för mig eller?
    nej, men det har jag inte sagt heller. 

men det är större chans att du hittar din dominanta man, än att jag hittar min dominanta kvinna. 

därför sa jag att ni tjejer har tur. 

förstår inte varför detta gör vissa här så upprörda, det är ju bara fakta
  • Smecker
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 13:25:51 följande:
    när jag  lägger upp mina exempel så finns ju psykisk dominans också med. varför skulle man inte kunna lägga till olika typer av psykisk dominans i en "checklista" som du kallar det?

nä fel har jag inte. 

jag säger att  kvinnor har tur som har så lätt att hitta dominanta män. och det har dom pga män är just dominanta. plus att  tjejer har lättare att få någon kille om dom så skulle vilja.

detta uttalande är helt korrekt. 

(om man bara vill hitta undergivna kvinnor, så är ju det enligt den där statistiken ännu lättare än att hitta dominanta män. men det är svårare att få en tjej som kille än för en tjej att få en kille, generellt dårå)

Du har fortfarande fel. Du kan ha en person som uppfyller allt på din checklista, men som du ändå inte blir attraherad av. Det finns absolut personer som är mindre nogräknade, du verkar själv höra till dessa, men det är få undergivna kvinnor som tar vem som helst bara han påstår att han är dominant.

Återigen. Bara för att det finns ett överflöd av män som påstår sig vara dominanta, så innebär det inte att alla verkligen är det, eller att de är dominanta på rätt sätt för precis alla undergivna kvinnor, eller att de är fysiskt och mentalt attraktiva för precis alla undergivna kvinnor. Attraktion uppstår inte automagiskt för att fysiska, intellektuella och sexuella preferenser är uppfyllda. Jag har träffat en hel del kvinnor som "på pappret" är världens bästa matchning för mig, men det fanns ingen som helst mental attraktion. Då ingår inte den kvinnan i det "möjliga" urvalet.
  • Smecker
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 13:41:05 följande:
    förstår inte varför detta gör vissa här så upprörda, det är ju bara fakta

Ingen blir upprörd, vi påpekar bara att du har fel. Du har absolut rätt att ha en åsikt, hur fel den än är, men presentera den inte som fakta.
  • Anonym (annorlunda)

det finns som sagt olika typer av dominanta män, se mitt långa inlägg ovanför.

jag säger inte att du har lätt att hitta din drömprins. jag säger att du har lätt att hitta en dominant man och på så sätt få vissa av dina preferenser uppfyllda. se som sagt mitt länga inlägg här över

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...