• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-07 23:41:24 följande:
    Nej han vet inte om aborten. Men han tycks ha BESTÄMT att de ska ha barn utan att ens ha diskuterat saken med henne. Han har ju problem med hennes yrke och det kan jag förstå men samtidigt har väl hon nångång sagt att hon bara har några år kvar i den branschen och hon vill tjäna pengar medan hon kan. De är ju båda unga ffs, dom har tid att skaffa barn! Jag ser det som att han vill kontrollera henne (få henne att sluta jobba) genom att göra henne gravid.
    Visst, det är väl lite hennes fel också, deborde väl ha satt sig ner bägge två och pratat om saken, men ändå... Hon har ju gjort klart för honom att hon vill arbeta.

Att han reagerar genom att GENAST hoppa i säng med en annan är ju helt i sin ordning enligt SoA-standard, det har vi ju sett tidigare med Jax. "Min tjej tycker inte som jag - då har jag all rätt i världen att ha sex med nån annan!" Ganska konstig praxis, speciellt då den verkligen inte gäller för tjejerna.
    Antagligen den enda grejen jag har svårt med i denhär serien. Dom älskar och försvarar sina kvinnor men har väldigt lite respekt för dem mellan varven.
    ho sa det till tara, att hon villa tjäna pengar några år till, det sa hon då hon ville ha hjäklp med aborten, det sa hon ju som sagt alldrig till opie.

då opie sa tt han ville ha barn med henne (då de gifta sig tror jag) så sa hon inte emot honom..

Han har ju då varit ärlig med sina intutioner, medans hon inte varit det då hon inte sagt till honom att hon vägrar..

han gjorde fel som hoppade isäng med en annan, men kvinnoförtryckgrejen hålle rjag inte med om :-P
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-10-09 17:02:03 följande:
    ho sa det till tara, att hon villa tjäna pengar några år till, det sa hon då hon ville ha hjäklp med aborten, det sa hon ju som sagt alldrig till opie.

då opie sa tt han ville ha barn med henne (då de gifta sig tror jag) så sa hon inte emot honom..

Han har ju då varit ärlig med sina intutioner, medans hon inte varit det då hon inte sagt till honom att hon vägrar..

han gjorde fel som hoppade isäng med en annan, men kvinnoförtryckgrejen hålle rjag inte med om :-P
    Håller inte med dig men respekterar din åsikt Glad
    Jag är i varje fall lite sur på Opie just nu. Bara för att hans fru går på p-medel utan hans vetskap så får han inte hoppa i säng med nån annan. Det hade garanterat inte varit ok för henne att hoppa i säng med nån annan, det kan jag lova...
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-09 17:42:30 följande:
    Håller inte med dig men respekterar din åsikt Glad
    Jag är i varje fall lite sur på Opie just nu. Bara för att hans fru går på p-medel utan hans vetskap så får han inte hoppa i säng med nån annan. Det hade garanterat inte varit ok för henne att hoppa i säng med nån annan, det kan jag lova...
    fast det gör hon ju dagligen hihi

Dom behöver sätta sig ner och prata lite.. par terapi hade ju varit ett roligt inslag i serien
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-10-09 18:09:20 följande:
    fast det gör hon ju dagligen hihi

Dom behöver sätta sig ner och prata lite.. par terapi hade ju varit ett roligt inslag i serien
    Ligger hon faktiskt med folk i sitt jobb? Jag trodde det var mer webcamposerande...

De flesta i serien tycks behöva parterapi. Jag menar, Gemma säger nåt åt Clay och han tar typ stryptag på henne? Not cool.
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-09 19:35:08 följande:
    Ligger hon faktiskt med folk i sitt jobb? Jag trodde det var mer webcamposerande...

De flesta i serien tycks behöva parterapi. Jag menar, Gemma säger nåt åt Clay och han tar typ stryptag på henne? Not cool.
    clay behöver nog ect behandlingar och någon form av humörshöjande :-P
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-10-09 19:42:31 följande:
    clay behöver nog ect behandlingar och någon form av humörshöjande :-P
    För att inte tala om en madrasserad cell.
    Tyckte så hemskt synd om Wayne också i senaste avsnittet. Först kommer Clay och vill han ska fixa fram breven, sedan Gemma (eller var det andra vägen?). Anyway. Som om Wayne skulle veta var dedär jävla breven finns. Lämna en stackars cancersjuk man ifred!
    Han har fina, snidade stolar utanför trailern, dock Flört
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-09 21:23:30 följande:
    För att inte tala om en madrasserad cell.
    Tyckte så hemskt synd om Wayne också i senaste avsnittet. Först kommer Clay och vill han ska fixa fram breven, sedan Gemma (eller var det andra vägen?). Anyway. Som om Wayne skulle veta var dedär jävla breven finns. Lämna en stackars cancersjuk man ifred!
    Han har fina, snidade stolar utanför trailern, dock Flört
    fast det komme rju fram mer och mer nu att wayn är mer inblandad än man kanske trodde tidigare.. att han tom mörkade mordet på JT, han vsite ju att han blev mördad, han hade bara fått fel iomfo om varför.

Jag tycker fortfarand etat dte är roligt att wayn är betydligt yngre än gemma irl
  • Bordeaux
    varfördåför skrev 2011-10-09 21:54:46 följande:
    fast det komme rju fram mer och mer nu att wayn är mer inblandad än man kanske trodde tidigare.. att han tom mörkade mordet på JT, han vsite ju att han blev mördad, han hade bara fått fel iomfo om varför.

Jag tycker fortfarand etat dte är roligt att wayn är betydligt yngre än gemma irl
    What??? Jag vet att hon är gammal(hon ser dock otroligt bra ut för sin ålder) Wayne ser ju ut att vara minst 70 hon är väl bara omkring 50?

Är det säkert att hon åt pillren? Det var ju inte länge sen de gifte sig och han/hon/dom bestämde sig för att skaffa barn. Alla spolar inte ner pillren i toaletten direkt och bara för han ser en burk så betyder ju inte det att hon faktiskt äter dem.
  • varfördåför
    Bordeaux skrev 2011-10-09 22:00:03 följande:
    What??? Jag vet att hon är gammal(hon ser dock otroligt bra ut för sin ålder) Wayne ser ju ut att vara minst 70 hon är väl bara omkring 50?

Är det säkert att hon åt pillren? Det var ju inte länge sen de gifte sig och han/hon/dom bestämde sig för att skaffa barn. Alla spolar inte ner pillren i toaletten direkt och bara för han ser en burk så betyder ju inte det att hon faktiskt äter dem.
    men frågan är hur stort tidsspannet är från att de gifte sig, vet vi det? har han "försökt" (som han säger) i flera månader och det inget händer fast han vet att båda är färtila så känner han sig nog ganska förråd nu.

gemma är född -54 och  wayn -56, så det var ju inet så stor skilnad, men endock .. clay är skitgammal btw han är född 50, så han är 61
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-10-09 21:54:46 följande:
    Jo han är mer inblandad än man tidigare trott, men ändå, jag tror nog att han, precis som alla andra, velat lämna det där bakom sig. Nu är han sjuk, döende rentav, han har alltid gjort allt han kunnat för klubben trots att han inte ens är med, och så kommer dom och plågar honom om en massa saker... Jag vet inte, jag tycker lite synd om honom bara Glad