• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • Passionsfrukt
    Bordeaux skrev 2011-10-07 10:28:26 följande:
    Elak, det beror ju på hur man ser det, saker händer som inte är hans fel men som gör att han fattar ett beslut. Som inte är det bästa beslutet.
    Nej inte det beslutet, det är en bisak (eller inte en bisak i sig, menmen...). Utan saker som ledde fram till det.
    Vi måste snacka mer i klartext när varfördåför sett avsnitten! Jag är bortbjuden ikväll så det blir till att fortsätta imorgon, beroende på när jag kommer hem vill säga...
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-07 15:04:59 följande:
    Nej inte det beslutet, det är en bisak (eller inte en bisak i sig, menmen...). Utan saker som ledde fram till det.
    Vi måste snacka mer i klartext när varfördåför sett avsnitten! Jag är bortbjuden ikväll så det blir till att fortsätta imorgon, beroende på när jag kommer hem vill säga...
    jag ahr sett framtill vinjetten nu me nu är barnen hemma så kan inet se resten förns vid 19.00.. men jag stänger helt enkelt ner detta nu också återkommer då jag har sett så ni får diskutera fritt
  • varfördåför

Aaahh, fattar inte vad ni pratar om Opie har väl inte gjort nå fel :-P

Men däremot Clay.. jag ahr ju hatat honom helatiden, men nu är han verkligen vidrig Kräks

Och hade det inte varit bättre om juice hade erkänt om sin farsa än att sitta i den soppan han är i nu :-P

• trollkarl

@ varför

Så doppa veken i annan stearin är okej?

• varfördåför
    trollkarl skrev 2011-10-07 20:31:50 följande:
    @ varför

Så doppa veken i annan stearin är okej?
    om man en en tuff biker ja :-P det har de ju gjort allihop, är väl inte värre bara för att det är opie?
  • Bordeaux

Tajmingen är illa när man är nygift. Sen kan jag förstå honom på ett sätt, de försöker få barn och han hittar p-piller. blir känsloslam och ligger med en annan tjej som typ alla i klubben gör. Men för mig beror det lite på, åt hon verkligen av pillren eller är det bara innehav?

• varfördåför
    Bordeaux skrev 2011-10-07 21:11:46 följande:
    Tajmingen är illa när man är nygift. Sen kan jag förstå honom på ett sätt, de försöker få barn och han hittar p-piller. blir känsloslam och ligger med en annan tjej som typ alla i klubben gör. Men för mig beror det lite på, åt hon verkligen av pillren eller är det bara innehav?
    hahaha.. man kan väl åkadit för innehav också blir ju dock ett mildare straff då.. hmm.. isf hade han kanske bara haft rätt att hångla med den där tjejen
  • Passionsfrukt

Det jag blir mest sur för med Opie är att HAN tycks ha bestämt att han och Lila vill ha barn. Har han alls diskuterat saken med Lila? Hon har ju sagt att hon vill fortsätta jobba medan hon ännu har kroppen för det, och han har helt klart problem med det. Han måste acceptera att hon är sin egen person trots att de är gifta. Om hon inte vill ha barn så måste han fan acceptera det! Att sedan hoppa i säng med en annan bara för att man inser att ens NYBLIVNA HUSTRU inte vill ha fler barn (dom har väl 4 sammanlagt?) är fan barnsligt och inget annat.

• varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-07 23:22:07 följande:
    Det jag blir mest sur för med Opie är att HAN tycks ha bestämt att han och Lila vill ha barn. Har han alls diskuterat saken med Lila? Hon har ju sagt att hon vill fortsätta jobba medan hon ännu har kroppen för det, och han har helt klart problem med det. Han måste acceptera att hon är sin egen person trots att de är gifta. Om hon inte vill ha barn så måste han fan acceptera det! Att sedan hoppa i säng med en annan bara för att man inser att ens NYBLIVNA HUSTRU inte vill ha fler barn (dom har väl 4 sammanlagt?) är fan barnsligt och inget annat.
    hon har inte sagt till honom att hon inte vill ha fler barn, det sa hon till tara. han vet inte om aborten och jag är gasnka säker på att han sa till henne då de gift sig att han skulle göra henne med barn?! kolla på första avsnittet på säsongen om du inte tror mig

han har två och hon en..
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-10-07 23:33:09 följande:
    hon har inte sagt till honom att hon inte vill ha fler barn, det sa hon till tara. han vet inte om aborten och jag är gasnka säker på att han sa till henne då de gift sig att han skulle göra henne med barn?! kolla på första avsnittet på säsongen om du inte tror mig

han har två och hon en..
    Nej han vet inte om aborten. Men han tycks ha BESTÄMT att de ska ha barn utan att ens ha diskuterat saken med henne. Han har ju problem med hennes yrke och det kan jag förstå men samtidigt har väl hon nångång sagt att hon bara har några år kvar i den branschen och hon vill tjäna pengar medan hon kan. De är ju båda unga ffs, dom har tid att skaffa barn! Jag ser det som att han vill kontrollera henne (få henne att sluta jobba) genom att göra henne gravid.
    Visst, det är väl lite hennes fel också, deborde väl ha satt sig ner bägge två och pratat om saken, men ändå... Hon har ju gjort klart för honom att hon vill arbeta.

Att han reagerar genom att GENAST hoppa i säng med en annan är ju helt i sin ordning enligt SoA-standard, det har vi ju sett tidigare med Jax. "Min tjej tycker inte som jag - då har jag all rätt i världen att ha sex med nån annan!" Ganska konstig praxis, speciellt då den verkligen inte gäller för tjejerna.
    Antagligen den enda grejen jag har svårt med i denhär serien. Dom älskar och försvarar sina kvinnor men har väldigt lite respekt för dem mellan varven.