• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-10 07:37:30 följande:
    Jo han är mer inblandad än man tidigare trott, men ändå, jag tror nog att han, precis som alla andra, velat lämna det där bakom sig. Nu är han sjuk, döende rentav, han har alltid gjort allt han kunnat för klubben trots att han inte ens är med, och så kommer dom och plågar honom om en massa saker... Jag vet inte, jag tycker lite synd om honom bara Glad
    han verkar sådär dumsnäll som bara inte kan säga nej, du utnyttjar honom lite.. men jag tror att han gör allt för gemma och det var väl det clay antydde också, det är hållhaken, "om du konstrar så får gemma veta"
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-10-09 17:42:30 följande:
    Håller inte med dig men respekterar din åsikt Glad
    Jag är i varje fall lite sur på Opie just nu. Bara för att hans fru går på p-medel utan hans vetskap så får han inte hoppa i säng med nån annan. Det hade garanterat inte varit ok för henne att hoppa i säng med nån annan, det kan jag lova...
    Jag håller med dig, han borde få lite smisk på rumpan just nu! Fast samtidigt kan jag förstå att denna annars helylle karaktär behöver bli lite smutsig han med
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-10-10 08:03:20 följande:
    han verkar sådär dumsnäll som bara inte kan säga nej, du utnyttjar honom lite.. men jag tror att han gör allt för gemma och det var väl det clay antydde också, det är hållhaken, "om du konstrar så får gemma veta"
    Det är sant, han gör nog allt för Gemma. Han har ju världens crush på henne.
    HäxanSurtant skrev 2011-10-10 08:52:29 följande:
    Jag håller med dig, han borde få lite smisk på rumpan just nu! Fast samtidigt kan jag förstå att denna annars helylle karaktär behöver bli lite smutsig han med
    Dom vill nog fixa lite skit på alla medlemmar nu, visa alla grymma sidor hos alla. The shit is really gonna hit the fan denhär säsongen...
  • varfördåför

Sedan är ju opie fortfarande ledsen över donna.. jag tror att de tar upp det nu för att vi skall ha det färskt i minne då det börjar komma fram saker om JT, för då kommer opie att stå på jax sida mot clay då clay ju facktiskt stämplade mot opie men fick hans fru dödad..

• Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-10-10 09:04:00 följande:
    Sedan är ju opie fortfarande ledsen över donna.. jag tror att de tar upp det nu för att vi skall ha det färskt i minne då det börjar komma fram saker om JT, för då kommer opie att stå på jax sida mot clay då clay ju facktiskt stämplade mot opie men fick hans fru dödad..
    EXAKT! Opie var ju verkligen inte speciellt med på knarklangandet men ställde upp för Jax. När det gäller kommer han att ta Jax parti.
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-10-10 08:57:26 följande:
    Det är sant, han gör nog allt för Gemma. Han har ju världens crush på henne.
    HäxanSurtant skrev 2011-10-10 08:52:29 följande:
    Dom vill nog fixa lite skit på alla medlemmar nu, visa alla grymma sidor hos alla. The shit is really gonna hit the fan denhär säsongen...
    Tror du har rätt där
    varfördåför skrev 2011-10-10 09:04:00 följande:
    Ja kanske.....
    Passionsfrukt skrev 2011-10-10 09:15:15 följande:
    EXAKT! Opie var ju verkligen inte speciellt med på knarklangandet men ställde upp för Jax. När det gäller kommer han att ta Jax parti.
    Fast är ni helt säkra... grejen är ju att Opie inte vet att Jax gjort en deal bara för att han skall kunna gå ur, det kommer garanterat bli otrevligt när det händer OCH jag tror Opie kommer känna sig otroligt sviken av Jax, kanske löser dom det i sista änden, men innan dess så tror jag han kommer gå emot Jax och välja Clay tills det kommer fram att Clay dödade donna iaf!
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-10-10 09:23:07 följande:
    Passionsfrukt skrev 2011-10-10 09:15:15 följande:
    Fast är ni helt säkra... grejen är ju att Opie inte vet att Jax gjort en deal bara för att han skall kunna gå ur, det kommer garanterat bli otrevligt när det händer OCH jag tror Opie kommer känna sig otroligt sviken av Jax, kanske löser dom det i sista änden, men innan dess så tror jag han kommer gå emot Jax och välja Clay tills det kommer fram att Clay dödade donna iaf!
    Var det inte Jax som övertalade Opie till att gå med på det? varfördåför har bättre minne gällande såna här detaljer...
    Men Opie vet ju om att det var Clay som beordrade hiten på Donna. Det kom fram i förra säsongen tror jag, i samband med Stahl. Han förlät det dock, klubben var tvungen att stå som en enad front mot Stahl och FBI.
  • varfördåför

precis.. opie vet att det var clay som beordrade hitten och att dte var tigg som sköt (han spöade ju tigg för det) tigg erkände ju allt efter att ha ätit svampar och gråtit hos indianerna..

Opie kommer att förstå jax, han har ju också barn, opie är gasnka empatisk i slutänden, men lite het (i ordets alla meningar) så han och clay fungerar aldrig i längden..

och cibbs är alltid med jax och bobby har genoskådat clay också..

• Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-10-10 10:07:17 följande:
    precis.. opie vet att det var clay som beordrade hitten och att dte var tigg som sköt (han spöade ju tigg för det) tigg erkände ju allt efter att ha ätit svampar och gråtit hos indianerna..

Opie kommer att förstå jax, han har ju också barn, opie är gasnka empatisk i slutänden, men lite het (i ordets alla meningar) så han och clay fungerar aldrig i längden..

och cibbs är alltid med jax och bobby har genoskådat clay också..
    Jag älskade scenen då Tig käkade svampar Skrattande Dessutom fick Tig lite mer djup då, han hade varit ganska ensidigt evil fram tills dess. Var det inte i första säsongens första avsnitt som han typ låg med döda mexikanska horor? Verkligen sympatiskt.
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-10 10:13:58 följande:
    Jag älskade scenen då Tig käkade svampar Skrattande Dessutom fick Tig lite mer djup då, han hade varit ganska ensidigt evil fram tills dess. Var det inte i första säsongens första avsnitt som han typ låg med döda mexikanska horor? Verkligen sympatiskt.
    dom var ju inet dödad å han låg med dem, de brann ju innne sedan men han snackade ju om att han legat med lik (och kor) iof :-P Jag hörde en intervju med "tigg" och han sa att han vägrade göära rollen om han skulle vara helt ond bara, han vill eha ett djup och det tycker jag han har fått