• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • I Blackrose I
    modesto skrev 2011-06-07 18:30:07 följande:
    det kan ligga, jag har varit "normal" hela mitt liv, upp till jag blev 46 hade jag bara 2 långvariga monogama förhållanden, hade aldrig varit otrogen, aldrig haft ONS. när mitt barn har flyttat hemifrån har jag bestämt mig att testa något nytt. det lät intressant, man har alla fördelar av en långvarig relation, emotionell trygghet, samtidigt som man kan utforska världen och människor vidare utan att vara bunden till bara en för evigt. jag har sett många traditionella förhållanden att sluta fungera bara för att folk tröttnar på varandra med tid. jag försöker testa mig fram till en recept av evig kärlek.
    Du förstår verkligen inte vilken dubbelmoral du kör med va? Sorgligt....
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Anonym (ERFARENHET)

jag tror faktiskt inte hon gör det...

I Blackrose I skrev 2011-06-07 18:42:06 följande:
  • Joppelina
    modesto skrev 2011-06-07 18:30:07 följande:
    det kan ligga, jag har varit "normal" hela mitt liv, upp till jag blev 46 hade jag bara 2 långvariga monogama förhållanden, hade aldrig varit otrogen, aldrig haft ONS. när mitt barn har flyttat hemifrån har jag bestämt mig att testa något nytt. det lät intressant, man har alla fördelar av en långvarig relation, emotionell trygghet, samtidigt som man kan utforska världen och människor vidare utan att vara bunden till bara en för evigt. jag har sett många traditionella förhållanden att sluta fungera bara för att folk tröttnar på varandra med tid. jag försöker testa mig fram till en recept av evig kärlek.
    Poly är något som på något vis lockat mej i tanken. Som du säger så såg jag nästan allas inklusive mitt eget långvariga förhållande spricka ett efter ett under några års tid. Kändes som en epidemi. Men än så länge så finns bara nyfikenheten och steget till att leva så är långt.
  • Themis
    Anonym (ERFARENHET) skrev 2011-06-07 18:40:22 följande:

Jag kan helt ärligt säga att jag vet inte någon av mina vänner som inte legat med fler än fyra stycken... I dagens samhälle är det nog mer vanligt att ligga med fler än fyra stycken... jösses, min kusin har legat med typ 15 pers å hon e arton. Den statistiken som ni kollar på måste vara sjukt gammal... och sen kan man väl inte egentligen dra en 100% korrekt statistik utan att fråga hela sveriges befolkning.

Antar att dom siffrorna kommer från 1000 st random på gatorna eller någon aftonbladet undersökning..

Fråga olle.... kom igen...

Upphittad skåpmat:

"Enligt studien "Sex i Sverige", som Folkhälsoinstitutet lät göra 1996, har kvinnor i genomsnitt 6,9 sexuella kontakter under sin livstid. Män, som av omdiskuterade orsaker genomgående uppger att de träffar fler partner, har enligt samma studie i genomsnitt 15 kontakter."

rfsu.se står det något lägre siffror (kvinnor 4,7, män 7,1), men det gäller också 1996.

Det står också: "De 10% mest aktiva männen har haft 29-560 partners var. Tillsammans har dessa 10% haft 53% av samtliga samlagspartners.

De 10% mest aktiva kvinnorna har haft 15-100 partners var. Tillsammans har dessa 10% haft 41% av samtliga samlagspartners."
    Isn?t it ironic that only intelligent people understand the meaning of ?ignorance is bliss??
  • I Blackrose I
    Anonym (definitionfråga?) skrev 2011-06-07 18:35:43 följande:
    En inneboende student jag hade var 23 och hade haft sex med ca 50 personer enligt sin egen uppskattning. Hon kallade sig själv sexmissbrukare och gick i terapi för det.
    Nej, det är ingen definitionsfråga. Det finns tydliga symtom för sexmissbrukare. Dom som kan klassas som sexmissbrukare är dom som skadar sig själva, som mår dålig, som bedrar sina partner och sårar dom djupt. Man klassas som sexmissbrukare när man gör det till ett tvångsbeteende. En sexmissbrukare är en person som inte ser konsekvenserna.
  • Anonym (36)

Jag valde annan. Tycker defenetivt inte att det är äckligt. Däremot tycker jag 34 är ganska så många och skulle inte jubla ifall jag träffade en som hade varit så "aktiv"
    Men va fanken, vi är alla olika! 

• I Blackrose I

Frågar igen:

Lider asexuella av en psykisk störning hobby-psykologer?

• modesto
    I Blackrose I skrev 2011-06-07 18:42:06 följande:
    jag kör inte med någon MORAL alls, alla gör som de vill.
    det jag ville påpeka att man ska göra det man gör medvetet och inte drivs någonstans man egentligen inte vill och medveten om faror.
    jag skrev det i här i tråden för att visa att jag har öppet sinne för allt, synd att folk inte fattar det.
  • Plutteli
    Anonym (snart midsommar) skrev 2011-06-07 18:13:36 följande:
    I deras fantasi kanske...
    Jag personligen skulle nog också tycka en person som
    pippat med 34 personer innan 30 års ålder något motbjudande.
    Sexmissbruk eller nåt kanske. Normalt är det inte i mina ögon iallafall.
    Slampigt...oavsett om det vore en kille eller tjej.
    Och diverse könssjukdomar kommer väl som ett brev på posten. Den
    personen skulle jag inte tycka synd om heller. Skyll dig själv liksom
    Jag har haft sex med över 60 personer, jag är snart 25 men har varit tillsammans med min make sen jag var 21. Så alla hanns med innan dess. Jag har inget sexmissbruk (nej, jag lovar) och har inte varit otrogen mot min man och har inte ens varit nära i tanken.
    Vidare kan jag säga att jag haft en könssjukdom EN gång, detta skedde i mitt första seriösa förhållande efter att vi varit ett par i ett år, behöver jag säga att jag avslöjade min dåvarande partners otrohet på samma gång?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?