• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • SimplyTheBest
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 19:33:14 följande:
    Det handlar inte om att jag är avundsjuk! Han kan ha haft sex med 4 feta gamla rynkiga kärrigar med hängbröst och håriga ben, jag vill bara ha min älskling för mig själv och han vill ha mig för sig själv! Det blir som mycket finare då....
    Nu är inte svartsjuka och avundsjuk samma sak men strunt samma. När du säger att du vill ha din älskling för dig själv, anser jag att det är ett tydligt bevis på äganderätt. Sen går det att definiera i all oändlighet det där så det kan vi släppa. 

Återigen hävdar jag att det förflutna går inte att påverka. Gjort är gjort.  Och om min partner hade börjat tjafsa om mina tidigare partners hade jag verkligen funderat över vad jag hamnat i. 
    Om det inte passar - fuck off.
  • Dreams Never Ends
    I Blackrose I skrev 2011-06-07 19:34:39 följande:
    Kan du inte ta och svara på min fråga?
    Kan du förklara hur sex och kärlek hör ihop?
    Man kan ha sex när man inte är kär men det är lösaktigt. Det är så otroligt mycket bättre att ha sex med någon man älskar och man visar att man har ett värde.
  • Anonym (Jag)
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 19:45:39 följande:
    Man kan ha sex när man inte är kär men det är lösaktigt. Det är så otroligt mycket bättre att ha sex med någon man älskar och man visar att man har ett värde.
    Har du själv varit lösaktig då så du vet vad du pratar om?
  • Apocalypso

Oxå skitsnack, man kan älska någon men har bättre sex med någon annan, det är inget lösaktigt alls.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mitt (eller andras) värde definieras inte av antalet sexuella kontakter.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Joppelina
    Är man värdelös om man har sex med någon man inte älskar?
  • SimplyTheBest
    Var går gränsen för att vara lösaktig? Är det bara oskulder som är "rena", som anses värdefulla? Förklara för mig då jag faktiskt inte förstår detta tänket. 
    Om det inte passar - fuck off.
  • Anonym (många)
    Anonym (ERFARENHET) skrev 2011-06-07 18:40:22 följande:

Jag kan helt ärligt säga att jag vet inte någon av mina vänner som inte legat med fler än fyra stycken... I dagens samhälle är det nog mer vanligt att ligga med fler än fyra stycken... jösses, min kusin har legat med typ 15 pers å hon e arton. Den statistiken som ni kollar på måste vara sjukt gammal... och sen kan man väl inte egentligen dra en 100% korrekt statistik utan att fråga hela sveriges befolkning.

Antar att dom siffrorna kommer från 1000 st random på gatorna eller någon aftonbladet undersökning..

Fråga olle.... kom igen...

Eftersom du inte ens läst länkarna så kanske du inte ska ha så benhård uppfattning om undersökningsresultaten? 70000 kvinnor i åldern 18-45 år har tillfrågats. Undersökningen är något år gammal.

Att din 18-åriga kusin redan har legat med 15 st kan lika gärna var en bild av henne och hennes miljö som det kan vara en statistiskt säkerställd bild av alla svenska kvinnor. 
  • Selfish Geene
    Hur vet du det?
  • Trynträ

Jo lite hade jag nog blivit det. Tycker det är en hög siffra men det kan ju bero på att jag bara haft sex med en person och den personen är jag nu gift med.

Svar på tråden Är jag "äcklig"?