• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (Jag)
    modesto skrev 2011-06-07 19:10:39 följande:
    . jag är förresten högskoleutbildad i bl a  beroendelära och psykologi
    Har högskola i beroendelära och psykiatri och inte heller jag förstår hur du menar.
  • modesto
    Anonym (ERFARENHET) skrev 2011-06-07 18:57:39 följande:

Ursäkta??? öppet sinne?!?

Jag citerar ditt tidigare inlägg som jag FORTFARANDE tar som ett påhopp.

"jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för, man kan ha samma problem med mat eller alkohol, det blir aldrig nog och man hittar olika ursäkter att fortsätta."

jag har förklarat flera gånger att jag menade kan med har, jag har fått redan så många RIKTIGT GROVA  påhopp av dig och andra som svar, så nu tänker jag inte be om utsäkt för min felsägelse, jag tycker jag att har fått betala för dyrt redan,
  • Joppelina
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 19:18:47 följande:
    Har högskola i beroendelära och psykiatri och inte heller jag förstår hur du menar.
    En annan har lärt sej om dessa saker the hard way, om det nu räknas Flört
  • Dreams Never Ends
    Anonym (över 100) skrev 2011-06-07 19:18:40 följande:
    Varför?
    För att älskar jag inte någon så spelar det  ju ingen roll? Vem är han då lixom?
    Men älskar man någon på riktigt så vill man ha den personen för sig själv.

Min kille har inte varit med någon annan och jag är så otroligt lycklig över det! Tackar gud för att jag hittade denna fantastiskta mannen.
  • SimplyTheBest

Förstår inte alls varför det skulle vara äckligt. Sen förstår jag ännu mindre varför det är andras problem eller ens något att fundera på. Jag hade inte ens reagerat. 

Om det inte passar - fuck off.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 19:17:14 följande:
    Älskar man någon så spelar det roll!
    Varför skulle det spela någon roll?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • I Blackrose I
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 19:24:33 följande:
    För att älskar jag inte någon så spelar det  ju ingen roll? Vem är han då lixom?
    Men älskar man någon på riktigt så vill man ha den personen för sig själv.

Min kille har inte varit med någon annan och jag är så otroligt lycklig över det! Tackar gud för att jag hittade denna fantastiskta mannen.
    Inte för att det är värt att lägga ner tid på att svara på inlägget ovan men kan du vara snäll och förklara för mig vad kärlek och sex har att göra med varandra?
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • notetur nomen

Faktiskt, hade jag träffat en tjej som har legat under så många så skulle jag ha svårt att tänka på nått seriöst med henne, liksom vem vill ha en nån annans bättre begagnad madrass.

Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something
  • SimplyTheBest
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 19:17:14 följande:
    Älskar man någon så spelar det roll!
    Det borde vara höjden av svartsjuka att ha synpunkter på vad ens partner gjort tidigare. Det förflutna går ändå inte att förändra. 
    Om det inte passar - fuck off.
  • modesto
    Selfish Geene skrev 2011-06-07 19:16:55 följande:
    Förutom att din egen sexuella inriktning varken garanterar öppensinnighet eller på något sätt vaccinerar dig från att vara en moraltant, så har du flyttat målstolparna ganska rejält sedan dina tidigare inlägg.

Du skrev initialt inte att många sexpartners kan betyda psykisk störning, du skrev att

"om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk" (#789)
    hur många gånger ska jag förklara mig just för det inlägget? visst garanterar inte min läggning någonting men jag försöker vara öppensinnad.
    Jag har kanske problem med att förklara tydligt vad jag menar för 1. jag är inte svensk och
    2.mina tankesätt är mycket annorlunda än de flestas jag känner.
    så fort man säger en sak så börjar folk ANTA en massa saker, sen säger jag en annan sak så tycker folk att den inte stämmer med föregående mönster, så  tror folk att jag ljög tidigare? och de har lärt mig? jag är annorlunda och jag är som jag är.
    Med varje inlägg hoppas jag att det blir tydligare hur jag tänker för de som är intressarade av hur JAG tänker. alla lever som de vill, fast jag ville bara visa faror på vägen som jag ser dem.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?