• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Lillloppanlina
    modesto skrev 2011-06-07 15:16:27 följande:

OK, HON behövde 84 personer för att upptäcka vad hon vill ha och gillar och så nu är sjukerfaren som ho skriver själv. Så nu kan hon väl sluta? Eller ska hon fortsätta i samma takt? av vilken anledning då? hon har ju redan skaffat kunskap om sin kropp och erfarenhet.
    jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för, man kan ha samma problem med mat eller alkohol, det blir aldrig nog och man hittar olika ursäkter att fortsätta.  jag har rätt till MIN åsikt.

du skrev  har hon.. inte KAN ha
  • Joppelina
    Anonym (exakt?) skrev 2011-06-07 16:36:16 följande:
    Ja, sen finns det den andra extremen som direkt hugger emot och ar minst lika vassa i mun sjalva... som direkt hugger med att man forolampar en hel hog med svaga individer sa fort man forsoker forklara vad man menar for folk som vagrar fatta.
    Är det inte sant då? Att blanda in tvångsbeteende för att en person kanske har sinne för detaljer och lägger dom på minnet. En egenskap jag gärna skulle ha.

Att en del minns alla sina sexpartners även om dom är många är väl i sig inget konstigt. Inte heller om man inte råkar komma ihåg exakt alla. Vad försöker d förklara som ingen fattar egentligen?
  • Anonym (ERFARENHET)
    modesto skrev 2011-06-07 15:16:27 följande:

OK, HON behövde 84 personer för att upptäcka vad hon vill ha och gillar och så nu är sjukerfaren som ho skriver själv. Så nu kan hon väl sluta? Eller ska hon fortsätta i samma takt? av vilken anledning då? hon har ju redan skaffat kunskap om sin kropp och erfarenhet.
    jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för, man kan ha samma problem med mat eller alkohol, det blir aldrig nog och man hittar olika ursäkter att fortsätta. jag har rätt till MIN åsikt.

Hörrudu, kom inte här och påstå att jag har psykiska problem!

Om man är sexmisbrukare så har man sex för att man mår dåligt, har sex, mår bättre för stunden men när allt är över mår man dåligt och vill ha sex igen för att få den där kännslan av att må bra igen.

Det är inte i NÄRHETEN av vad jag känt när jag haft sex, jag har haft sex för att det är skönt, för att det är kul och för att jag gillar det! För den sakens skull måste jag inte vara sexmisbrukare eller psykiskt sjuk.

Och få nu inte för dig att jag är rädd för närhet för jag har haft förhållanden som varat längre än tre år åt gången, och nu har jag en sambo och vi väntar vårt första barn... Å vet du vad.. Han är hela 43 år gammal!!!! Jösses... har jag kanske pappa problem då eller hur vill du läsa in det?

Det är sådanna människor som dig som får mig att vilja kräkas!

Om en man ligger runt så blir han klassad som Don Jhuan men om en kvinna gör samma sak så är hon psykisk sjuk och har missbruksproblem!

Fy för dig du trångsynta översittar människa.

Och nej jag BEHÖVDE inte 84 personer för att bli erfaren, jag gjorde det för att jag GILLADE det.

Jag slår vad om att du är en av dom där med lampan släkt och som inte låter ett ljud, ser sex som något skamligt ist för någonting skönt och kul.

Man kan ha sex med någon man älskar men man kan även ha sex för att man är kåt..

Om en man kan ta hem en brud från krogen varför ska då vi kvinnor inte kunna samma sak!?!

Varför skall allt vara på männens villkår? Vill ja knulla å sen sticka så ska jag väl för tusan få göra det?

Fy på dig... uuuuuursch!

• modesto
    Lillloppanlina skrev 2011-06-07 16:56:50 följande:
    jag har varit mycket ombytlig i mitt sexliv.. anser inte att jag är sjuk på något sätt. jag ska förklara varför..
    Sex är skönt, härligt, upphetsande, tillfredsställande osv och det är skönt att byta.. jag har partner sedan 3 år och vill inte vara med någon annan...
    Undrar lite om din polyamory "läggning" men då har du "förhållande" med fler en 1 samtidigt? i symbios då? det är ju det polyamrös är... fel?
    jag vet inte om du är ironisk, men det är möjligt att ha långvariga förhållanden med 2 eller flera personer samtidigt. jag bor inte med mina parters men har unika relationer med dem på samma sätt som man har unika relationer med varje av sina vänner.
  • Lillloppanlina

näää dags att åter gå till sitt liv...

• modesto
    Lillloppanlina skrev 2011-06-07 17:07:24 följande:
    du skrev  har hon.. inte KAN ha
    jag har folkarat det redan flera gånger, att jag menade KAN
  • I Blackrose I
    Anonym (Hanna) skrev 2011-06-07 16:02:55 följande:
    Torbjörn Fjellström är ju en gigant inom området (psykolog), men i övrigt handlar väl psykologi tll stor del om att tänka själv och dra slutsatser? Om en person uppenbart verkar ha svårt för att knyta an till andra och skapa varaktiga relationer, samtidigt som människan i fråga har ett till synes tvångsmässigt behov av sex tycker jag inte man kan skylla på sin utbildning om man inte förstår att det kan vara något fel.
    Alla är vi olika. För inte är det en störning att vara asexuell? Det vill säga personer som inte alls är intresserade av att ha sex eller är det en psykisk störning det också enligt dig?
    Ni som kopplar ihop sex med kärlek måste då alltså tycka att asexuella personer är psykisk sjuka också.
    Jag personligen tycker att människan har en sexuell drift. vissa mer än andra. Det finns ingen gräns. Att det finns dom som gillar sex och gärna exprimenterar med olika personer är lika vanligt som personer som är asexuella även om jag personligen har svårt att tro att allt står rätt till med dom som är asexuella.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Lillloppanlina
    modesto skrev 2011-06-07 17:08:23 följande:
    jag vet inte om du är ironisk, men det är möjligt att ha långvariga förhållanden med 2 eller flera personer samtidigt. jag bor inte med mina parters men har unika relationer med dem på samma sätt som man har unika relationer med varje av sina vänner.
    mmm men om vi nu inte tycker att det är konstigt eller sjukt att du gillar att vara tillsammans med flera män/kvinnor samtidigt varför tycker du då illa eller dömande om de som har sex med flera? det är ju i princip samma situation bara att du har flera partners i symbios? det enda som är skillnaden är att det ofta är för att man än kåt och har sex med olika personer "varje" gång? det är inte straffbart att känna lust.. inte heller att ha sex med flera..

Då skulle det ju vara lika sjukt att ha förhållande med flera samtidigt?
  • Selfish Geene
    modesto skrev 2011-06-07 17:11:24 följande:
    jag har folkarat det redan flera gånger, att jag menade KAN
    Precis som alla andra beteenden (inklusive sexuell avhållsamhet)

Problemet är att du insinuerar att det finns anledning att anta att den som har många sexpartners har en psykisk störning på grund av att h*n har många partners. 
  • I Blackrose I
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 16:03:22 följande:
    Är väl ganska vanligt bland bi-polära under hypomana/maniska skov ha fler sexpartners än vanligt. Dock gäller detta absolut inte alla bi-polära.
    Ja man kan vara psykisk sjuk och ligga runt men man behöver inte vara psykisk sjuk för att ligga runt.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?