• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (ERFARENHET)

Nu vet jag inte om jag tolkar det här fel.. men det här visar ju bara att jag har "rätt". Och att det är rätt STOR skillnad på ungdomars sex vanor i dag och för 15 år sedan. Sex har blivit en mycket mer acepterad sak att utföra i dag än för flera år sedan, föräldrar vågar prata med sina barn om det och man har sexualkunskap i skolan som mer riktar sig till HUR man har sex ist för att man INTE ska ha sex.

Vissa är mer sexuelt erfarna än andra men jag tycker inte detta skall vara något som folk skall klanka ner och nederverdera folk för, lika lite som att jag inte skall klanka ner på någon för att dom valt att "bara" haft sex med två..

Themis skrev 2011-06-07 18:45:00 följande:
    Upphittad skåpmat:

"Enligt studien "Sex i Sverige", som Folkhälsoinstitutet lät göra 1996, har kvinnor i genomsnitt 6,9 sexuella kontakter under sin livstid. Män, som av omdiskuterade orsaker genomgående uppger att de träffar fler partner, har enligt samma studie i genomsnitt 15 kontakter."

rfsu.se står det något lägre siffror (kvinnor 4,7, män 7,1), men det gäller också 1996.

Det står också: "De 10% mest aktiva männen har haft 29-560 partners var. Tillsammans har dessa 10% haft 53% av samtliga samlagspartners.

De 10% mest aktiva kvinnorna har haft 15-100 partners var. Tillsammans har dessa 10% haft 41% av samtliga samlagspartners."
  • I Blackrose I
    Plutteli skrev 2011-06-07 18:52:17 följande:
    Jag har haft sex med över 60 personer, jag är snart 25 men har varit tillsammans med min make sen jag var 21. Så alla hanns med innan dess. Jag har inget sexmissbruk (nej, jag lovar) och har inte varit otrogen mot min man och har inte ens varit nära i tanken.
    Vidare kan jag säga att jag haft en könssjukdom EN gång, detta skedde i mitt första seriösa förhållande efter att vi varit ett par i ett år, behöver jag säga att jag avslöjade min dåvarande partners otrohet på samma gång?
    Mmm, det är så urbota korkat att försöka stämpla folk som sexmissbrukare bara för att man njuter av sex och har haft många partner. Har varit med en och samma man i över 10år och aldrig varit otrogen. Skulle inte ens komma på tanken.
    Gifte mig när jag var 22 och hade hunnit med betydlig fler än TS innan dess (Två seriösa förhållande mitt i allt).
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Anonym (Tjej28)

Nej det är inte äckligt.
    Jag har legat med över hundra killar Tungan ute

• I Blackrose I
    modesto skrev 2011-06-07 18:51:54 följande:
    jag kör inte med någon MORAL alls, alla gör som de vill.
    det jag ville påpeka att man ska göra det man gör medvetet och inte drivs någonstans man egentligen inte vill och medveten om faror.
    jag skrev det i här i tråden för att visa att jag har öppet sinne för allt, synd att folk inte fattar det.
    Så din tumme upp för artikeln som du tydligen inte hade förstått ett skit av var helt åt skogen fel? Men då så. Skönt att du har lärt dig något iallafall.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Anonym (ERFARENHET)

Ursäkta??? öppet sinne?!?

Jag citerar ditt tidigare inlägg som jag FORTFARANDE tar som ett påhopp.

"jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för, man kan ha samma problem med mat eller alkohol, det blir aldrig nog och man hittar olika ursäkter att fortsätta."

modesto skrev 2011-06-07 18:51:54 följande:
    jag kör inte med någon MORAL alls, alla gör som de vill.
    det jag ville påpeka att man ska göra det man gör medvetet och inte drivs någonstans man egentligen inte vill och medveten om faror.
    jag skrev det i här i tråden för att visa att jag har öppet sinne för allt, synd att folk inte fattar det.
  • Anonym (tjej 38)
    Anonym (Tjej28) skrev 2011-06-07 18:56:13 följande:
    Nej det är inte äckligt.
    Jag har legat med över hundra killar Tungan ute
    Inte ett dugg äckligt!! Jag har också legat med över 100 killar och ca 20 tjejer. Jag har inget sexmissbruk men njuter av sex. Jag är trogen min partner.
  • Anonym (ERFARENHET)

Snygg blogg by the way.

Lady T skrev 2011-06-07 18:41:31 följande:
    Nej, det är inte ett dugg äckligt... Har du njutit, haft kul och mått/mår bra kan jag inte se problemet?
  • Anonym (anonymis)

Nej inte alls jag är 39 och har legat med mist hundra stycken, troligtvis mer än så.
    Jag älskar sex och är jag singel så träffar jag nya nästan varje helg, då jag i perioder vill vara singel. Skyddar mig så vad är problemet ingen annan ska ha med det att göra annser jag. 

• Anonym
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 02:10:23 följande:
    Har inga hemska sexminnen direkt. Förutom när strängen på snoppen gick av, jävligt onice! :-O
    Jag föredrog att låta en kirurg göra det men alla gör vi på vårt sätt =)
  • modesto
    I Blackrose I skrev 2011-06-07 18:57:07 följande:
    Så din tumme upp för artikeln som du tydligen inte hade förstått ett skit av var helt åt skogen fel? Men då så. Skönt att du har lärt dig något iallafall.
    jag har inte "lärt" mig något, öppet sinne var min inställning från början, därför närmnde jag att jag är poly, inte moraltant.
    jag har kanske förklarat otydligt och gav fel intryck, jag vet inte vilken artikel du menar att jag inte förstått. jag står fortfarande för att får många partners kan vara tecken på sjukdom men det är upp till den personen att bedöma. och att ha många partners kan vara farligt. där jag har satt tummen upp höll jag verkligen med. jag är inte traditionalist så är det kanske svårt att sätta mig i en vanlig fack och förstå mig. jag är förresten högskoleutbildad i bl a  beroendelära och psykologi
Svar på tråden Är jag "äcklig"?