• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (ERFARENHET)

Ja de skulle ja vilja veta oxå.. för det verkar finnas någon magisk gräns här enligt vissa.

Anonym (över 100) skrev 2011-06-07 17:40:10 följande:
    varför är det "lite för många"? hur många är lagom?
  • Topcom
    Anonym (över 100) skrev 2011-06-07 17:40:10 följande:
    varför är det "lite för många"? hur många är lagom?
    Enligt mig är det lite för många. Ordet lagom finns inte när det gäller sexpartners, folk är olika.
  • Anonym (över 100)
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-07 17:44:58 följande:
    Enligt mig är det lite för många. Ordet lagom finns inte när det gäller sexpartners, folk är olika.
    Va? Nu talar du emot dig själv.  Det finns inget lagom för folk är olika men ändå är 34 för många?
  • Anonym (kkk)

Jag är snart 50 och har haft ca 80. Fler kommer det bli. Känner mig inte det minsta äcklig. Visst har jag ångrat några, men vad fan... Kul och skönt har jag haft.

• I Blackrose I
    I Blackrose I skrev 2011-06-07 17:16:31 följande:
    Alla är vi olika. För inte är det en störning att vara asexuell? Det vill säga personer som inte alls är intresserade av att ha sex eller är det en psykisk störning det också enligt dig?
    Ni som kopplar ihop sex med kärlek måste då alltså tycka att asexuella personer är psykisk sjuka också.
    Jag personligen tycker att människan har en sexuell drift. vissa mer än andra. Det finns ingen gräns. Att det finns dom som gillar sex och gärna exprimenterar med olika personer är lika vanligt som personer som är asexuella även om jag personligen har svårt att tro att allt står rätt till med dom som är asexuella.
    Fick ingen respons så jag skickar iväg inlägget igen.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Smultronbarnen

Apropå sjukdom så hade jag en vän förut som hade legat med väldigt många och anledningen till det var att hon hade en psykisk störning (jag undviker att säga vilken eftersom jag inte vill bidra till fördomar). Hon bara " följde med".

Den andra av mina vänner med många (över 15) sexpartners är frisk men hade en otrygg uppväxt och har ett stort bekräftelsebehov till följd av låg självkänsla.

• Anonym (ERFARENHET)

Men hallå.? snacka om att vända kappan efter vinden??

Sthlmsparlan skrev 2011-06-07 17:44:58 följande:
  • Anonym (många)
    Lillloppanlina skrev 2011-06-07 16:34:50 följande:
    ta fram dem då, länka till de siffror du yttrar

Tittade du två inlägg över det du svarade på? 

30% av männen mellan 20-80 har "bara" haft 0-4 partners.
    40% av kvinnorna mellan 18-45 har "bara" haft 0-4 partners.

Vi knullar helt enkelt inte runt så mycket som vi kanske tror. 

• I Blackrose I

Hallo!

Är asexualitet en psykisk störning enligt er hobby-psykologer eller inte?

The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Ulf Harrys Farsa
    Anonym (många) skrev 2011-06-07 17:56:30 följande:

Tittade du två inlägg över det du svarade på? 

30% av männen mellan 20-80 har "bara" haft 0-4 partners.
    40% av kvinnorna mellan 18-45 har "bara" haft 0-4 partners.

Vi knullar helt enkelt inte runt så mycket som vi kanske tror. 

70% av männen har lägrat 200 eller fler ;)
Svar på tråden Är jag "äcklig"?