• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Rikard

Man kan nog vara äcklig även om man bara har haft en sexpartner och alldeles underbar om man har haft 100.
    Eventuell äcklighet har inte med antalet att göra.

• Topcom

Jag tycker att det var lite för många, men jag säger inte att någon människa är äcklig såvida han inte luktar skit. Ordet äcklig var fel att säga av din kollega. Det beror ju på vad man jämför med..

• Anonym (40)

När jag träffade min nuvarande för 10 år sedan var jag 25 och hade då haft sex med drygt 40 underbara män. Min man är 10 år äldre och jag tror att han ligger på minst detsamma. Varför skulle det vara äckligt? Nu är vi monogama.

• Här och nu
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 16:59:08 följande:
    Kolla Ottosson/Ottosson (ja, 2 författare med samma efternamn) Psykiatriboken (2007) och läs om Fobisk personlighetsstörning och/eller Osjälvständig personlighetsstörning.
    Har inte med valet av EN partner att göra.
  • Anonym (ERFARENHET)

Här klankar du ner på mig å så har du två förhållanden SAMTIDIGT..?!? Jag vet inte vem som e sjukast.. men ja hade iaf en i taget.

Jag kan ju lätt säga att det är nog vanligare med kvinnor som ligger med fler än 30 män än har två förhållanden samtidigt iaf... Hört talas om att inte kasta sten i glashus?

Utan att dra några slutsattser om någon annan som må hända vara "konstnär" men du lever verkligen upp till ryktet..

modesto skrev 2011-06-07 17:08:23 följande:
    jag vet inte om du är ironisk, men det är möjligt att ha långvariga förhållanden med 2 eller flera personer samtidigt. jag bor inte med mina parters men har unika relationer med dem på samma sätt som man har unika relationer med varje av sina vänner.
  • I Blackrose I
    modesto skrev 2011-06-07 16:01:14 följande:
    Varför tummen upp för? Förstod du något av artikeln? *Tveksamt*
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Emma 761

tycker inte de är äckligt.
    ja hade haft sex med ett x atal innan ja blev ihop med min kille.
    ja ser de som ganska ormalt att ha sex med andra innan man hittar nån man vill ileda något seriöst med. och behov har man ju alltid som måste tillfredsställas.

• modesto
    Lillloppanlina skrev 2011-06-07 17:16:58 följande:
    mmm men om vi nu inte tycker att det är konstigt eller sjukt att du gillar att vara tillsammans med flera män/kvinnor samtidigt varför tycker du då illa eller dömande om de som har sex med flera? det är ju i princip samma situation bara att du har flera partners i symbios? det enda som är skillnaden är att det ofta är för att man än kåt och har sex med olika personer "varje" gång? det är inte straffbart att känna lust.. inte heller att ha sex med flera..

Då skulle det ju vara lika sjukt att ha förhållande med flera samtidigt?
    jag har också sagt flera gånger att jag är varken moraliserande eller dömande på något vis. jag tycker personligen att det är mindre farligt att ligga med få partners som man har fasta förhållanden med dem - uteslutande för smittorisken.
  • I Blackrose I
    modesto skrev 2011-06-07 17:24:40 följande:
    jag har också sagt flera gånger att jag är varken moraliserande eller dömande på något vis. jag tycker personligen att det är mindre farligt att ligga med få partners som man har fasta förhållanden med dem - uteslutande för smittorisken.
    Spelar ingen roll. Man kan bli smittad med en jävla massa sjukdomar även om man bara har haft en enda partner om nu inte båda två är oskulder.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?