• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • jådåsåatt

Om man älskar någon dämmer man väl inte denne utefter hur många de legat med.
    Ägandebehov är verkligen inte samma sak som kärlek.

• Dreams Never Ends

Alltså jag skulle ALDRIG kunna ha sex med någon annan än min man. ALDRIG. Han är min ende.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Trynträ skrev 2011-06-07 19:51:36 följande:
    Jo lite hade jag nog blivit det. Tycker det är en hög siffra men det kan ju bero på att jag bara haft sex med en person och den personen är jag nu gift med.
    Men att det är en (jämförelsevis) hög siffra betyder väl inte att du behöver bli äcklad?

Det är en sak att konstatera att siffran är hög och att bli äcklad av personen/handlingen, eller hur?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 19:54:14 följande:
    Alltså jag skulle ALDRIG kunna ha sex med någon annan än min man. ALDRIG. Han är min ende.
    Bra för dig, det avgör du givetvis själv.

Men det ger dig inte rätt att döma andra för att de lever/vill leva/levt på ett annat sätt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Plutteli

Jodåsåatt, precis, om jag hade dumpat en person enbart baserat på antal sexpartners hade jag inte älskat den personen på riktigt.

• Selfish Geene
    Men i ärlighetens namn kan du väl inte veta att ditt sexliv är bättre än tex mitt!?
  • Plutteli
    Det är min man också, men det visste jag ju inte innan jag träffade honom och valde att ha sex i väntan på rätt person :P
  • Pissetuss
    MAnonym skrev 2011-06-07 11:52:07 följande:
    Nä absolut inte, själv är jag 33 år och har haft sex med 10 pers..önskar jag hade testat lite mer i yngre dagar. men då var jag inte intresserad, så blev inte mer.. Och nu är det försent sen 9 år tillbaksTungan ute
    Hahaha! Likadant som för mig alltså, det är för sent! Jag önskar också att jag hade gökat lite mer och varit lycklig i stället för att ha suttit i ett uruselt förhållande UTAN sex när jag var ung. Men jag får ta igen det nu och köra desto mer med min man i stället, hehehe!
  • muffin

Nej, verkligen inte. Själv har jag legat med 19 st. Är 27 år. Jag träffade dock min sambo när jag var 21 och har då av naturliga anledningar inte varit med någon annan efter det. Hade jag fortfarande varit singel så hade jag nog med varit uppe i den siffran. Sex är ju härligt ju!

• Törnrosa

Älskar man någon så skulle jag inte döma ut den personen för det, vad jag menar med det är att det skulle inte vara ivägen för ett förhållande. Men jag skulle få bearbeta en del känslor först efter att hört att personen varit med så många innan mig. Jag tycker det är en ganska hög siffra.

Svar på tråden Är jag "äcklig"?