• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (Fel ord)

Äcklad är fel ord.. Det beror ju på hur länge man varit singel o.s.v.

Mitt ex visste inte hur många han legat med men det var mååånga och han hade varit singel ett bra tag innan vi blev ihop. Visst, kanske inte så kul att ens partner legat med så många men samtidigt betydde ju ingen av de han låg med något för honom. Vilket jag gjorde. Och ja, han hade en hel del erfarenhet. Drömmer

• Anonym (många)
    Anonym (ERFARENHET) skrev 2011-06-07 18:24:57 följande:

hahahahahahahahahahaha Men...?

Det innebär ju att mer än hälften av vardera kön ligger med fler...?

Ja, men bara en väldigt liten del av dessa är "storknullare" som "Fråga-Olle"-Olle kallar dem.

En väldigt stor del av oss knullar med väldigt få. Var tredje man och nästan varannan kvinna ligger på max fyra stycken.

Sedan kommer ett ganska stort mellanskikt som knullar ungefär som genomsnittet.

Och så finns några storknullare som drar upp statistiken.
  • Puffpinglan

Nej, du är inte äcklig TS. Du har varit mer aktiv än mig, men jag skulle inte kalla dig för äcklig för det. Om jag räknar efter här så tror jag att jag knappt kommer upp i ett 10-tal... Jag är 32 år. Jag har nästan aldrig varit singel någon länge period utan haft många längre förhållanden, mycket beror nog på det.

Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
  • Anonym (många)
    Fidelis ad urnam skrev 2011-06-07 18:26:24 följande:
    Kan du länka till de siffrorna en gång till?
    Nej.

Det får du klura ut själv hur du ska komma åt dem.
  • Anonym (definitionfråga?)

En inneboende student jag hade var 23 och hade haft sex med ca 50 personer enligt sin egen uppskattning. Hon kallade sig själv sexmissbrukare och gick i terapi för det.

• Anonym (över 100)
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-07 18:21:45 följande:
    Lagom är olika för alla, men enligt mig är 34 stycken inte lagom, det är för många. 
    Jaha hur många anser du är acceptabelt då?
  • Anonym (ERFARENHET)

Jag kan helt ärligt säga att jag vet inte någon av mina vänner som inte legat med fler än fyra stycken... I dagens samhälle är det nog mer vanligt att ligga med fler än fyra stycken... jösses, min kusin har legat med typ 15 pers å hon e arton. Den statistiken som ni kollar på måste vara sjukt gammal... och sen kan man väl inte egentligen dra en 100% korrekt statistik utan att fråga hela sveriges befolkning.

Antar att dom siffrorna kommer från 1000 st random på gatorna eller någon aftonbladet undersökning..

Fråga olle.... kom igen...

Anonym (många) skrev 2011-06-07 18:34:14 följande:
    Ja, men bara en väldigt liten del av dessa är "storknullare" som "Fråga-Olle"-Olle kallar dem.

En väldigt stor del av oss knullar med väldigt få. Var tredje man och nästan varannan kvinna ligger på max fyra stycken.

Sedan kommer ett ganska stort mellanskikt som knullar ungefär som genomsnittet.

Och så finns några storknullare som drar upp statistiken.
  • Lady T

Nej, det är inte ett dugg äckligt... Har du njutit, haft kul och mått/mår bra kan jag inte se problemet?

• Anonym (hmm)
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-07 18:21:45 följande:
    Lagom är olika för alla, men enligt mig är 34 stycken inte lagom, det är för många. 
    Håller med!

Lagom för min del är ca 10 st.
    Jag skulle inte vilja bli ihop med någon som har haft sex med någon som jag känner tex. Buksvåger kan man va utan.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?