• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (ERFARENHET)

Men smittorisken? e du på riktigt? du tror inte att jag har mindre chans att få en könssjukdom som använder kondom varje gång än du som har två samtidigt? vem fan säger att dom e trogen dig när du inte är trogen dom?!?

Och jag fodrar en ursäkt för att du påstod att jag var psykiskt sjuk!

modesto skrev 2011-06-07 17:24:40 följande:
    jag har också sagt flera gånger att jag är varken moraliserande eller dömande på något vis. jag tycker personligen att det är mindre farligt att ligga med få partners som man har fasta förhållanden med dem - uteslutande för smittorisken.
  • I Blackrose I

Hmmm, vad är behandlingen enligt hobby-psykologerna här på FL för dom som älskar sex och har haft flera sexpartners?

*Väntar med spänning*

The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Selfish Geene
    modesto skrev 2011-06-07 17:24:40 följande:
    jag har också sagt flera gånger att jag är varken moraliserande eller dömande på något vis. jag tycker personligen att det är mindre farligt att ligga med få partners som man har fasta förhållanden med dem - uteslutande för smittorisken.
    Att ha sex med få personer är bara säkrare om ens partner också har sex med få personer, att ha sex med en person som i sin tur ligger med många olika är lika osäkert som att själv ha sex med många olika partners.

Om man skyddar sig med tex kondom däremot, då är man relativt säker oavsett om man är polygam eller monogam 
  • Anonym (Jag)
    I Blackrose I skrev 2011-06-07 17:28:39 följande:
    Hmmm, vad är behandlingen enligt hobby-psykologerna här på FL för dom som älskar sex och har haft flera sexpartners?

*Väntar med spänning*
    Tror de flesta tjejerna jag haft sex med undvikit att fortsätta ha det efter det tillfället...jag kanske är boten då? :D
  • modesto
    Anonym (ERFARENHET) skrev 2011-06-07 17:23:27 följande:

Här klankar du ner på mig å så har du två förhållanden SAMTIDIGT..?!? Jag vet inte vem som e sjukast.. men ja hade iaf en i taget.Jag kan ju lätt säga att det är nog vanligare med kvinnor som ligger med fler än 30 män än har två förhållanden samtidigt iaf... Hört talas om att inte kasta sten i glashus? Utan att dra några slutsattser om någon annan som må hända vara "konstnär" men du lever verkligen upp till ryktet

nu verkar som att uttyckt mig otydligt och måste fortsätta förklara samma sak igen, jag tycker inte att ha ett stort antal parners är sjukt i sig men det kan föreligga en störning bakom, det beror varför man gör det. polyamory i mitt fall är inte sjukdom i sig utan ett medvetet val av levnadssätt. Ligga runt var tydligen ett val för dig, för att du tyckte om det, inte sjukdom. Fine by me, jag klankar inte ner på någon
  • Anonym (Jag)
    Här och nu skrev 2011-06-07 17:23:14 följande:
    Har inte med valet av EN partner att göra.
    Läs om läs rätt.
  • I Blackrose I
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 17:34:04 följande:
    Tror de flesta tjejerna jag haft sex med undvikit att fortsätta ha det efter det tillfället...jag kanske är boten då? :D

Du får anmäla dig till en läkemedelsföretag för lansering av den nya medicinen för personer som älskar sex.
  • Anonym (ERFARENHET)

Det där var långt ifrån en ursäkt.

"jag klankar inte ner på någon" ?!?

Läser du ens vad du skriver människa?!?

modesto skrev 2011-06-07 17:34:35 följande:
    nu verkar som att uttyckt mig otydligt och måste fortsätta förklara samma sak igen, jag tycker inte att ha ett stort antal parners är sjukt i sig men det kan föreligga en störning bakom, det beror varför man gör det. polyamory i mitt fall är inte sjukdom i sig utan ett medvetet val av levnadssätt. Ligga runt var tydligen ett val för dig, för att du tyckte om det, inte sjukdom. Fine by me, jag klankar inte ner på någon
  • I Blackrose I
    modesto skrev 2011-06-07 17:34:35 följande:
    nu verkar som att uttyckt mig otydligt och måste fortsätta förklara samma sak igen, jag tycker inte att ha ett stort antal parners är sjukt i sig men det kan föreligga en störning bakom, det beror varför man gör det. polyamory i mitt fall är inte sjukdom i sig utan ett medvetet val av levnadssätt. Ligga runt var tydligen ett val för dig, för att du tyckte om det, inte sjukdom. Fine by me, jag klankar inte ner på någon
    Det kan ligga en orsak bakom precis som med allt annat.
    Det kan faktiskt ligga en psykisk störning bakom din polygama förhållande serru. Brist på kärlek från din far? Uppmärksamhetskåt? Rädd att bli sårad om du ger dig an till en enda itaget? Brist på tillit? Vad är problemet? För inte är det "normalt" att ha två sexrelationerna samtidigt.
  • Anonym (över 100)
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-07 17:19:00 följande:
    Jag tycker att det var lite för många, men jag säger inte att någon människa är äcklig såvida han inte luktar skit. Ordet äcklig var fel att säga av din kollega. Det beror ju på vad man jämför med..
    varför är det "lite för många"? hur många är lagom?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?