• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Bye baby Bunting
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 19:54:14 följande:
    Alltså jag skulle ALDRIG kunna ha sex med någon annan än min man. ALDRIG. Han är min ende.
    Jag är lite chockad över att du har en "man". Har bestämt för mig att du sagt att du är 16 år i en annan tråd.
  • I Blackrose I
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 19:45:39 följande:
    Man kan ha sex när man inte är kär men det är lösaktigt. Det är så otroligt mycket bättre att ha sex med någon man älskar och man visar att man har ett värde.
    Du skulle förklara för mig hur sex och kärlek hör ihop. Jag fullkomligt struntar i vad du anser vara lösaktigt.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • I Blackrose I
    Alltså jag skulle ALDRIG kunna ha sex med någon annan än min man. ALDRIG. Han är min ende.
    Anser du att du äger din man?
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • TantMy

Har bara läst TS, orkar inte gå igenom allt...men jag svara vad jag tycker...

Nää, inte äcklad...
    men nog undrar jag varför man har haft sex med så många...
    om man bara hoppat i säng med vem som helst och hur som helst...på fyllan o villan..
    eller är det något man gjort i nyktert tillstånd så att man vet vad man gjort...och inte ångrar sig sedan...
    om man mår bra i själen....

Att min karl skulle ha satt på 34 brudar före mig känns inte bra och jag skulle nog fundera på om jag bara blir en i raden...känns på något vis lite olustigt, men jag vet inte riktigt varför...

jag tycker förstås att det är rätt många ligg för att bara vara 28 år...men det är vad jag tycker och jag accepterar att folk tycker annat..helt ok.

• Aaliyah

Nej, du är inte äcklig. Hur många du ligger med är din ensak. Förstås. Undrar om en kille fått samma reaktion om han avslöjat samma sak.

• Rakad Apa
    Om han skulle avlida då, skulle du då aldrig mer ha sex för resten av ditt liv?
  • Anonym

Den bästa sexpartner jag haft är hon som bar hade haft sex med en före mig och tjejen som tog min oksuld har inte haft bättre före eller efter mig och några av de sämta jag haft har erfarenhet, så kvantiet är inte alltid kvalitet...

• Rakad Apa
    Aaliyah skrev 2011-06-07 20:31:48 följande:
    Nej, du är inte äcklig. Hur många du ligger med är din ensak. Förstås. Undrar om en kille fått samma reaktion om han avslöjat samma sak.
    Ey, jag ÄR en kille!
  • jådåsåatt

Varför ifrågasätter så många det psykiska välmåendet hos folk som legat med flera?
    Det skulle lika gärna vara så att man låtit bli att ligga med flera pga att man mått dåligt.

Varför är det så svårt att förstå att man kan ligga med många för att man bara velat utan att det måste finnas någon bakomliggande orsak?

Hade jag inte haft den trygga uppväxt jag haft och den starka självkänsla jag har vet jag inte om jag vågat följa min vilja och stå emot samhällets fördomar och legat med de jag vill.

Svar på tråden Är jag "äcklig"?