• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (Nja)

Jag skulle överlag tycka det var lite otrevligt att få reda på en ny partners tidigare antal sexpartners. Vet att vissa pratar om det väldigt tidigt, men jag skulle inte vilja veta, oavsett om det var en eller femtio.

34 är väl en ganska hög siffra, men jag skulle inte bry mig. Allt beror på hur personen är i övrigt - är du en tjej som festar mycket, är väldigt flirtigt social och så så skulle jag nog uppfatta dig som en tjej som inte alls var ute efter något långvarigt och om jag verkligen var kär i dig skulle jag bli orolig. Om du däremot har en allvarligare sida också skulle jag nog inte bry mig så mycket om de där 34 personerna.

Men äcklig? Nej, absolut inte. 

• Dreams Never Ends
    Plutteli skrev 2011-06-07 19:56:40 följande:
    Jodåsåatt, precis, om jag hade dumpat en person enbart baserat på antal sexpartners hade jag inte älskat den personen på riktigt.
    Jag hade nog inte dumpat, men det hade varit jobbigt att veta att min älskade haft andra innan mig. Handlar INTE om svartsjuka/avundsjuka eller ngt sånt för kvinnorna kan ha sett ut som skit! Handlar mer om att jag älskar min man så otroligt mycket att jag gråter ibland(av lycka) att jag träffade just honom. Han är mitt liv och jag vill att vårat liv ska vara till för att göra varandra lyckliga,
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Jag tycker att det är intressant att en hel del personer i tråden grundar sina inlägg på att TS skulle vara tjej.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Dreams Never Ends
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 20:32:34 följande:
    Om han skulle avlida då, skulle du då aldrig mer ha sex för resten av ditt liv?
    Jo, förmodligen, men om man KAN så håller man sig till 1 tycker jag.
  • jådåsåatt

The Rain girl: nog fan handlar det om svartsjuka om man inte kan tåla att ens man legat med andra.
    Jag är jättelycklig över att jag träffat min kille, inte blir jag mindre lycklig för att han legat med runt 40 innan mig, det påverkar inte vårt förhållande alls.

• Rakad Apa
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 20:47:46 följande:
    Jag tycker att det är intressant att en hel del personer i tråden grundar sina inlägg på att TS skulle vara tjej.
    Intressant och komiskt.
  • Dreams Never Ends
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 20:48:39 följande:
    The Rain girl: nog fan handlar det om svartsjuka om man inte kan tåla att ens man legat med andra.
    Jag är jättelycklig över att jag träffat min kille, inte blir jag mindre lycklig för att han legat med runt 40 innan mig, det påverkar inte vårt förhållande alls.
    Helt ärligt, jag skulle inte ha några problem att säga till er på FL om jag var svartsjuk, men det är jag inte! Hur kan jag vara svartsjuk på någon som ser sämre ut än mig? Min man har inte varit med andra men OM.
  • Rakad Apa
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 20:48:00 följande:
    Jo, förmodligen, men om man KAN så håller man sig till 1 tycker jag.
    Dumheter
Svar på tråden Är jag "äcklig"?