• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 20:52:28 följande:
    Intressant och komiskt.
    Absolut, man får aldrig glömma den komiska effekten.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym

inte äcklig men det är en rätt hög siffra. Men det är din ensak, det är inte antalet som har betydelse utan din personlighet och hur du beter dig i ett förhållande. Skulle aldrig dumpa en person för antalet sex partners han haft FÖRE vi träffades.. om han däremot skaffar sig fler sexpartners när vi är tillsammans så får han hastigt leta upp dörren.

• jådåsåatt

The Rain girl: så man kan bara vara svartsjuk på folk som är snyggare än en själv? Intressant.
    Men vad är skillnaden mellan dig och mig då, vi är båda lyckliga med våra respektive men du bryr dig om din killes förflutna, jag gör det inte.

• Alessia

Om du är äcklig är det väl omöjligt att svara på(det får dina sängkamrater svara på) men promiskuös är du allt.

• Anonym
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 20:52:48 följande:
    Helt ärligt, jag skulle inte ha några problem att säga till er på FL om jag var svartsjuk, men det är jag inte! Hur kan jag vara svartsjuk på någon som ser sämre ut än mig? Min man har inte varit med andra men OM.
    Men har svartsjuka alltid att göra huruvida den personer ser sämre ut än dig? Den eller de personerna kanske var hysteriskt roliga personer som fick din kille att skratta jämt och så att han därmed blir galet kär bland annat. Herregud man baserar väl inte kärleken endast på ett utseende????
  • HannaS86

*Kollar listan* 134st just nu, 24år.
    Så 34 känns inte som extremt mycket ;) Jag dömer aldrig andra vad det gäller sex och förväntar mig att folk inte dömer mig pga mitt sexliv heller. Jag hade blivit skitsur om någon vän antytt att jag var äcklig för att jag haft sex med mänga. Däremot är jag väldigt sällan den som tar upp sex som diskussionsämne med personer jag inte är väldigt nära vän med eftersom jag inte vill att de ska uppfatta det som att jag skryter med mitt sexliv eller försöker vara märkvärdig genom att vara den som börjar prata om det apropå ingenting :)

Och The Rain Girl, jag ägnade faktiskt dig en snabb tanke när jag var på sexträff med 3 andra tjejer och 5 andra killar i helgen med tanke på din andra tråd ;)

• Anonym (övning=färdighet)

Nej! Du är inte äcklig.. Inte alls!

Jag tror min man legat med nästan det dubbla och jag tycker inte han är äcklig, däremot är han helt fantastisk i sängen! Jag slipper en tafflig karl som flänger omkring med fingarna på blygdläpparna och tror jag ska komma inom ett par minuter, att han sen övade upp sig på andra han träffat innan rör mig inte i ryggen..

• Apocalypso
    Anonym (övning=färdighet) skrev 2011-06-07 21:05:54 följande:
    Nej! Du är inte äcklig.. Inte alls!

Jag tror min man legat med nästan det dubbla och jag tycker inte han är äcklig, däremot är han helt fantastisk i sängen! Jag slipper en tafflig karl som flänger omkring med fingarna på blygdläpparna och tror jag ska komma inom ett par minuter, att han sen övade upp sig på andra han träffat innan rör mig inte i ryggen..
  • Emmel

Svarade annat: Jag VILL inte veta vad min partner gjort i sängen, med vilka eller hur många. Därför frågar jag inte.

Jag anser däremot att jag har ett ansvar mot mig själv att göra det jag gör av "rätt anledning". D v s att ha sex av "rätt anledning" och att se till att jag endast har det för att jag mår bra av det. Inte för att söka en närhet som inte finns (kärlek), av tvång, behov av att hålla kvar någon etc etc.

Men det har med mig att göra. Vad min partner har gjort eller inte gjort INNAN vi träffades är totalt ointressant och inte min sak... Om man nu vill veta så kanske man ska vara beredd på ett svar som man inte "vill ha".

Jag anser INTE att någon är en dålig person på grund av att den haft många partners, jag anser däremot att det är det tragiska är om man haft sex av "fel orsak", ovasett om det är med 1 eller 1000 stycken.

Svar på tråden Är jag "äcklig"?