• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Plutteli
    annawestergren skrev 2011-06-08 12:32:40 följande:
    Aahahahhaa! Ja just det, blir lätt så när man är från härnösand! Flört
    Jag menar det, vad ska man pyssla med om inte lägga sig i vad alla andra gör? ;)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Ni tycker inte att det har gått lite väl långt när man börjar gå till personangrepp?

Även om jag inte delar hans slutsats håller jag med Sven Erik Johansson om att man måste kunna diskutera fördelar och nackdelar med livsstilarna utan att man tar illa upp.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • annawestergren
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-08 12:37:35 följande:
    Ni tycker inte att det har gått lite väl långt när man börjar gå till personangrepp?

Även om jag inte delar hans slutsats håller jag med Sven Erik Johansson om att man måste kunna diskutera fördelar och nackdelar med livsstilarna utan att man tar illa upp.
    I Agree!
  • Dreams Never Ends
    annawestergren skrev 2011-06-08 12:32:40 följande:
    Aahahahhaa! Ja just det, blir lätt så när man är från härnösand! Flört
    Var det inte sundsvall nyss?
  • Sven Erik Johansson
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-08 12:22:32 följande:
    Om det finns en "gud" är han psykopat. Han ska enligt sagan ha alla krafter som finns ändå låter han folk dö, skada sig, svälta, drabbas av naturkatastrofer osv. enbart för att man inte följer hans lagar. "Gör som jag vill eller dö" typ. Låter som en del i detta forum. Han skulle kunna låta oss veta att han fanns, ena alla människor så vi slapp alla religionskrig, men icke. Han sitter istället och hånflinar åt oss och itne nog med det, han kan låta oss dö men inte fan får vi knulla runt innan han ska lägga sig i....
    Detta är visserligen en sidodiskussion utanför trådens ursprungliga tema, men jag håller inte med dig.
    Tänk om grundförutsättningarna är helt annorlunda än du föreställer dig
    Det är ju vi själva som många gånger låter folk skada sig o svälta osv. Vi har alla möjligheter att arbeta
    hårt mot sådant. Jag tror det är du och jag som skall så att säga var Guds händer i världen.Vi kan inte sitta med  armarna i kors, med de möjligheter vi har och som jag tror vi i grunden fått av Gud, och vänta på att Gud skall dirrektingripa. Jag tror det är relativt ovanligt att så sker och att det sker under vissa "lagar" (lite som naturlagarna-inte juridiska lagar). Jag läste i en annan tråd att ett ord som översatts med allsmäktig på något bibelställe egentligen betyder "den som strider och skall segra". Är kanske detta en bra beskrivning av Gud?

Av någon anledning tror jag det måste vara så att världen under den period vi nu lever i stora drag får ha sin gång och att vi med vår fria vilja får forma den. jag tror personligen inte att Gud primärt vill och detaljstyr allt som sker. Varför skule ldet då över huvud taget talas om gott o ont?

I den meningen att du själv gör dina val i olika situationer "får" du förståss knulla runt, men det är inte det samma som att det gynanr dig och andra i längden. Vi får göra våra egna val , men det finns också konsekvenser som kan vara bra eller dåliga för oss.

Jag är som sagt för trogen kärlek som man satsar på.
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 12:40:45 följande:
    Var det inte sundsvall nyss?
    Det är Tonx som är från Sundsvall.
  • Sven Erik Johansson
    Plutteli skrev 2011-06-08 12:33:40 följande:
    Gud är Hitler. Gud har redan varit åter på jorden, han passade på att rensa lite judar och sen försvann han igen och lämnade oss till vårt öde.
    Eller som för"talet" till en mycket bra låt:
    "If there has ever been a God, he´s long since dead and something else rules in his place, something evil"
    Visserligen en diskussion utanför trådens ursprungliga ämne, men jag tror inte Hitler är Gud. Snarare tror ajg Hitler bröt väldigt kraftigt mot den nästankärlek som jag tror Gud vill vi skall visa. Jag tror du har rätt i att
    något annat än Guds vilja ofta slår igenom. Jag tror inte Gud primärt vill allt som sker, men jag tror Gud är den som skall segra till slut.
  • martinam

Alltså förlåt men jag kan inte tycka att du pysslar med "trogen kärlek" Resterande förstod jag inte så värst mycket av.

Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 12:40:57 följande:
    Detta är visserligen en sidodiskussion utanför trådens ursprungliga tema, men jag håller inte med dig.
    Tänk om grundförutsättningarna är helt annorlunda än du föreställer dig
    Det är ju vi själva som många gånger låter folk skada sig o svälta osv. Vi har alla möjligheter att arbeta
    hårt mot sådant. Jag tror det är du och jag som skall så att säga var Guds händer i världen.Vi kan inte sitta med armarna i kors, med de möjligheter vi har och som jag tror vi i grunden fått av Gud, och vänta på att Gud skall dirrektingripa. Jag tror det är relativt ovanligt att så sker och att det sker under vissa "lagar" (lite som naturlagarna-inte juridiska lagar). Jag läste i en annan tråd att ett ord som översatts med allsmäktig på något bibelställe egentligen betyder "den som strider och skall segra". Är kanske detta en bra beskrivning av Gud?

Av någon anledning tror jag det måste vara så att världen under den period vi nu lever i stora drag får ha sin gång och att vi med vår fria vilja får forma den. jag tror personligen inte att Gud primärt vill och detaljstyr allt som sker. Varför skule ldet då över huvud taget talas om gott o ont?

I den meningen att du själv gör dina val i olika situationer "får" du förståss knulla runt, men det är inte det samma som att det gynanr dig och andra i längden. Vi får göra våra egna val , men det finns också konsekvenser som kan vara bra eller dåliga för oss.

• Dreams Never Ends
    Plutteli skrev 2011-06-08 12:42:45 följande:
    Det är Tonx som är från Sundsvall.
    Okej, då missuppfattade jag
  • Anonym (Jag)
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 12:40:57 följande:
    Tänk om grundförutsättningarna är helt annorlunda än du föreställer dig
    Det är ju vi själva som många gånger låter folk skada sig o svälta osv. Vi har alla möjligheter att arbeta
    hårt mot sådant. Jag tror det är du och jag som skall så att säga var Guds händer i världen.Vi kan inte sitta med  armarna i kors, med de möjligheter vi har och som jag tror vi i grunden fått av Gud, och vänta på att Gud skall dirrektingripa. Jag tror det är relativt ovanligt att så sker och att det sker under vissa "lagar" (lite som naturlagarna-inte juridiska lagar). Jag läste i en annan tråd att ett ord som översatts med allsmäktig på något bibelställe egentligen betyder "den som strider och skall segra". Är kanske detta en bra beskrivning av Gud?

Av någon anledning tror jag det måste vara så att världen under den period vi nu lever i stora drag får ha sin gång och att vi med vår fria vilja får forma den. jag tror personligen inte att Gud primärt vill och detaljstyr allt som sker. Varför skule ldet då över huvud taget talas om gott o ont?

En bra beskrivning av "gud" är, "det finns ingen gud"
Svar på tråden Är jag "äcklig"?