• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • MrsD
    jådåsåatt skrev 2011-06-08 07:32:39 följande:
    Har jag kallat nåågon äcklig för att de legat med för få? Nu har du nog lite fel.
    Jag ställde en retorisk fråga för att få personen ifråga att förstå hur fel henne/hans tänk var. Hört talas om sånna?

Men nej, jag har aldrig kallat någon annan äcklig för att de legat med för få.

JA, jag vet vad en retorisk fraga ar for nagonting MEN TS fragar om man tycker han/hon ar acklig, det gjorde inte den som skrev sitt inlagg i traden. Tagga ner! Man maste inte vara exakt som dig for att vara perfekt, om du nu har legat med 1000 ar det upp till dig men skit i andra som inte tycker och kanner samma sak som dig i denna fraga.

• Sven Erik Johansson
    martinam skrev 2011-06-08 14:02:34 följande:

Det går ju inte å diskutera med dig, du läser ju in saker som jag inte ens skriver. Läs människa, läs. Hoppas du förklarar och lyssnar bättre på dina elever än du gör i den här tråden. Nu ska ja ut i solen.

Du frågade varför man inte skulle vilja satsa seriöst om man haft många sexpartners ,om jag tolkar dig rätt.
    Jag svarade då att jag inte påstått motsatsen.Det finns alltid de som vill det , även av dem som haft
    många partners.'

Sedan kommenterade jag det du skrev i andra stycket och filosoferade fritt apropå rätt o fel faktamässigt.

Sedan funderade jag över rätt o fel i moralisk bemärkelse och skrev att för att diskutera det så är det bra om man vet vad den andre menar med orden rätt/fel.
  • Sven Erik Johansson
    Anonym (över 100) skrev 2011-06-08 14:06:43 följande:
    så om man inte träffar rätt person att "satsa seriöst" på fören man är 50 sa man inte få knulla fören man ar 50? Om mna aldrig hittar rätt person eller inte trivs i monogama förhallanden ska man aldrig få knulla då?
    "Få och få"???? Var o en väljer väl själv vem man har sex med-dvs om den andres samtycke finns-och jag tror
    inte det finns en enda som "är den ende tänkbare". Det kan finnas många som går bra ihop med en och som det kan fungera med. Jag är inte för en lagstiftning om du tror det , som begränsar antalet partners.

Vad jag säger är bara att jag uppfattar det som positivt om man tar kärleken på allvar och satsar seriöst på att den skall hålla i stället för på en massa partnerbyten. De flesta träffar väl någon passande långt före 50.
    Jag kan inte komendera någon. jag säger bara att jag är positiv till att hantera kärleken seriöst.
  • Anonym (Sunk)

Har bara läst TS men ja, jag skulle bli lite äcklad. Eller äcklad är nog inte rätt ord för sex är ju härligt men jag skulle absolut uppfatta den nya som oseriös och inget att satsa på annat än för sex. Både på grund av antalet i sig men också därför att jag själv skulle ha väldigt svårt att släppa tanken på den nya partnerns 34 ex. Sen ska man såklart aldrig uttala sig stensäkert innan man varit med om det eftersom det också beror hur mycket man gillar den nya!

• Inima
    Anonym (Maria) skrev 2011-06-08 13:38:42 följande:
    Nej, utan många killar tänker så. Storstad är ingen håla.
    Varför ska man göra val begrundat på vad andra tycker?

Så länge Lisa mår bra av av att knulla runt så är det väl hennes välmående som är prio ett.

Mår Anna bra av att ha sparat oskulden till sin man så är det ju skit bra att hon mår bra av det.

Varför ska man kalla någon äcklig för det?
    eller torrfitta?
    Eller hänvisa dem till slampfacket.
  • April barn

Ja & Nej, svarade därför annat.
    Jag skulle inte tycka det var så roligt om min sambo haft sex med så många, men hade tex min vän gjort det skulle jag inte bry mig det minsta, är ju inget konstigt så.

• Dreams Never Ends
    Inima skrev 2011-06-08 14:43:59 följande:
    Varför ska man göra val begrundat på vad andra tycker?

Så länge Lisa mår bra av av att knulla runt så är det väl hennes välmående som är prio ett.

Mår Anna bra av att ha sparat oskulden till sin man så är det ju skit bra att hon mår bra av det.

Varför ska man kalla någon äcklig för det?
    eller torrfitta?
    Eller hänvisa dem till slampfacket.
    Nu vänder jag mig till alla singlar som knullar runt:
    Vad gör du den dag då du hittar ditt livs kärlek och är djupt förälskad, men den killen väljer bort dig för antalet killar du legat med? Ni säger säkert att då är han inget att ha, men vänta bara tills den dagen kommer!
  • Anonym (över 100)
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 14:18:22 följande:
    "Få och få"???? Var o en väljer väl själv vem man har sex med-dvs om den andres samtycke finns-och jag tror
    inte det finns en enda som "är den ende tänkbare". Det kan finnas många som går bra ihop med en och som det kan fungera med. Jag är inte för en lagstiftning om du tror det , som begränsar antalet partners.

Vad jag säger är bara att jag uppfattar det som positivt om man tar kärleken på allvar och satsar seriöst på att den skall hålla i stället för på en massa partnerbyten. De flesta träffar väl någon passande långt före 50.
    Jag kan inte komendera någon. jag säger bara att jag är positiv till att hantera kärleken seriöst.
    Jaha. Hur seriös ska man vara innan man knullar då? Ska man vara säker på att man vill spendera resten av livet ihop så hade iaf jag tvingats vara oskuld hela livet. 
  • Anonym (Jag)
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 14:57:08 följande:
    Nu vänder jag mig till alla singlar som knullar runt:
    Vad gör du den dag då du hittar ditt livs kärlek och är djupt förälskad, men den killen väljer bort dig för antalet killar du legat med? Ni säger säkert att då är han inget att ha, men vänta bara tills den dagen kommer!
    Då kan man fortsätta knulla runt tills man hittar en person som inte är så narcissistisk att den dömer andra.
  • Anonym (över 100)
    April barn skrev 2011-06-08 14:53:33 följande:
    Jag skulle inte tycka det var så roligt om min sambo haft sex med så många.
    Vad spelar det för roll?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?