• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (Maria)
    Rakad Apa skrev 2011-06-08 13:36:45 följande:
    Kanske är det så folk tänker i hålan där du bor. 
    Nej, utan många killar tänker så. Storstad är ingen håla.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Maria) skrev 2011-06-08 13:38:42 följande:
    Nej, utan många killar tänker så.
    Hur vet du det?

När jag var yngre hörde jag ju det hela tiden men när både jag och umgänget mognade och växte upp (och till viss del byttes ut) så hör jag det väldigt sällan. Det verkar inte som att man bryr sig nämnvärt om tidigare sexuella erfarenheter annat än hur de förändrar människan.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • martinam

Ahmm... TS är en KILLE....

Anonym skrev 2011-06-08 12:48:27 följande:
    jag tycker det är äckligt. jag är tjej o jag skulle tycka det var äckligt om min kille vart med så många o tyvärr tror jag det är ännu värre för en kille att få veta att hans tjej vart me så många som du har vart...
  • Sven Erik Johansson
    Plutteli skrev 2011-06-08 12:50:59 följande:
    Kanske, kanske inte, de är dock jävligt lika varandra i åsikter. (I synnerhet om man ser till gamla testamentet, men nya är inte så fint alla gånger det heller)
    Viserligen fortfarande en sidodiskussion:
    Om man rycker loss verser ur sitt sammanhang kan man uppfatta det så, men varje bibelvers skall läsas i sitt sammanhang och man skall se på till vem det är riktat  från vem och i vilken sittuation. Man skall också ta i beaktande vilket språkbruk/formuleringar/uttryck/bildspråk-konkret språk skribenten använder och ha koll på vad som är mer bokstavligt och vad som är mer bildligt. Att förstå bibeln underlättas av att ha grepp om helheten o den röda tråden.

Vad gäller trådens huvudämne så upppskattar jag människor som jobbar för kärleken och inte byter partner
    i första taget utan vill satsa seriöst på en.
  • martinam

varför skulle man inte vilja sattsa seriöst bara för att man haft lite fler sex partner än vad "folk" anser vara "normen" Jag gillar inte hur du ser allt i svart och vitt... Ingenting utesluter det andra.

Inte sitter ja här å säger till dig att jag tycker du gör fel som tror på gud.

En gud vars namn det dödats mest i, våldtagits, straffats och plågats, inte ser du mig skriva att det du tror på är fel, lika lite som du har rätten att säga till oss att vi gör fel. Du får tycka det, absolut, och säga det oxå (yttranderätt) Men moralen i det hela blir så fel så infekterat.

Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 13:43:08 följande:
    Viserligen fortfarande en sidodiskussion:
    Om man rycker loss verser ur sitt sammanhang kan man uppfatta det så, men varje bibelvers skall läsas i sitt sammanhang och man skall se på till vem det är riktat från vem och i vilken sittuation. Man skall också ta i beaktande vilket språkbruk/formuleringar/uttryck/bildspråk-konkret språk skribenten använder och ha koll på vad som är mer bokstavligt och vad som är mer bildligt. Att förstå bibeln underlättas av att ha grepp om helheten o den röda tråden.

Vad gäller trådens huvudämne så upppskattar jag människor som jobbar för kärleken och inte byter partner
    i första taget utan vill satsa seriöst på en.
  • Rakad Apa
    Anonym (Maria) skrev 2011-06-08 13:38:42 följande:
    Nej, utan många killar tänker så. Storstad är ingen håla.
    Har svårt att tänka mig att majoriteten av alla killar tänker så.
  • Sven Erik Johansson
    martinam skrev 2011-06-08 13:48:12 följande:

varför skulle man inte vilja sattsa seriöst bara för att man haft lite fler sex partner än vad "folk" anser vara "normen" Jag gillar inte hur du ser allt i svart och vitt... Ingenting utesluter det andra.

Inte sitter ja här å säger till dig att jag tycker du gör fel som tror på gud.

En gud vars namn det dödats mest i, våldtagits, straffats och plågats, inte ser du mig skriva att det du tror på är fel, lika lite som du har rätten att säga till oss att vi gör fel. Du får tycka det, absolut, och säga det oxå (yttranderätt) Men moralen i det hela blir så fel så infekterat.

jag har inte förnekat att det finns de som haft många sexpartners förut  men vill satsa seriöst nu.
    Däremot stöder jag idén att satsa seriöst utan att först ha haft många sexpartners.

Vad som gjorts i Guds namn är människoverk inte Guds verk.
    Om den Gud jag tror på existerar så är givetivis min tro rätt men om den Gud jag  tror på inte existerar
    så är den förståss fel. I så fall har jag förståss fel.

För att kunna diskutera det här med fel och rätt måste vi i så fall först definiera termerna fel och rätt.
    Sedan kan vi avgöra om vi kan använda dem eller inte i diskussionen.
  • martinam

Det går ju inte å diskutera med dig, du läser ju in saker som jag inte ens skriver. Läs människa, läs. Hoppas du förklarar och lyssnar bättre på dina elever än du gör i den här tråden. Nu ska ja ut i solen.

Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 13:59:42 följande:
    jag har inte förnekat att det finns de som haft många sexpartners förut men vill satsa seriöst nu.
    Däremot stöder jag idén att satsa seriöst utan att först ha haft många sexpartners.

Om den Gud jag tror på existerar så är givetivis min tro rätt men om den Gud jag tror på inte existerar

För att kunna diskutera det här med fel och rätt måste vi i så fall först definiera termerna fel och rätt.
  • MrsD
    annawestergren skrev 2011-06-08 08:26:20 följande:
    ASG*
    ASG? Vissa har verkligen inget liv utanfor datorn verkar det som! Vad ville du fa fram med ditt inlagg egentligen?
  • Anonym (över 100)
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 13:59:42 följande:
    jag har inte förnekat att det finns de som haft många sexpartners förut  men vill satsa seriöst nu.
    Däremot stöder jag idén att satsa seriöst utan att först ha haft många sexpartners.

Om den Gud jag tror på existerar så är givetivis min tro rätt men om den Gud jag  tror på inte existerar

så om man inte träffar rätt person att "satsa seriöst" på fören man är 50 sa man inte få knulla fören man ar 50? Om mna aldrig hittar rätt person eller inte trivs i monogama förhallanden ska man aldrig få knulla då?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?