• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Tonx
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 14:57:08 följande:
    Nu vänder jag mig till alla singlar som knullar runt:
    Vad gör du den dag då du hittar ditt livs kärlek och är djupt förälskad, men den killen väljer bort dig för antalet killar du legat med? Ni säger säkert att då är han inget att ha, men vänta bara tills den dagen kommer!
    Vad man gör? Ja, man gråter ett tag, man tar sig samman och går vidare i livet. Vem har inte haft en brustet hjärta någon gång i sitt liv? 
    Jag har dessutom redan hittat mitt livs kärlek, hon är jag och finns inom mig. Jag kommer aldrig älska någon mer än jag älskar mig själv, och jag kommer aldrig älska en man mer än jag älskar mina barn.  

Och i ärlighetens namn, en kille som väljer bort en för en sådan sak ÄR ingenting att ha. För mig är det omöjligt att älska en man som inte respekterar och accepterar mig för den jag är.
  • Anonym (över 100)
    Vad gör du den dag då du hittar ditt livs kärlek och är djupt förälskad, men den killen väljer bort dig för antalet killar du legat med? Ni säger säkert att då är han inget att ha, men vänta bara tills den dagen kommer!
    Skulle aldrig intressera mig för en sån idiot.  Min nuvarande sambo har inga som helst problem med att jag har "knullat runt".
  • Vintagelover

34 är ju rätt många, och för en 28åring så jag skulle förmoda att en hel del är one night stands. Jag tycker inte att det är äckligt alls men det verkar onödigt att berätta siffran för en ny partner. Bara det att du har koll på den exakta siffran och inte slutat räkna runt 20 får det ju nästan att verka som om du ser det som en triumfsumma.   Drömmer

• April barn
    Anonym (över 100) skrev 2011-06-08 15:03:45 följande:
    Vad spelar det för roll?
    Spelar roll gör det väl inte, men det känns lite jobbigt att veta bara. Vet att min sambo också känner så.
    Tycker inte det är eckligt eller så, men lite jobbigt och tråkigt bara, svårt att förklara känslan såhär :)
  • Anonym (över 100)
    Vintagelover skrev 2011-06-08 15:13:57 följande:
    34 är ju rätt många, och för en 28åring så jag skulle förmoda att en hel del är one night stands. Jag tycker inte att det är äckligt alls men det verkar onödigt att berätta siffran för en ny partner. Bara det att du har koll på den exakta siffran och inte slutat räkna runt 20 får det ju nästan att verka som om du ser det som en triumfsumma.   Drömmer
    Det mindre onödigt att berätta för en ny partner att man legat med 3?
  • Sven Erik Johansson
    Anonym (över 100) skrev 2011-06-08 15:00:39 följande:
    Jaha. Hur seriös ska man vara innan man knullar då? Ska man vara säker på att man vill spendera resten av livet ihop så hade iaf jag tvingats vara oskuld hela livet. 
    "Ska och ska"? Om man följer den etik jag vill leva efter så gör man åtminstone ett  försök att
    åstadkomma något permanent och hållbart  om man går så långt som att ha samlag.
    Så vill jag leva i alla fall och jag tror att en del människor skulle vara lyckligare om de tänkte så.
  • Dreams Never Ends
    Tonx skrev 2011-06-08 15:04:52 följande:
    Vad man gör? Ja, man gråter ett tag, man tar sig samman och går vidare i livet. Vem har inte haft en brustet hjärta någon gång i sitt liv? 
    Jag har dessutom redan hittat mitt livs kärlek, hon är jag och finns inom mig. Jag kommer aldrig älska någon mer än jag älskar mig själv, och jag kommer aldrig älska en man mer än jag älskar mina barn.  

Och i ärlighetens namn, en kille som väljer bort en för en sådan sak ÄR ingenting att ha. För mig är det omöjligt att älska en man som inte respekterar och accepterar mig för den jag är.
    Du har hittat din älskade och är tillsammans med honom men du skriver att du vill att TS ska knulla dig(igårnatt) ? Moget.... och verkligen respektfullt mot din man...?

En kille som dömer en efter hur många man legat med är visst en bra kille! Han kanske vill ha en ren tjej bara.
  • Spartacus

nej, jag tycker inte du är äcklig och skulle jag tycka mycket om dig så skulle jag ta dig med hela din historia och blicka framåt istället för att vara trångsint och sotis.

• HannaS86
    Buhu, stackars mig!
    Sluta döma folk nu, alla har rätt till en åsikt och bara för att folk inte håller med behöver man inte håna dem. Jag skulle förresten aldrig anse att en som inte accepterar mig för den jag är och min historia är mitt livs kärlek.
  • Genghis
    Jag skulle aldrig bli kär i någon som var så trångsynt. Min förtjusning skulle avta när det visade sig vara en frireligiös fjant.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?