• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Plutteli
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 13:43:08 följande:
    Viserligen fortfarande en sidodiskussion:
    Om man rycker loss verser ur sitt sammanhang kan man uppfatta det så, men varje bibelvers skall läsas i sitt sammanhang och man skall se på till vem det är riktat  från vem och i vilken sittuation. Man skall också ta i beaktande vilket språkbruk/formuleringar/uttryck/bildspråk-konkret språk skribenten använder och ha koll på vad som är mer bokstavligt och vad som är mer bildligt. Att förstå bibeln underlättas av att ha grepp om helheten o den röda tråden.

Vad gäller trådens huvudämne så upppskattar jag människor som jobbar för kärleken och inte byter partner
    i första taget utan vill satsa seriöst på en.
    Jaja, jag veeet att du tycker allt ur gamla testamentet kan ignoreras pga nya testamentet.

Jag bytte partner för att jag just då inte ville ha nått seriöst, och de jag var med var av samma åsikt. NU vill jag ha nått seriöst, jag har för fan två barn med min man och skulle inte byta honom mot allt guld i världen.
  • HannaS86
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 13:59:42 följande:
    jag har inte förnekat att det finns de som haft många sexpartners förut  men vill satsa seriöst nu.
    Däremot stöder jag idén att satsa seriöst utan att först ha haft många sexpartners.

Vad som gjorts i Guds namn är människoverk inte Guds verk.
    Om den Gud jag tror på existerar så är givetivis min tro rätt men om den Gud jag  tror på inte existerar
    så är den förståss fel. I så fall har jag förståss fel.

För att kunna diskutera det här med fel och rätt måste vi i så fall först definiera termerna fel och rätt.
    Sedan kan vi avgöra om vi kan använda dem eller inte i diskussionen.
    Men skit i att prata om gud nu, det är inte vad tråden handlar om!!!!
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 14:57:08 följande:
    Nu vänder jag mig till alla singlar som knullar runt:
    Vad gör du den dag då du hittar ditt livs kärlek och är djupt förälskad, men den killen väljer bort dig för antalet killar du legat med? Ni säger säkert att då är han inget att ha, men vänta bara tills den dagen kommer!
    Då är han inget att ha. (Ja, jag har varit i situationen, nej han var inget att ha ändå)
  • Inima
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 14:57:08 följande:
    Nu vänder jag mig till alla singlar som knullar runt:
    Vad gör du den dag då du hittar ditt livs kärlek och är djupt förälskad, men den killen väljer bort dig för antalet killar du legat med? Ni säger säkert att då är han inget att ha, men vänta bara tills den dagen kommer!
    Då hade den killen inte varit mitt livs kärlek.

Jag försälskar mig inte i antalet personer någon haft sex med.
    utan hur personen är som person, åsikter, personlighet, tankar osv osv.

Jag hade blivit grymt avtänd av ett sådant resonemang.
  • Inima
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 15:20:33 följande:
    Du har hittat din älskade och är tillsammans med honom men du skriver att du vill att TS ska knulla dig(igårnatt) ? Moget.... och verkligen respektfullt mot din man...?

En kille som dömer en efter hur många man legat med är visst en bra kille! Han kanske vill ha en ren tjej bara.
    Renhet har med hygien att göra, inte sex.
  • Anonym (Jag)
    En kille som dömer en efter hur många man legat med är visst en bra kille! Han kanske vill ha en ren tjej bara.
    Ren? Är sex smutsigt på nåt sätt?

Har ens inte tanken att jag skulle fråga min tjej hur många hon legat med. Vad har jag med det att göra? Vad hon har gjort före "mig" tillhör väl hennes historia. Den tjej jag blir kär i är "just nu" och inte i någon "historisk" person.
  • Plutteli
    Du har hittat din älskade och är tillsammans med honom men du skriver att du vill att TS ska knulla dig(igårnatt) ? Moget.... och verkligen respektfullt mot din man...?

Jag är ren, jag hade inte varit renare om jag så badade i spritbad.

Sen ser jag inte var Tonx skrivit att hon har en man?
  • Tonx

Jag tror inte du riktigt förstod mig nu, jag pratade om att jag hittat mitt livs kärlek och att den personen är jag själv. Det finns liksom ingen man som kan mäta sig med mig själv, och så länge jag har mig själv så är jag lycklig.

Men annars så ja, det stämmer att jag har en pojkvän, han skrattar åt dig och hela den här tråden.

Jag är ren, jag duschar varje dag. 
  • lokisse

nä man är inte äklig för att man ligger runt. vad händer den dag man sparat sig och latitbli att göra det man hade lust till och man inser att den stora kärleken kom inte och om det är han som sitter bakom ratten pa den där langtradarn sa blir det kanske en väldigt häftig men ack sa kort kärlekshistoria...

Nej det tror jag inte!
  • Rakad Apa

Har du aldrig hört talas om humor? Aldrig skämtat om sex?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?