annawestergren skrev 2011-06-09 23:35:15 följande:
Ja det är vidrigt, usch eler ungar ed långa naglar så det fastnar en massa bakterier där och så snorar dom och torkar av sig någonstans - blä! Eller ungar som kissar över hela toasitsen - va faaan kan man inte som förälder lära barnen - speciellt pojkar att hålla snoppen där den ska vara?! Huvva!
Ja som idag på studentfirandet så ville mina 2 och 2 andra barn gå fram och se, då är det en kärring som jag går förbi som gapar om att jag inte ska tränga mig - det var ganska mycket follk där - varpå jag säger "men barnen ser ju ingenting dom ska ju bara gå förb och ställa sig längst fram" hon blev helt rabiat och började gapa om att hon minsann inte heller såg något - men alltså seriöst okej om vi hade varit 5-6 vuxna människor men det var 4 barn och jag sulle inte ens stå där, jag skulle bara följa med dom dit så vi visste var dom var och sen gå tillbaka till de plats där resten stod!!! Är det något att bråka om, jag vart sne som fan och "råkade" nästan knuffa omkull henne med min väska när jag gick tillbaka höhö!
Har aldrig fattat det där. Fast själv har jag ofta rysligt långa naglar dock

Men min dotter har korta, sen går hon ju själv och torkar bort snor eller ber om papper eller säger till att hon behöver osv.
Jag tror att de många gånger (och nu riskerar jag väl att få maffian över mig) ren jävla lathet från föräldrarna, de är för slappa för att lära sina barn sunt förnuft och hur man borde uppföra sig. Visst ungar snorar, så är det, men det betyder inte att det måste vara okej med snor i hela nyllet jämt! Jag har fan alltid papper i handväskan eller fickan när vi går ut ifall att, jag har en treåring det går åt en del papper, sunt förnuft!
Du skulle haft en sån där stor jävla väska med kort rem över axlen full med tunga prylar och mejjat ner fanskapet. Ibland önskar jag att jag hade orkat släpa på en sån där väska, men jag är mer stoppa pengarna i fickan typen, sen gör min nackskada att jag inte kan bära handväskor på axeln längre och absolut inte stora tunga, fast jag tycker dom e snygga och ser härligt fluffiga ut... 80 tals nostalgi tripp liksom