Rakad Apa skrev 2011-06-10 08:15:09 följande:
Hej damer och herrar. Fick ligga igår, men tekniskt sett så blev det ingen "#35". Fick hem en vännina igår som jag brukar strula med ibland, hon är #27 eller #28 så det räknas ju inte om man redan har varit med den personen innan. Men ska ut på lördag igen så då får vi se vad som sker 
Men grattis!! Wooohoo! Men har jag fortfarande chansen på #35! Jäääj!!! Hoopas det var skönt

Bara att jaga vidare i helgen - måste ju upp i 3-siffrigt innan 30!
Rakad Apa skrev 2011-06-10 08:21:07 följande:
Är fortfarande lite full, hoppas att inte bakfyllan kommer smygandes vid lunch 
Oohohoohhaahahahiiiiiihhihhi! *springer och hämtar 14 treo*
Tonx skrev 2011-06-10 08:22:19 följande:
Åh gud vad jag älskar era inlägg om barn!
Jag är precis likadan! Jag tror skillnaden är att vissa har fattat att barn inte är inkompetenta små idioter som måste uppfostras enligt en punktlista i en bok utan att det duger alldeles utmärkt att umgås med dem som riktiga människor, göra dem delaktiga och vara en bra vägledare och bollplank.
Jag tycker många spelar teater inför sina barn, ni vet, beter sig helt onaturligt. Pratar konstigt, rör sig konstigt. Jag är känslig för sådant, jag tycker det är nästan obehagligt.
Jag låter mina tjejer prova på typ allt och hjälpa till hemma. Sen att resultatet ofta ser ut som skit spelar mig ingen roll, för övning ger färdighet. Vika tvätt är ett bra exempel, de har fått vara med och vika sina egna kläder så snart de varit intresserade, och 3-åringens vikning är eh, ja. Ihopknövlat. 6-åringen däremot, hon kan snart stå och vika kläder i en butik!
Och sen vet jag inte hur många krossade tallrikar jag haft, hur många mjölkpaket som spillts ut av småhänder som ska öva att hälla, hur många sallader med millimeterstora bitar i jag ätit o.s.v.
Fast det bästa jag någonsin lärt dem är att slå på film själva, så jag slipper masa mig upp kl. 7 och göra det

Ja! Begreppet "barn ska få vara barn" är helt vridet i folks hjärnot nu för tiden! Barn ÄR barn och givetvis ska dom får vara det då - men det betyder inte att dom inte klarar av någonting! Övnng ger färdighet men vuxna verkar tycka att man ska kunna direkt! Att man inte misslyckas fyrtioelva gnger innan man faktiskt lyckas - hur fan gör vi när bi ska testa något som vi aldrig har gjort? Är det som ett chip man sätter i bakhuvudet och så kan man det - Matrix-inspirerat?! Har aldrig förstått det där!
Hahaha min stora kunde trycka igång teletubbies redan när han var ett!! Jag behöver ju knappt kliva upp för att skicka dom till skolan längre, den yngsta brukar fixa gröt, han är oftast redan klädd och står med dojjorna på när jag kliver upp och ska ruska liv i den stora haha! Ansvar baby, ansvar!