annawestergren skrev 2011-06-09 23:55:30 följande:
Ja asså mina grabbar klipper till och med sina naglar själva!!! Dom är väl lite stora för att snora överallt nu men dom nyser aldrig rakt ut och hostar inte heller så, dom vet att man ska nysa och hosta i armvecket, dom torkar upp efter sig om dom spiller, säger alltid tack för maten och plockar alltid undan själva... Jag ska länka till en av mina skryt-trådar om en av ungarna hhaha
www.familjeliv.se/Forum-3-170/m59339343.html
Det här är mina barn, inte varje dag men flera gånger i månaden.
Igår tyckte han gräset var för långt - han tar en sax och sätter sig och klipper gräset i en timme innan han inser att det skulle ta en vecka innan han ens kommit halvvägs hahaha!
Ja asså jag tror att hon simulerade lite för hon höll verkliigen på att ramla omkull - så hårt kom jag inte åt henne men nu när jag tänkr efter så önskar jag verkligen att jag hade haft omull henne haha!
Mehh söta onge!!!!! Ja sunt förnuft, min nyser också i armvecket även om hon ibland missar det, men så har vi ju bara haft 3½ år av hårt drillande ihop, ge mig tre till så

Min vill gärna klippa sina naglar, men alltså där är jag lite rädd, den e ju vass.
Freja är den som dukar bordet hos oss, sen hjälps vi åt att röja av. Hon plockar fram tallrikar och allt sånt medans jag gör det sista med maten osv. Dagis har nämt det flera gånger att det märks att hon får hjälpa till hemma, för det är mkt som hon liksom gör naturligt även på dagis. Hon har legat ett år före i utvecklingen sen hon var 1 år, nu har det nog jämnat ut sig lite, skall väl på nån 3½ år kontroll här i sommar. De äldre barnen umgås gärna med henne. Hon slår mig i memory rätt ofta även om hon förlorar ibland också. Tänkte börja spela kort med henne, kortspel är kul
Hon kan skriva sitt namn och hon skriver papa (missar ett p) men ändå. Hon skriver inte mamma, utan Mia, jag heter ia mamma ia blir Mia i hennes värld