• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym

Äh, alla har ju olika behov. Det spelar väl ingen roll hur många man haft om man skyddar sig, inte utnyttjar någon eller själv mår dåligt. 
    Sex är ju skoj och härligt!  

• Plutteli

Jag har just insett vilken sjuuuukt dålig koll jag har på hur många jag faktiskt har haft sex med, kom just på några till...

• molly50
    Här och nu skrev 2011-06-07 10:25:56 följande:
    Närhet kan man ha utan sex. Sex som singel kan man ha. Men när man gått in ett förhållande. Annars finns sexleksaker. Sex utan kärlek är ett övergrepp på kärleken.

Nu pratade jag inte om de som lever i ett förhållande,utan om man är singel. Jag kan erkänna att jag har haft ONS och jag tycker inte att jag är äcklig för det.eller att jag har gjort ett övergepp på kärleken. Och inte heller verkar min man tycka det. Han har väl själv dessutom gjort samma saker innan han träffade mig.

Lever man däremot i ett förhållande så tycker jag inte det är ok att ha sex med andra såvida man inte har ett öppet förhållande. Det senare är däremot inget för mig.

• Anonym

Min man hade haft sex med drygt 50 innan vi träffades. (Han var då 23 och jag 25). Och ja, jag blev lite äcklad när jag fick reda på det, fast jag kan inte riktigt förklara varför. Det kändes otryggt med en sådan människa. Han kändes billig och lätt. Dock har han nu bevisat för länge sedan att han varken är billig och lätt eller opålitlig, så nu är det inte jobbigt längre. Men första reaktionen var att han var något lägre stående. :) Men det handla som sagt mer om den personlighet detta beteende ger uttryck för, mer än just sexet. 

• Anonym (<3)

Usch...det finns många lösaktiga där ute i stora världen..

• trettioplus
    Här och nu skrev 2011-06-07 10:24:06 följande:
    Jag gillar också sex men har det med den jag älskar. Vissa skulle behöva lite sexualmoral i skolan.
    Själv har jag massor av moral
    -den är bara inte likadan som din Glad
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • jådåsåatt
    Anonym (=)) skrev 2011-06-07 10:29:52 följande:
    Ni som haft sex med många, ställer ni några krav på sexpartnern, t.ex måste han se bra ut? För jag har väldigt sällan träffat potentiiella liggare. Det finns många killar på krogen, i vänskapskretsar osv, men man får ju sålla ut lite. Inte ta första bästa för att få sig ett ligg. (?!)

Ja, jag ställer höga krav på mina sexpartners. Med tanke på hur många man träffar på en utekväll så lär det ju vara någon som är tillräckligt snygg. Det är ju knappast så att man tar första bästa bara för att man legat med många även om de som legat med färre gärna vill tro det.
    Det är snarare så att jag nästan alltid fått de killar jag vill ha och är väldigt mycket mer kräsen än många av mina kompisar som legat med färre.
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 10:33:37 följande:
    Usch...det finns många lösaktiga där ute i stora världen..
    och på tok för många dömande människor
  • jådåsåatt
    Anonym skrev 2011-06-07 10:33:27 följande:
    Min man hade haft sex med drygt 50 innan vi träffades. (Han var då 23 och jag 25). Och ja, jag blev lite äcklad när jag fick reda på det, fast jag kan inte riktigt förklara varför. Det kändes otryggt med en sådan människa. Han kändes billig och lätt. Dock har han nu bevisat för länge sedan att han varken är billig och lätt eller opålitlig, så nu är det inte jobbigt längre. Men första reaktionen var att han var något lägre stående. :) Men det handla som sagt mer om den personlighet detta beteende ger uttryck för, mer än just sexet. 
    Vilken personlighet ger beteendet uttryck för?
  • SunnyBunny
    Fidelis ad urnam skrev 2011-06-07 10:35:41 följande:
    och på tok för många dömande människor
    Man måste missa massa vackra underbara människor om man dömmer dem så lätt!
Svar på tråden Är jag "äcklig"?