• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • molly50
    Här och nu skrev 2011-06-07 10:38:22 följande:
    När det gäller sex finns inget annat än att det förutsätter kärlek. Allt annat är lösaktigt.

Det där är inget annat än fördomar. Eller menar du att man ska leva genom hela livet som oskuld och barnlös om man aldrig träffar den stora kärleken?

Det är helt ok att ha egna åsikter,men man kan ju försöka låta bli att applicera dem på alla andra.

• jådåsåatt
    Anonym skrev 2011-06-07 10:47:06 följande:
    Ja visst är det fördomar, det har ju min man bevisat. Han hade ju sex med många för att han till skillnad från mig var säker på vad han ville ha och kastade sig inte in i misslyckade förhållanden eller krossade massor av hjärtan. Men även om jag är medveten om att det är en fördom så är den första reaktionen svår att kväva. Det sitter hårt den fördomen.
    Det är ju vanligtvis problemet med de flesta fördomar, de är så svåra att bli av med:)
  • Joppelina
    Anonym skrev 2011-06-07 10:40:19 följande:
    Att vara opålitlig och flyktig. I motsats till stabil alltså. Sedan behöver det som sagt inte alls vara så - stämde ju tex inte på min man - men det är intrycket jag får av sådana människor.
    Din man ett undantag då? Tungan ute
  • Pissetuss
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 10:50:17 följande:
    Jag har faktiskt aldrig haft ett ONS:) Tro det eller ej.

Glömmer och glömmer, jag vet ju om det var bra och vad vi gjorde men jag tänker inte på det. och jag jämför aldrig min pojkvän med någon annan. Jag vill ju bara vara med honom och känslorna för honom gör sexet annorlunda.

Jag tycker sällan att människor jag möter är en i mängden, alla har något som gör dem minnesväärda. Jag har som sagt aldrig legat med någon jag bara sätt som en kropp att ha sex med, det har varit trevliga killar och tjejer som jag ju kännt något för eftersom jag legat med dem. att det inte varit kärlek betyder inte att de var oviktiga.
    Har du inte? Det trodde jag att nästan alla hade haft utom jag. *rodnar* Men nu efter att ha läst lite i denna tråd så visar det sig att det är en vanföreställning jag har, det finns ett par stycken till som inte har haft det. Hehe, och så finns det sådana som troligen är bittra över att de kommer dö nyfikna...du vet nog vad jag tänker på!

Jomen det har du rätt i, känslorna gör saker och ting annorlunda. Och visst är det så, alla människor har något som är minnesvärt, och det är just därför man blir så besviken när man inte blir sedd för den man är. Du verkar vara en fin människa, tycker jag. Till skillnad mot många jag mött i verkliga livet (inte nödvändigtvis på det sexuella planet).
  • Anonym (Linda)

jag svarade JA, då jag inte förstår varför man ska ha så jäkla många sexpartners, om min sambo skulle varit med så många skulle jag nog bli avtänd. Själv är jag 22 och har haft 5 stycken och de har varit i förhållanden.

• jådåsåatt
    Pissetuss skrev 2011-06-07 10:55:53 följande:
    Har du inte? Det trodde jag att nästan alla hade haft utom jag. *rodnar* Men nu efter att ha läst lite i denna tråd så visar det sig att det är en vanföreställning jag har, det finns ett par stycken till som inte har haft det. Hehe, och så finns det sådana som troligen är bittra över att de kommer dö nyfikna...du vet nog vad jag tänker på!

Jomen det har du rätt i, känslorna gör saker och ting annorlunda. Och visst är det så, alla människor har något som är minnesvärt, och det är just därför man blir så besviken när man inte blir sedd för den man är. Du verkar vara en fin människa, tycker jag. Till skillnad mot många jag mött i verkliga livet (inte nödvändigtvis på det sexuella planet).
    Tack, vad snällt skrivet:)
  • ahlcec

Mäh, äcklig? Vaddå, luktar du svett? Borstar du inte tänderna? Petar du tånaglarna vid lunchbordet? Alltså sånt är ju döäckligt tycker jag, precis som att bajsränder i underkläderna är äckliga. Men om man beter sig så får man ju kanske ihop 38 stycken som har lust att knulla med en. Så nej, jag tänker att du inte är äcklig, utan snarare tvärtom ganska knullvänlig?

För klargörandets skull: nej, alla som legat med färre är inte slabbedasker med bajs i underkläderna.

• Anonym (silon)

Jag är 28 o legat med 6 personer
    antar att jag ligger lite efter dig men är inget jag eftersträvar heller,
    upplever att killar gillar att man hållit fittan mer stängd än öppen

• molly50
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 10:52:26 följande:
    Du ett par ord där, den korrekta meningen är denna:
    När det gäller sex finns inget annat än att det förutsätter kärlek, för mig.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?