• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Underbara ungar
    Rakad Apa skrev 2011-06-06 20:53:24 följande:
    Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?
    Det är du definitivt INTE!!!!

Människan har sex för att det är SKÖNT, inte enbart för att föröka sig! 

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211 * viktigatankar.blogspot.com
  • Anonym
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 10:42:14 följande:
    Ok, det stämmer inte alls iin på min bild.
    Jag är tex varken opålitlig eller flyktig, snarare precis tvärtom.

Det är ju bara en fördom du har och sådanna har vi ju tyvärr allihopa. Men det är ju något man kan jobba med, känns onödigt att dömma ut en massa människor pga an fördom. Eller hur? :)
    Ja visst är det fördomar, det har ju min man bevisat. Han hade ju sex med många för att han till skillnad från mig var säker på vad han ville ha och kastade sig inte in i misslyckade förhållanden eller krossade massor av hjärtan. Men även om jag är medveten om att det är en fördom så är den första reaktionen svår att kväva. Det sitter hårt den fördomen.
  • Tonx
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 10:46:43 följande:
    Säg det till min pojkvän:) Hans stora problem med mig är att jag är så mycket av en känslomänniska.

Jag har aldrig legat med någon jag inte tyckt om som person. Inte en enda av de runt hundra var bara en kropp för mig, det var en person jag trivdes med även om jag inte hade djupare känslor.
  • Pissetuss
    SunnyBunny skrev 2011-06-07 10:40:11 följande:
    Stackars alla människor som inte hittar sin livs kärlek, som straff får dem även vara utan sex:(
    Ja precis. Stackars dem, säger jag också.

Om man inte hittar sitt livs kärlek får man i stället glädja många! Det är väl ett fint sätt att uttrycka det på, "glädja många"!
  • jådåsåatt
    Pissetuss skrev 2011-06-07 10:46:28 följande:
    Det var en gång en  kille som sa till mig att man inte nödvändigtvis var oerfaren för att man hade haft få sexpartners heller, likaledes behövde man inte vara så värst erfaren för att ha varit med många heller. Man kunde ägna sig åt rätt avancerade saker med den man varit tillsammans med i 30 år och ha vaniljsex med ONS-ragget.

Men det där om att man glömmer hur de andra var i sängen, stämmer det verkligen? Jag håller i alla fall inte med. Klart att har man haft många så blir det väl som med folk i gemen, de flesta är som folk är mest. Men NÅGON måste ju skilja sig från mängden i alla fall. *s* På gott och ont!

Så du känner inte att någon bara var en i mängden? Det gläder mig att höra, kan inte förklara varför. Kanske för att ens ego inte mår bra av att vara "en i mängden". Man vill ju vara speciell! Jaja.
    Jag har faktiskt aldrig haft ett ONS:) Tro det eller ej.

Glömmer och glömmer, jag vet ju om det var bra och vad vi gjorde men jag tänker inte på det. och jag jämför aldrig min pojkvän med någon annan. Jag vill ju bara vara med honom och känslorna för honom gör sexet annorlunda.

Jag tycker sällan att människor jag möter är en i mängden, alla har något som gör dem minnesväärda. Jag har som sagt aldrig legat med någon jag bara sätt som en kropp att ha sex med, det har varit trevliga killar och tjejer som jag ju kännt något för eftersom jag legat med dem. att det inte varit kärlek betyder inte att de var oviktiga.
  • Plutteli
    Anonym skrev 2011-06-07 10:47:06 följande:
    Ja visst är det fördomar, det har ju min man bevisat. Han hade ju sex med många för att han till skillnad från mig var säker på vad han ville ha och kastade sig inte in i misslyckade förhållanden eller krossade massor av hjärtan. Men även om jag är medveten om att det är en fördom så är den första reaktionen svår att kväva. Det sitter hårt den fördomen.
    Tycker det är bra av dig att du ändå vet om att det är en fördom du besitter. Vet man om dem kan man ju låta bli att agera efter dem även om första reaktionen inom en ändå kan styras av sin fördom. {#emotions_dlg.flower}
  • Flina78

Nä, det tycker jag verkligen inte. Är man singel och har ett aktivt socialt liv med många utekvällar så är det inte speciellt många. Personen kanske bara va avundsjuk...

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Här och nu skrev 2011-06-07 10:38:22 följande:
    När det gäller sex finns inget annat än att det förutsätter kärlek. Allt annat är lösaktigt.
    Du ett par ord där, den korrekta meningen är denna:
    När det gäller sex finns inget annat än att det förutsätter kärlek, för mig.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Joppelina

Skummade lite snabbt igenom denna rapporten som nämns i denna artikel

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article12550118.ab

Finns en liknande för kvinnor men tyvärr inte lika ingående och tog ej upp antalet sexpartners (så vitt jag kunde läsa snabbt) Men eftersom det är ett läkemedelsföretag som gjort dessa så är det förståeligt

Jag förstår att det kan vara svårt att kunna acceptera andra människors sätt att leva och andras värderingar och moral. Jag har inte sett NÅGON fått negativ respons som haft en eller fåtal partners. Men när någon vågar nämna ett högre antal än "det normala" Kräks  så förolämpas  intelligens, moral och flera bara måste komma med hobbypsykologiska förklaringar som att personen mår inte bra, söker bekräftelse, sexmissbrukare, mm. Ni som säger så, vad grundar ni detta på egentligen? Att inte alla tänker och tycker samma? 

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 10:52:26 följande:
    Du missade ett par ord där, den korrekta meningen är denna:
    När det gäller sex finns inget annat än att det förutsätter kärlek, för mig.
    Jag missade också ett ord, nämligen missade.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?