• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (silon) skrev 2011-06-07 10:59:36 följande:
    Jag är 28 o legat med 6 personer
    antar att jag ligger lite efter dig men är inget jag eftersträvar heller,
    upplever att killar gillar att man hållit fittan mer stängd än öppen
    Jaså?
    Mina killkompisar tycker inte som det du upplever. De uppskattar en tjej som har haft många partners, som vet vad de tycker om, som kan ta för sig.
    Men det är bara mina killkompisar det.
  • Anonym (Hanna)
    Joppelina skrev 2011-06-07 10:52:48 följande:
    Skummade lite snabbt igenom denna rapporten som nämns i denna artikel

www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article...

Finns en liknande för kvinnor men tyvärr inte lika ingående och tog ej upp antalet sexpartners (så vitt jag kunde läsa snabbt) Men eftersom det är ett läkemedelsföretag som gjort dessa så är det förståeligt

Jag förstår att det kan vara svårt att kunna acceptera andra människors sätt att leva och andras värderingar och moral. Jag har inte sett NÅGON fått negativ respons som haft en eller fåtal partners. Men när någon vågar nämna ett högre antal än "det normala" Kräks  så förolämpas  intelligens, moral och flera bara måste komma med hobbypsykologiska förklaringar som att personen mår inte bra, söker bekräftelse, sexmissbrukare, mm. Ni som säger så, vad grundar ni detta på egentligen? Att inte alla tänker och tycker samma? 
    Fast det är inte hobbypsykologi att påstå att folk som haft många lösa förbindelser ofta är sexmissbrukare. Tvärtom existerar sexmissbruk i allra högsta grad och naturligtvis grundar sig missbruk i något som överskrider en norm gällande antal och t.ex. orsak till att man har sex. Det talas dessvärre för tyst om sexmissbruk då det nog är det mest skamliga missbruk man kan ha, fast det verkar vara vanligare förekommande hos män än hos kvinnor. Men som med andra missbruk förnekas det ofta av missbrukaren själv. man dricker/knullar ju för tat det är gott/skönt och inte för att man har problem med gränssättning eller ångest t ex.
  • jådåsåatt
    Anonym (silon) skrev 2011-06-07 10:59:36 följande:
    Jag är 28 o legat med 6 personer
    antar att jag ligger lite efter dig men är inget jag eftersträvar heller,
    upplever att killar gillar att man hållit fittan mer stängd än öppen
    Jag upplever att de flesta tjejer med självrespekt gillar killar utan en konstig kvinnorsyn och som inte uttrycker att det vill ha tjejer "som hållit fittan mer stängd än öppen".
    Men så gillar jag också killar med intelligens och värme, inte gorillor.

Men jag har förstått att många tjejer som "hållit på sig" gärna vill inbilla sig att det skulle vara ett försprång i jakten på dden perfekte mannen. Själv har jag aldrig upplevt några problem att träffa killar, men så är ju min perfekte man som sagt ingen hillbillie heller.
  • Joppelina

Nu blev det många jag ville kommentera....

Jag är inte heller flyktig eller opålitlig. Haft monogama förhållanden i över 20 år (17.5 & 2.5)

Jag ställer krav på mina sexpartners. Har nästan aldrig sex när jag är full. Det förstör njutningen.

Jag har haft avsevärt fler sexpartners än TS, dock är jag äldre. Jag har valt att leva själv men har ett stort sexbehov. Så kärlek och sex kan jag separera. Jag är inte lösaktig för det.

Trångsynhet ger människor ett fult inre!!!

• Anonym (<3)

Fy fan hahaha

Män från andra länder tycker svenska flickor är lösaktiga, jag har alltid försvarat dem..
    Men inte nu längre, bara härinne ser man ju hur de flesta är..ni har bekräftat ryktet. 

• Fidelis ad urnam
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:05:01 följande:
    Fy fan hahaha

Män från andra länder tycker svenska flickor är lösaktiga, jag har alltid försvarat dem..
    Men inte nu längre, bara härinne ser man ju hur de flesta är..ni har bekräftat ryktet. 
    Ta inte i så du spricker Flört
  • Ogi

Jag skulle inte bli äcklad alls, men jag skulle nog inte kalla det normalt att ha haft 34 sexpartners när man är 28.... 

• Joppelina
    Anonym (Hanna) skrev 2011-06-07 11:01:51 följande:
    Fast det är inte hobbypsykologi att påstå att folk som haft många lösa förbindelser ofta är sexmissbrukare. Tvärtom existerar sexmissbruk i allra högsta grad och naturligtvis grundar sig missbruk i något som överskrider en norm gällande antal och t.ex. orsak till att man har sex. Det talas dessvärre för tyst om sexmissbruk då det nog är det mest skamliga missbruk man kan ha, fast det verkar vara vanligare förekommande hos män än hos kvinnor. Men som med andra missbruk förnekas det ofta av missbrukaren själv. man dricker/knullar ju för tat det är gott/skönt och inte för att man har problem med gränssättning eller ångest t ex.
    Ett missbruk är så mycket mer än att man har sex med fler partners än moralmaffian på FL tycker är lämpligt. När man skiter i jobbet för att knulla, onanera, mm då kan vi börja snacka missbruk.

Det är väl snarare så att en del skriker sexmissbrukare så fort någon sitter och porrsurfr ågra timmar per dag. Tyvärr så förstör det för  de männsikor som verkligen har problem med detta.
  • Anonym
    Joppelina skrev 2011-06-07 10:55:13 följande:
    Din man ett undantag då? Tungan ute
    Som jag sade innan så har han bevisat att det bara var fördomar, och att den som inte kastar sig in i massor av dödsdömda förhållanden faktiskt kan vara den som är mest stabil. Han har även ett par vänner som varit ännu "värre" men som nu är stabila familjefäder. :)  Så nej, han är nog inget undantag. Men det är svårt att släppa en fördom man haft i nästan 30 år.
  • Anonym (<3)
    Fidelis ad urnam skrev 2011-06-07 11:00:44 följande:
    Jaså?
    Mina killkompisar tycker inte som det du upplever. De uppskattar en tjej som har haft många partners, som vet vad de tycker om, som kan ta för sig.
    Men det är bara mina killkompisar det.
    Ja, det måste vara dina killkompisar det ..plus några till antar jag..de som legat runt.

De flesta uppskattar och respekterar en tjej mer som har haft färre sexpartners.. 
Svar på tråden Är jag "äcklig"?