• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • jådåsåatt
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:05:01 följande:
    Fy fan hahaha

Män från andra länder tycker svenska flickor är lösaktiga, jag har alltid försvarat dem..
    Men inte nu längre, bara härinne ser man ju hur de flesta är..ni har bekräftat ryktet. 
    Jag tror vi klarar oss utan ditt försvar.

Ännu bättre klarar vi oss utan män med konstig kvinnosyn. Dessto fler fördömmande män över till dig. Grattis:)
  • Pissetuss
    Här och nu skrev 2011-06-07 10:38:22 följande:
    När det gäller sex finns inget annat än att det förutsätter kärlek. Allt annat är lösaktigt.
    Det är väl inget fel i att vara lite lösaktig så länge ingen mår dåligt av det, eller? Usch, jag har haft så få sexpartners att jag skäms för att tala om det. Folk brukar undra om jag samlat frimärken i stället för att göka...hehehe
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Fidelis ad urnam skrev 2011-06-07 11:00:44 följande:
    Jaså?
    Mina killkompisar tycker inte som det du upplever. De uppskattar en tjej som har haft många partners, som vet vad de tycker om, som kan ta för sig.
    Men det är bara mina killkompisar det.
    Samma här.

Men jag kan ändå tycka att silon har en, det är den bild av både män och kvinnor som ganska ofta framförs och förväntas, både i kulturen och i samhället i stort. Att kvinnor ska hålla sig till så få partners som möjligt och att det spelar mindre roll vad männen gör eftersom det är "naturligt" för oss att ligga runt.

För många kan det nog vara svårt att bryta sig ur den åsikten.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • fjonkan

Varför är det äckligt att ha haft 6 med flera?? Vad är det som gör ngn äcklig???

Jag är faran som lurar i natten.....
  • Scarlet 0007
    Anonym (Hanna) skrev 2011-06-07 11:01:51 följande:
    Fast det är inte hobbypsykologi att påstå att folk som haft många lösa förbindelser ofta är sexmissbrukare. Tvärtom existerar sexmissbruk i allra högsta grad och naturligtvis grundar sig missbruk i något som överskrider en norm gällande antal och t.ex. orsak till att man har sex. Det talas dessvärre för tyst om sexmissbruk då det nog är det mest skamliga missbruk man kan ha, fast det verkar vara vanligare förekommande hos män än hos kvinnor.
    Jasså du, enligt vem? Dig och samhället? Vem tycker att sexmissbruk är värre än att vara torsk på heroin eller att spela bort alla sina besparingar inklusive sina barns samt hem och hus? Du är INTE hobbypsykolog, alltså?..
  • snorkan

Nej du är inte äckligt!

Och dom som svarat att du är det har förmodligen hållt på sig för att vara pryd och är nu bitter på valet Tungan ute 

• jådåsåatt
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:08:18 följande:
    Ja, det måste vara dina killkompisar det ..plus några till antar jag..de som legat runt.

De flesta uppskattar och respekterar en tjej mer som har haft färre sexpartners.. 
    Är det fördomsfullt av mig att tro att du bor i en mindre stad eller på landet och inte umgås med allt för många människor med en ordentlig utbildning?
  • Tonx
    Ogi skrev 2011-06-07 11:07:01 följande:
    Jag skulle inte bli äcklad alls, men jag skulle nog inte kalla det normalt att ha haft 34 sexpartners när man är 28.... 
    När man är 28 så har man ju haft rätt lång tid på sig så det är väl knappast omöjligt?
  • Indianica
    Fidelis ad urnam skrev 2011-06-07 11:00:44 följande:
    Jaså?
    Mina killkompisar tycker inte som det du upplever. De uppskattar en tjej som har haft många partners, som vet vad de tycker om, som kan ta för sig.
    Men det är bara mina killkompisar det.
    Fast det där är ju också en jäkla porrfilmsmyt. Att man skulle bli en "bättre" sexpartner som kvinna av att haft många partners. Så avancerat är det inte att ha sex att man blir en bättre sexpartner av att ha sexat med 34 personer. Inte heller blir man mer "pryd" och mindre benägen att ha sex i förhållanden om man inte haft sex med stora mängder av folk.
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:08:18 följande:
    Ja, det måste vara dina killkompisar det ..plus några till antar jag..de som legat runt.

De flesta uppskattar och respekterar en tjej mer som har haft färre sexpartners.. 
    Jag har killkompisar från olika delar av samhället. De är studenter, högt uppsatta tjänstemän, lastbilsförare osv och känner inte varandra, vi umgås alltså inte i grupp, och de är alla av samma åsikt.
    När vi har pratat om sex så är alla rörande överens om att det är riktigt tråkigt med en tjej som inte har provat sig runt, testat vad hon vill ha och hur hon vill ha det. De vill inte lära upp en tjej, de vill ha en tjej som tar för sig.

Lösaktiga svenska män?! :-O
Svar på tråden Är jag "äcklig"?