• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Rakad Apa
    Selfish Geene skrev 2011-06-07 16:34:47 följande:
    Det kan ligga en psykisk störning bakom noppade ögonbryn också....
    Cool
  • Anonym (Jag)
    Joppelina skrev 2011-06-07 16:35:18 följande:
    Full, psyksjuk,, Iqbefriad, Thanks Äntligen fick man alla svaren man så länge sökt Skål
    Glömde lössläppt, slampig och äcklig Kräks

Observera att Tråden handlar om person,,, inte beteende Kyss
    Du glömde "slycna och manshora" :)
  • annawestergren
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 16:39:04 följande:
    Cool
    Hur gick det med Agda och Bertil? Fina drömmar?
  • modesto
    Lillloppanlina skrev 2011-06-07 16:07:34 följande:
    nää måste erkänna att jag gick lite långt modesto! sorry blir lätt lite hetlevrad när jag läser inlägg där personen tror sig veta allt! men om du nu tror på polyamory så borde du veta att det handlar om kärlek/sex med flera. och man kan ha sex med 1000 personer utan att va missbrukare, sjuka, psykosiska,  osv. man behöver ej heller bli sjuk... du tar en chans till att bli smittad av något så fort du tar ett andetag.. varför leva så? men om man är skyddad vad är då det kvarstående problemet?viss
    visst kan man ha mycket sex utan att vara missbrukare, man måste kanske fråga sig varför man gör det, varje gång man gör det med en ny person. jag tycker det i alla fall. 
    Jag tycker fortfarande att det är onödigt att ligga med många, och bättre att ha några få fasta förhållanden även inom polyamory,
    jag är poly men har inte kommit upp med så många som ts och jag är snart 50 år. när man har legat med 1000 personer tycker jag definitivt är inte friskt, med det är min åsikt.
  • trasdocka

Men fy för den lede vilka trångsynta människor det finns...!
    Du är inte alls äcklig.

Selfish Geene skrev 2011-06-07 16:34:47 följande:
    Det kan ligga en psykisk störning bakom noppade ögonbryn också....
    Sant!
  • Anonym (19 årig mamma !)

men vadå, jagh arhaft sex med 25-26 killar och 3 tjejer. och är enbart precis fyllda 20 år.. är jag är slampa då?
    nej detkan jag inte tror, för sex är naturligt och det är upp till var och en att vara med så många människor dom vill.. !

• modesto
    modesto skrev 2011-06-07 16:43:25 följande:
    visst kan man ha mycket sex utan att vara missbrukare, man måste kanske fråga sig varför man gör det, varje gång man gör det med en ny person. jag tycker det i alla fall. 
    Jag tycker fortfarande att det är onödigt att ligga med många, och bättre att ha några få fasta förhållanden även inom polyamory,
    jag är poly men har inte kommit upp med så många som ts och jag är snart 50 år. när man har legat med 1000 personer tycker jag definitivt är inte friskt, med det är min åsikt.
    "men om man är skyddad vad är då det kvarstående problemet?"
    och man är aldrig skyddad, man är skyddad till en viss del när man använder kondom
  • Här och nu
    modesto skrev 2011-06-07 16:46:21 följande:
    "men om man är skyddad vad är då det kvarstående problemet?"
    och man är aldrig skyddad, man är skyddad till en viss del när man använder kondom
    Gällande sjukdom o graviditet; väldigt hög säkerhet. Inte 100 dock.
  • Emmel
    modesto skrev 2011-06-07 16:43:25 följande:
    Jag håller med dig. Jag VILL inte veta vad min partner gjort i sängen, med vilka eller hur många. Därför frågar jag inte. Jag anser att jag själv har ett ansvar mot mig själv att göra det jag gör av "rätt anledning". D v s att ha sex av "rätt anledning" och att se till att jag endast har det för att jag mår bra av det. Inte för att söka närhet, av tvång, behov av att hålla kvar någon etc etc.

Men det har med mig att göra. Vad min partner har gjort eller inte gjort INNAN vi träffades är totalt ointressant och inte min sak... Om man nu vill veta så kanske man ska vara beredd på ett svar som man inte "vill ha".

Jag anser INTE att någon är en dålig person på grund av att den haft många partners, jag anser att det är tragiskt om man haft sex med många eller få - av "fel orsak".
Svar på tråden Är jag "äcklig"?