• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Lillloppanlina
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 16:18:08 följande:
    Haha, ännu en som vill sätta diagnos. Det finns några till i tråden du kan gå ihop med och bilda nån fin klubb för hobbypsykologer.

Jag tror att det är rätt vanligt att veta ungefär hur många man legat med. Och jag vet att jag har ett bra minne, jag förstår om du blir avundsjuk men att sätta diagnoser blir lite smått patetiskt:)
    jag håller med dig jådåsåatt!! det finns många som är kåta på att leka psykolog!

Och bara en lite pik till den som du kommenterade... jag kommer också ihåg varenda en och de e rätt så många.. men som sagt noll ansträngning att komma ihåg var och när heller... Kommer även ihåg hur många gånger jag har vart i viss skog!

Men du samlar ju dina priser osv så man kanske ska säga att du har ett tvångsmässigt behov till bekräftelse?? eller? men jag är ingen psykolog men jag har hört talas om från min mammas kompis mans kompis kusin att man kanske har bekräftelsebehov om man tävlar?
  • Joppelina

Att använda ordet tvångsbeteende (även om en liten snudd) ser jag som en förolämpning mot de personer som lider av tvångsbeteende. I skolan på 70-talet ropade folk CP åt varandra. Idag 10-talet på FL så svingas det psykiska diagnoser vind för våg på samma sätt...

• Selfish Geene
    Anonym (exakt?) skrev 2011-06-07 16:18:49 följande:
    Jag drar inga som helst paralleller med sexmissbruk och hur manga partners TS har haft. Jag tyckte det bara var valdigt underligt att man kan studera psykologi pa hogskola utan att ha hort talas om sexmissbruk.
    Har "sexmissbruk" anammats som diagnos nu?
  • modesto
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 16:09:48 följande:
    Oj, vad ovanligt, en tråd på FL som slutar i att man börjar diagnosticera beteenden och verkligen måste få det till att det är en störning eller ett diagnosbeteende av något slag.

För det kan absolut inte vara så att andra lever sitt liv på andra sätt än vad man själv gör och att detta är en del av den naturliga variationen, det stämmer nämligen inte överens med den världsbild man har och som man med näbbar och klor försvarar.

Att ha mycket sex med många partners kan vara en produkt av olika psykiska sjukdomar, ett destruktivt beteende eller på annat sätt vara skadligt. Men det behöver inte vara det.

Att använda "det kan faktiskt vara skadligt/ett beroende" som argument för att det är dåligt att ligga med flera stycken är ungefär lika smart som att säga "man kan bli alkoholist, därför ska man inte dricka vin".

Det handlar om ett fåtal personer per år som TS har legat med, det är visserligen fler än de flesta (mig inkluderad) men så ovanligt är det knappast och det är verkligen inte per definition ett sjukt beteende.
  • Anonym (exakt?)
    Anonym (Patsy Stone) skrev 2011-06-07 16:22:14 följande:
    Jag vet inte heller riktigt. Jag slutade räkna någonstans efter 100. Jag tycker inte att antalet är särskilt viktigt, det är ju ändå bara vissa man bryr sig om.
    Hurra, antligen ngn som forstar!
  • Joppelina
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 16:23:45 följande:
    Förresten, man kan väl ligga med massor personer utan att vara sexmissbrukare lika gärna som man kan vara sexmissbrukare inom ett monogamt förhållande?
    Ja
  • jådåsåatt
    Anonym (exakt?) skrev 2011-06-07 16:23:50 följande:
    Jag ar definitivt ingen hobbypsykolog - men jag hoppas jag har friheten att pa FL kunna skriva vad jag tycker till ngn som tycker det ar helt normalt att veta att man varit i en viss skog flera mil bort exakt 29 ggr. Avundsjuk? Knappast.
    Visst finns det manga som vet (och raknar) hur manga dom haft sex med - men om man i en umgangeskrets pratar om saken och ngn hasplar ur sig att han haft sex med 34 st sa hajjar jag till, just pga hur man uttrycker sig. Hade TS sagt "det ar nog runt 30" sa hade jag nog tyckt att han hade en mer avslappnad installning.
    Gransen ar harfin och du kommer sakert klanka ner pa mig igen, men nu har jag kralat klart nere pa din niva och kommer inte svara dig mer
    Min nivå? Jag håller alltså en låg nivå för att jag inte håller med dig.
    Jamensåatt...
  • Emmel

Annat: Nej, eftersom jag inte vetat om antalet. Förstår inte vitsen med att fråga/få veta det, ens... OM personen hade haft 34 långa förhållanden, d v s så långa att det inte var one night stands, då hade jag kanske undrat lite eftersom det låter ganska ombytligt att ha 34 "förhållanden". 34 one night stands kommer jag inte ens få vetskap om, eller... VEM berättar det och VEM vill veta? Varför ens berätta det för en partner...?  

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    modesto skrev 2011-06-07 16:24:53 följande:
    Intressant att du gör tummen upp för en text som är en direkt kritik mot ditt påstående. Har du insett ditt misstag i hur du uttryckte dig?
    modesto skrev 2011-06-07 15:16:27 följande:

jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för, man kan ha samma problem med mat eller alkohol, det blir aldrig nog och man hittar olika ursäkter att fortsätta.  jag har rätt till MIN åsikt.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • LivL

Jag hoppas du skällde ordentligt!!!

Hur många som helst är nomalt!! "Vanligt" och "normalt" är inte synonymt.

Svar på tråden Är jag "äcklig"?