• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • modesto

"Tidigare studier har kopplat drickande och uppförandestörning med hög risk sexuellt beteende. Denna studie fokuserade specifikt på antalet partner, och det definierar hög risk att använda ett större antal än normalt ses i psykiatrisk litteratur."
    också
    "Psykiatri forskare vid Washington University School of Medicine i St Louis har funnit att en klinisk diagnos av alkoholberoende hos unga vuxna är förknippade med att ha ett stort antal sexpartners."
    http://www.news-medical.net/news/2007/12/04/17/Swedish.aspx

• Anonym (många)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 16:15:53 följande:
    Har du nån källa på det? Det där har jag svårt att tro på.
    Fidelis ad urnam skrev 2011-06-07 16:16:54 följande:
    Så trovärdigt det där lät
    Källa tack.
    http://mobil.aftonbladet.se/wendela/relationer/article12550118.ab

6,9 var en gammal siffra på tjejer. Nu gäller 8,6 för kvinnor mellan 18-45:
     http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article1305342.ab?service=print
  • modesto
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 16:26:52 följande:
    Intressant att du gör tummen upp för en text som är en direkt kritik mot ditt påstående. Har du insett ditt misstag i hur du uttryckte dig?
    modesto skrev 2011-06-07 15:16:27 följande:

jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för, man kan ha samma problem med mat eller alkohol, det blir aldrig nog och man hittar olika ursäkter att fortsätta.  jag har rätt till MIN åsikt.

jag kanske uttryckte mig för oflexibelt, men det jag menade att det kan ligga en psykiskt störning bakom antalet partners.
  • Anonym (många)
    Anonym skrev 2011-06-07 16:18:22 följande:
    Det tycker jag låter väldigt lite. Vad kommer dom siffrorna ifrån?
    RFSU mfl.
  • Selfish Geene
    modesto skrev 2011-06-07 16:33:18 följande:
    jag kanske uttryckte mig för oflexibelt, men det jag menade att det kan ligga en psykiskt störning bakom antalet partners.
    Det kan ligga en psykisk störning bakom noppade ögonbryn också....
  • Lillloppanlina
    modesto skrev 2011-06-07 16:31:01 följande:

"Tidigare studier har kopplat drickande och uppförandestörning med hög risk sexuellt beteende. Denna studie fokuserade specifikt på antalet partner, och det definierar hög risk att använda ett större antal än normalt ses i psykiatrisk litteratur."
    också
    "Psykiatri forskare vid Washington University School of Medicine i St Louis har funnit att en klinisk diagnos av alkoholberoende hos unga vuxna är förknippade med att ha ett stort antal sexpartners."
    www.news-medical.net/news/2007/12/04/17/Swedi...

men om man är nykter då? väljer själv vem man ligger med? vad finns det för benämning då?
    Kan garantera att om man är nunna finns det garanterat låg risk för multipla partners...
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (många) skrev 2011-06-07 16:33:21 följande:
    RFSU mfl.
    ta fram dem då, länka till de siffror du yttrar
  • Joppelina

Full, psyksjuk,, Iqbefriad, Thanks Äntligen fick man alla svaren man så länge sökt Skål
    Glömde lössläppt, slampig och äcklig Kräks

Observera att Tråden handlar om person,,, inte beteende Kyss

• Emmel
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 16:23:45 följande:
    Förresten, man kan väl ligga med massor personer utan att vara sexmissbrukare lika gärna som man kan vara sexmissbrukare inom ett monogamt förhållande?
    Precis!
  • Anonym (exakt?)
    Joppelina skrev 2011-06-07 16:24:40 följande:
    Att använda ordet tvångsbeteende (även om en liten snudd) ser jag som en förolämpning mot de personer som lider av tvångsbeteende. I skolan på 70-talet ropade folk CP åt varandra. Idag 10-talet på FL så svingas det psykiska diagnoser vind för våg på samma sätt...
    Ja, sen finns det den andra extremen som direkt hugger emot och ar minst lika vassa i mun sjalva... som direkt hugger med att man forolampar en hel hog med svaga individer sa fort man forsoker forklara vad man menar for folk som vagrar fatta.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?