• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Joppelina
    Anonym (exakt?) skrev 2011-06-07 16:07:28 följande:
    Vad menar du med storning? Diagnos?
    Sjalva definitionerna uppdateras ju inte speciellt ofta (och tur ar val det, for tank vad manga tjusiga mediciner vi skulle ha mot ditten och datten annars!!), men jag har da inga problem med att se sexmissbruk som en storning man kan behandla. Utan att det behover heta ngt specieltl.

"As of right now, a person cannot be diagnosed with “sexual addiction” because the actual diagnosis does not exist in the DSM-IV-TR, the manualmental health professionals use when assessing clients. “Hypersexual disorder“–essentially, describing the symptoms of sexual addiction–has been proposed for the DSM-5, scheduled to be published in 2013."
    Men snälla, Finns inte en enda härinne som beskrivit något som kommer i närheten av sexmissbruk. Att dra upp det känns som ett lamt försök att inte vilja förstå att människan är en sexuell varelse och att den driften är högre hos en del.

Men till ett beroende är det långt....

Ska man ta medicin mot kåthet tycker du?????
  • Anonym (Jag)
    Joppelina skrev 2011-06-07 16:07:33 följande:
    Sen så hamnar man under 0 i den andra polen.

Jippie säger psykvården och spikar igen porten,,, alla som har haft fler än 20 sexpartners är bipolära och bankar på porten Tungan ute 
    Haha, tänk om vi på jobbet hade haft så lätt att diagnosera personer :).

"Hur många har du legat med?" "20 + tror jag" "Då är du bi-polär" Eller "Jag har inte haft sex" "Då är du deprimerad helt klart."

Vad lätt jobbet skulle bli för oss inom psyk då ;)
  • Anonym (många)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 15:33:22 följande:
    Jag vill veta snittet på sexuellt aktiva kvinnor mellan 20-40. Att många äldre varit tvingade att hålla sig till en pga uråldrig sexualmoral gör snittet rätt lågt. Tråkigt att de tankarna verkar finnas kvar än idag.
    Jag skrev att det inte var normalt och jag skrev att det INTE var äckligt. sÅ vad är det för fel på de tankarna?

Det spelar ju mindre roll vilken ålder på kvinnorna var eftersom  vi bedömer normal utifrån nuläget. Om 100 år kanske det är normalt att ha haft 50 partners. Men inte nu.

Sedan är det nog snarare faktorn "stadigt förhållande" som håller ner antalet snarare än sexualmoralen i sig. Har du en fast partner så kan du ju ha lika många samlag - bara med en och samma person - istället för att byta ligg en gång i kvartalet, eller vad det nu är.
  • Joppelina
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 16:11:23 följande:
    Haha, tänk om vi på jobbet hade haft så lätt att diagnosera personer :).

"Hur många har du legat med?" "20 + tror jag" "Då är du bi-polär" Eller "Jag har inte haft sex" "Då är du deprimerad helt klart."

Vad lätt jobbet skulle bli för oss inom psyk då ;)
  • Anonym (många)
    Fidelis ad urnam skrev 2011-06-07 15:36:06 följande:
    Och ta gärna fram hur många kvinnor en man ligger med under hela sitt liv, då TS är en man.
  • Anonym (Jag)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 16:09:48 följande:
    Oj, vad ovanligt, en tråd på FL som slutar i att man börjar diagnosticera beteenden och verkligen måste få det till att det är en störning eller ett diagnosbeteende av något slag.

För det kan absolut inte vara så att andra lever sitt liv på andra sätt än vad man själv gör och att detta är en del av den naturliga variationen, det stämmer nämligen inte överens med den världsbild man har och som man med näbbar och klor försvarar.

Att ha mycket sex med många partners kan vara en produkt av olika psykiska sjukdomar, ett destruktivt beteende eller på annat sätt vara skadligt. Men det behöver inte vara det.

Att använda "det kan faktiskt vara skadligt/ett beroende" som argument för att det är dåligt att ligga med flera stycken är ungefär lika smart som att säga "man kan bli alkoholist, därför ska man inte dricka vin".

Det handlar om ett fåtal personer per år som TS har legat med, det är visserligen fler än de flesta (mig inkluderad) men så ovanligt är det knappast och det är verkligen inte per definition ett sjukt beteende.
  • Anonym (många)
    Fidelis ad urnam skrev 2011-06-07 15:36:06 följande:
    Och ta gärna fram hur många kvinnor en man ligger med under hela sitt liv, då TS är en man.
    Jaha? En man? 15 st då. Ungefär dubbelt mot en kvinna.
  • Joppelina
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 16:09:48 följande:
    Oj, vad ovanligt, en tråd på FL som slutar i att man börjar diagnosticera beteenden och verkligen måste få det till att det är en störning eller ett diagnosbeteende av något slag.

För det kan absolut inte vara så att andra lever sitt liv på andra sätt än vad man själv gör och att detta är en del av den naturliga variationen, det stämmer nämligen inte överens med den världsbild man har och som man med näbbar och klor försvarar.

Att ha mycket sex med många partners kan vara en produkt av olika psykiska sjukdomar, ett destruktivt beteende eller på annat sätt vara skadligt. Men det behöver inte vara det.

Att använda "det kan faktiskt vara skadligt/ett beroende" som argument för att det är dåligt att ligga med flera stycken är ungefär lika smart som att säga "man kan bli alkoholist, därför ska man inte dricka vin".

Det handlar om ett fåtal personer per år som TS har legat med, det är visserligen fler än de flesta (mig inkluderad) men så ovanligt är det knappast och det är verkligen inte per definition ett sjukt beteende.
  • Anonym (exakt?)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 16:03:11 följande:
    Bra, då kanske du förstår att det inte behöver handla om att samla troféer.
    nej, kanske inte troffeer - men lite smatt patetiskt beteende, snudd pa tvangsbeteende. Vem (forutom du och TS da) haller reda pa antalet sexpartners / hur manga ggr man varit i en skog. Jisses...
  • jådåsåatt
    Anonym (många) skrev 2011-06-07 16:14:40 följande:
    Jaha? En man? 15 st då. Ungefär dubbelt mot en kvinna.
    Har du nån källa på det? Det där har jag svårt att tro på.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?