• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (många) skrev 2011-06-07 16:14:40 följande:
    Jaha? En man? 15 st då. Ungefär dubbelt mot en kvinna.
    Så trovärdigt det där lät
    Källa tack.
  • jådåsåatt
    Anonym (exakt?) skrev 2011-06-07 16:15:50 följande:
    nej, kanske inte troffeer - men lite smatt patetiskt beteende, snudd pa tvangsbeteende. Vem (forutom du och TS da) haller reda pa antalet sexpartners / hur manga ggr man varit i en skog. Jisses...
    Haha, ännu en som vill sätta diagnos. Det finns några till i tråden du kan gå ihop med och bilda nån fin klubb för hobbypsykologer.

Jag tror att det är rätt vanligt att veta ungefär hur många man legat med. Och jag vet att jag har ett bra minne, jag förstår om du blir avundsjuk men att sätta diagnoser blir lite smått patetiskt:)
  • Lillloppanlina
    Rakad Apa skrev 2011-06-06 20:53:24 följande:
    Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?
    Om vi säger att du blev sexuellt aktiv när du var 18 år då har du igenomsnitt haft sex med 3.4 nya per år? what? haha det är ju inte mycket! ta inte åt dig! så länge du njuter och inte tvingar eller blir tvingad till det så är det vara att köra på.. se till att skydda er bara så kan du har sex med 6,8 per år om du vill också! osv..

Sexa på ;)
  • Anonym
    Anonym (många) skrev 2011-06-07 15:29:12 följande:
    Inte äcklad, det är OK för mig, men 34 stycken vid 28 års ålder är absolut inte normalt. Det är skyhögt över genomsnittet. En svensk kvinna har ungefär 6-7 sexpartners i hela sitt liv. I snitt.
    Det tycker jag låter väldigt lite. Vad kommer dom siffrorna ifrån?
  • Anonym (exakt?)
    Joppelina skrev 2011-06-07 16:11:23 följande:
    Men snälla, Finns inte en enda härinne som beskrivit något som kommer i närheten av sexmissbruk. Att dra upp det känns som ett lamt försök att inte vilja förstå att människan är en sexuell varelse och att den driften är högre hos en del.

Men till ett beroende är det långt....

Ska man ta medicin mot kåthet tycker du?????
    Jag drar inga som helst paralleller med sexmissbruk och hur manga partners TS har haft. Jag tyckte det bara var valdigt underligt att man kan studera psykologi pa hogskola utan att ha hort talas om sexmissbruk.
  • Anonym (Jag)
    nej, kanske inte troffeer - men lite smatt patetiskt beteende, snudd pa tvangsbeteende. Vem (forutom du och TS da) haller reda pa antalet sexpartners / hur manga ggr man varit i en skog. Jisses...
    Även jag vet hur många jag legat med. Vet också antal gånger jag gjort andra saker, inte allt men många saker.

Och så "snudd på tvångsmässigt", hur har du ens en aning? Är det för att man vet hur många man vart med som gör att det snuddar vid tvångsmässigt?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (exakt?) skrev 2011-06-07 16:18:49 följande:
    Jag drar inga som helst paralleller med sexmissbruk och hur manga partners TS har haft. Jag tyckte det bara var valdigt underligt att man kan studera psykologi pa hogskola utan att ha hort talas om sexmissbruk.
    Är det inte så att missbruk av olika sorters mer är psykiatri? Läste själv nån kurs psykologi innan jag gick över på psykiatri och vad jag kommer ihåg nämndes inte sexmissbruk alls där. Däremot inom psykiatrin läste vi en del om det.
  • Anonym (Patsy Stone)
    Jag vet inte heller riktigt. Jag slutade räkna någonstans efter 100. Jag tycker inte att antalet är särskilt viktigt, det är ju ändå bara vissa man bryr sig om.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 16:21:55 följande:
    Är det inte så att missbruk av olika sorters mer är psykiatri? Läste själv nån kurs psykologi innan jag gick över på psykiatri och vad jag kommer ihåg nämndes inte sexmissbruk alls där. Däremot inom psykiatrin läste vi en del om det.
    Förresten, man kan väl ligga med massor personer utan att vara sexmissbrukare lika gärna som man kan vara sexmissbrukare inom ett monogamt förhållande?
  • Anonym (exakt?)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 16:18:08 följande:
    Haha, ännu en som vill sätta diagnos. Det finns några till i tråden du kan gå ihop med och bilda nån fin klubb för hobbypsykologer.

Jag tror att det är rätt vanligt att veta ungefär hur många man legat med. Och jag vet att jag har ett bra minne, jag förstår om du blir avundsjuk men att sätta diagnoser blir lite smått patetiskt:)
    Jag ar definitivt ingen hobbypsykolog - men jag hoppas jag har friheten att pa FL kunna skriva vad jag tycker till ngn som tycker det ar helt normalt att veta att man varit i en viss skog flera mil bort exakt 29 ggr. Avundsjuk? Knappast.
    Visst finns det manga som vet (och raknar) hur manga dom haft sex med - men om man i en umgangeskrets pratar om saken och ngn hasplar ur sig att han haft sex med 34 st sa hajjar jag till, just pga hur man uttrycker sig. Hade TS sagt "det ar nog runt 30" sa hade jag nog tyckt att han hade en mer avslappnad installning.
    Gransen ar harfin och du kommer sakert klanka ner pa mig igen, men nu har jag kralat klart nere pa din niva och kommer inte svara dig mer
Svar på tråden Är jag "äcklig"?