• JosephineJ

Tråden om Migrän!

Hej!

Jag tånkte att alla vi som lider ( ja, verkligen lider gör man av migrän!!!) kan samla tankar, tips osv här. Kanske har någon använt någon speciell kost, vitaminer, medicin, bytt preventivmedel, yoga osv för att bli av med migränen eller lindre.
    Dela med er här! Både för hormonell migrän och migrän som beror på annat.

Kram! 

• Svar på tråden Tråden om Migrän!
  • faceprimer

Bra tråd.
    Jag är dock klyven om det är migrän jag lider av, har inte fått de konstaterat av läkare, men vi har det i släkten och jag får ofta kraftig huvudvärk + illamående som håller i sig i ett par dagar, så därav misstänker jag/vi att det är migrän jag har.

• Betty Boop

Om du inte har gjort det tidigare så måste du prova Imigran nässpray! Det är super!

• faceprimer
    Betty Boop skrev 2011-06-14 18:36:26 följande:
    Om du inte har gjort det tidigare så måste du prova Imigran nässpray! Det är super!
    Vet du om det innehåller Ibuprofen? Får nämligen inte ta det.
  • JosephineJ

Faceprimer : Det tycker jag låter som migrän tyvärr :(

Betty boop: Jag har testat imigran/zon nässpray receptbelagd och den hjälper oftast och snabbt. Med sumitriptan tabletter upplever jag inte samma skillnad och kan ibland få för mig att migränen blir värre? Någon som känner igen det? Blir dessutom väldigt illamående...

Kan tillägga att jag har hormonell migrän, alltså kan få det vid ägglossning och under mensens sista dagar...
    Och det är vekrligen ett helvete - man blir ju handikappad nästan! 

• faceprimer

kan fråga er som har migrän, vart nånstans sitter det onda? när jag sökte för det så sa läkaren att migrän bara sitter på en sida så därför trodde läkaren inte att det var migrän och jag fick heller inget tips än att "skriv upp när du har ont i huvudet". Min huvudvärk sitter alltså i hela huvudet, jag känner av det i hela huvudet och inte bara på en sida.

• JosephineJ
    faceprimer skrev 2011-06-14 18:45:09 följande:
    kan fråga er som har migrän, vart nånstans sitter det onda? när jag sökte för det så sa läkaren att migrän bara sitter på en sida så därför trodde läkaren inte att det var migrän och jag fick heller inget tips än att "skriv upp när du har ont i huvudet". Min huvudvärk sitter alltså i hela huvudet, jag känner av det i hela huvudet och inte bara på en sida.
    Det finns olika typer av migrän, oftast sitter det på ena sidan av huvudet på mig men har ibland känt i HELA HUVUDET. Usch så jobbigt det är :(

• JosephineJ
    StinaGul skrev 2011-06-14 18:43:04 följande:
    Jag är med!
  • JosephineJ

Någon som har koll på betablockare eller annat i förebyggande syfte?
    Är detta endast neurologer som kan skriva ut sånt och krävs det remiss för att komma till en neurolog via en allmänläkare? 

• nickoletta

jag får ont över vänster öga...
    när anfallet kommer så domnar halva ansiktet, blir ljuskänlig, sluddrar och givetvis ljudkänslig..
    får aldrig ont på andra sidan av huvudet och det startar alltid på samma ställe...

Svar på tråden Tråden om Migrän!