hysteria skrev 2011-06-15 09:57:26 följande:
Hej!
En till här som börjar ge upp hoppet om att hitta något som kan lindra min migrän, har 1-5 anfall per vecka och har provar allt från imigran till botox. Håller just nu på med akupunktur behandling och jag märker att det har minskat något. Om än marginelt.
Maxalt rapitab är det något att ha?
Har hittills provat följande läkemedel utan vidare resultat.
Imigran, Zomig, Eeze, Treo Comp, Citodon, Tramadol, Panocod, nån form att betablock.
Finns det någon som har provat migränskola?
Maxalt rapitab är det som i dagsläget fungerar för mig. Mina anfall sitter 2-4 dagar beroende på vilken sida av huvet det gör ont i. Maxalt tar bort värken på ett par timmar och sedan kommer iofs värken tillbaka 12-24 timmar senare om inte anfallet är över. Fantastiskt att jag klarar av att jobba eller gå på fest och veta att tabletten faktiskt fungerar. Har också provat massor då jag haft migrän i över 20 år. Har en mamma som också lider av migrän.
Sedan mår jag dåligt av tabletterna om jag tar dem flera dagar i rad. Får huvudvärk, illamående, hjärtklappning och blir vansinnigt andfådd (känns som om det sitter någon på bröstkorgen) ett par dagar efter sista tabletten, vet inte om det är när "giftet" går ur kroppen eller vad det är frågan om.