såärdet skrev 2011-06-14 18:52:11 följande:
har också migrän, har ätit medicin i ca 15 år nu. Haft maxalt rapitab sista åren och det funkar ganska så bra. Frystorkad tablett som man lägger i gommen och som löses upp direkt och går upp i huvudet.
Jag tog imigran förut men efter jag fick mina barn så "tog" det inte längre, varken tabletterna eller nässprayen. Läkarna kunde inte förstå varför, men då blev det maxalt i stället.
Tyvärr händer det att det inte hjälper och dår får man ligga där i sängen tills det behagar gå över...
har nåt liknande och har provat betablockerare, akupunktur, imigransprutor och diverse talbetter. Jag upplever det som att preparaten fungerar ett tag sen verkar huvudhelvetet ha vant sig och då måste jag byta till nåt annat. Just nu använder jag också Maxalt rapitab som fungerar oftast - problemet är att om jag tar flera dagar i rad får jag en hemskt otäck hjärtklappning och illamående och blir vansinnigt andfådd - det tror jag hör samman med Maxalt. Migränen brukar sitta i nästan fyra dygn. Maxalt tar bort värken i allt från 12 - 24 timmar sen kommer värken tillbaka.
Maxalt rapitab är det preparat som fungerat bäst för mig. Bra att man kan ta mitt i anfallet och inte vid första känning - eftersom jag inte vill ha migrän brukar jag ignorera första klänningen