Jag har kronisk migrän. Ca 20 dgr i månaden. Inte hela tiden, men typ nästan dagligen känns det som. Kan inte sitta uppe sent, inte sitta vid datorn, inte gråta, inte skratta, inte slarva med mat, inte bli arg, inte stressa. Inte dricka alkohol, inte äta stark mat, inte lök, inte köra bil, inte choklad, inte inte inte inte....... Suck. Fan vad pissigt det är!!! Jag klarar inte att leva i ett vaacum, så jag lever och jobbar och umgås med huvudet dunkande. Svårt med koncentration, uppmärksamhet och givetvis humöret. Man är inte världens bästa mamma, partner, älskare, kollega, vän direkt. Känner mig ganska sämst ibland. Äter betablokerare och de värsta anfallen är faktiskt borta. Tar sumatriptan 100 vid migrän. Knaprar väl ca 20 tabletter i mån. Är utan då och då för att minska risken för läkemedelsutlöst huvudvärk. Har tjatat på neurologen här om botox men fått svaret att det inte används här. Kommer definitivt att vända mig till Utsikten som "Snuvig" rekommenderar. Låter som om att kanske kanske kanske det skulle kunna hjälpa. Jag bryr mig inte om värken men jag vill leva!! Jag känner som att jag missar allt! Med huvudvärk kan du inte njuta av något. Alls. Läste någonstans att av alla smärtpatienter (eller vad det nu var) så upplever människor med migrän att de har sämst livskvalité.