miss Starcastle skrev 2011-07-15 09:51:53 följande:
Snutt i ruttan: Jag tror inte biverkningarna kommer från medicinen utan migränen själv. Jag har också domningar i kroppen framför allt armar, händer och ansikte och kan ibland förlora talet så jag sluddrar och orden kommer inte ut och illamåendet kommer också från migränen. För en del kan migränen försvinna efter en graviditet t.ex. eller klimakteriet, framför allt om man har migrän som kommer i samband med mens. Stressrelaterad migrän kan man styras genom livsföring och t.ex undvika viss kost. Vet att många har problem med choklad och rödvin.
Digestive: Hade ingen Lapiz i min samling men ametist. Får väl ha den tills jag kan köpa en lapiz
Har du mycket problem med migrän, eller om någon annan här har det, så kanske rent utav det här vackra smycket vore något;
www.tradera.com/Fint-hange-halsband-m-LAPIS-LAZULI-sten-lag-utrop-just-nu--auktion_240404_135823163 Det finns även en Lapiz Lazuli med tokbra kvalité i den här annonsen;
www.tradera.com/Topplyster-Afghan-Guld-bla-Lapis-pa-22-10-carat--auktion_240801_135982975
Löjligt bra priser! Observera att det inte handlar om egna annonser eller något sådant. Blir själv riktigt sugen på den sista men jag känner dock att många andra kan ha betydligt mer nytta av en sådan fin Lapis Lazuli än vad jag själv skulle ha (som mer eller mindre skulle ha den enbart för beundran i dagsläget).
Den som provar en Lapiz Lazuli får hemskt gärna återkomma med resultaten! Har ett stort intresse för sådant här.
Glöm inte att "rena" den under kallt rinnande vatten (så den återgår till sina naturliga energier - man alltså avmagnetiserar och avstatiserar den) före och efter användning, annars så finns det en risk att den har tillförda energier i sig som förhindrar målet med den - samt att skänka den en vänlig tanke med tydliga avsiktsmål före användningen (man "programmerar" stenen - vilket, utan hokus pokus, innebär att man snarare gör sig själv mer mottaglig för stenens olika sorters påverkan och då lättare når dem i praktiken när man medvetet "hjälper till"). Även "reningen" blir effektivare om man "hjälper till" i tanken (man gör helt enkelt reningsprocessen med en större precession, för att åter igen avkoda allt hokus pokus, hihi).
Just i fallet Lapiz Lazuli och dess använding vid migrän så tror jag dock att det inte behövs några sådana här konstigheter överhuvudtaget men skriver ut det här ändå och för säkerhets skull (och med särkild vikt på "reningen"). När en sten blir varm med en mycket tydliga spretningar i värmen (så att det tydligt "sticker" i handen medna kroppen värmer upp stenen) så gör man bäst i att "rena" den tills den har blivit ordentligt sval och oftast roligt nog mer "lättad" i känslan av att hålla den.
En ärlig verkningschans vore att först skölja den ordentligt kall, torka av den ordentligt och sedan hålla den placerad över aktuellt ställe på huvudet tills kroppen själv har värmt upp stenen.
Lycka till! Jag hoppas verkligen det hjälper så väl jag som vill att det gör det för er. Hade knappast velat ha något som liknade mina två migränliknande anfall i något upprepande slag - det värkte så svårt att jag upprepade gånger slog näven mot betong för att bara få "lyxen" av att känna någon annan sorts smärta för några sekunder och slet loss hela vattenkranen ifrån diskbänken för att jag inte kunde reglera styrkan medan smärtan pågick och jag desperat behövde vatten. Verkligen inget kul att uppleva! Jag klagar liksom högt och rejält vid vanlig huvudvärk.