Hellu
Får jag vara med här? Jag har bara haft migrän på sommaren förut, ca 4-6 gånger vid väderomslag, åska i luften ända sedan jag var liten. Minns så väl första gången, var inte mer än 9 år då. Låg i sängen hemma o kräktes o trodde allvarligt att huvudet skulle sprängas.
Det blev värre efter graviditeterna, från första känningen tills jag kräktes så tog det knappt 20 minuter. Men bara jag fick kräkas så började det släppa. Förra året i slutet av maj, så kraschade jag med bilen o sen dess så har jag migrän jämt känns det som. Förra sommaren var hemsk. INte nog med att mn knappt kunde gå, för jag hade ont i ryggen o nacken, så fick jag kämpa med migränanfall oxå. Som läkarna inte gjorde nått åt. I deras ögon så var det helt normalt eftersom jag alltid hade ont i nacken, så jag spände mig. O fick då ont i huvudet som dom såg det. Dom vägrade inse det var migrän. Plus alla tabletter som jag åt för att ens stå på benen, så var det inte konstigt att jag fick ont i huvudet sa dom..
Har varit sjukskriven i ett år, nacken o ryggen vill inte riktigt funka, men har börjat jobba lite smått nu iallafall. ska börja jobba halvtid nu o se hur det går. Funkar det inte så måste jag byta jobb. Är bagare o det är allt jag velat göra. Allt jag kan. Om jag inte får baka, vem 17 är jag då?
Den här sommmaren har inte börjat bra alls, migränattackerna är värre än vanligt. O min gräs o hö allergi ställer till oxå. Hade sist migrän i 5 dagar, men lyckades o jobba ändå. Ibland kan det vara bra i 3 veckor som mest, men då den kommer tillbaka är den inte rolig. Jag har svårt o känna igen första tecknet, så jag tar oftast medicinen för sent första dagen. Men jag börjar bli bättre.
Är det någon som har svårt med höjder när ni får migrän? Jag har svårt att vara i min lägenhet när jag har migrän, vill helst ligga platt på golvet, sängen är för hög, blir typ sjösjuk. bor på andra våningen o kan inte titta ut genom fönstret om jag är hemma då det börjar. Är jag ute o ska uppför trapperna så får jag krypa. Varje steg jag tar så känns det som om jag faller ner långt. Svårt o förklara.
Är det riktigt illa så tar jag täcke o kudde o går ner till källaren i mitt förråd o lägger mig där. Då är jag iallafall inte sjösjuk, bara migränet o handskas med. Har sagt till vaktmästarna o min bostadsförening så dom vet vad jag gör om någon skulle få för sig att klaga.
Kan inte äta migränmedicin med diklofenak, då jag inte tål det. Läkaren jag har nu har börjat fatta att jag verkligen har problem med migrän, så vi får se vad han ska skriva ut åt mig härnäst. Sumatriptan, oriptan är det som hjälpt det här året. Men nu sist så hjälpte inget..
Förlåt för lite långt inlägg..