Lider oxå av migrän men det har blivit bättre och bättre. Värst var det i sena tonåren fram till jag var 24 och blev gravid. I två omgångar blev jag beroende av smärstillande, när det var som värst blev jag beroende av pronaxen som jag åt dagligen och flera gånger i veckan använde jag maxalt rapitab, zomiq och imigran på det åt jag några förebyggande tabletter som jag inte ens minns vad de hette. Mitt tablettberoende gjorde att jag mådde ännu sämre och blev nästan lite psykiskt instabil, Tog ett tag innan jag och maken insåg att det var alla tabletters fel att jag mådde som jag gjorde. Hur läkarna kunde skriva ut så mycket som de gjorde förstår jag inte. Minns inte exakt när under dessa år jag träffade en barnmorska som satte stopp för mig att äta Trinidiol och det i kombination med att jag slutade med alla piller gjorde att jag blev bättre. Fick istället Cerazette, ett p-piller som gör att jag inte har mens vilket gör att större delen av den hormoniella migränen försvunnit. Jag får fortfarande anfall, speciellt om jag har det stressigt, sover för lite, dricker alkohol eller det är konstigt väder. Tabletter försöker jag hålla mig ifrån även om jag lider och bara vill kapa mitt huvud under ett anfall, jag tillåter mig att ta ipren o alvedon när jag märker att ett anfall är på G, men det tar ju absolut inte ens udden av ett pågående anfall... där skulle jag behöva en ny supermedicin, men är lite för rädd för att fastna i beroende igen