For all I care skrev 2011-09-14 21:01:35 följande:
Hej.. Hoppar också in här.
Lider av migrän och nu är det även tal om migrän med aura. Problemen började för 17 år sen och jag får migrän ca 4 ggr i månaden vilket är ganska sällan för att vara mig.

Det sitter alltid i 2 dagar och börjar med ett tryck i huvudet för att sen påverka synen, får feber, kan inte med ljus osv osv. Det "vanliga" helt enkelt.
Problemet är att min läkare jag har nu inte vill utreda huvudvärken utan han bad mig gå till tandläkaren trots att jag har diagnos på migrän och träffat flera olika läkare under dessa år. Sagt och gjort, inga fel på tänderna eller bettet. Har även problem med spänningshuvudvärk men det är lättare att hantera och lindra.
Det enda som hjälpt medicinmässigt är att ta Citodon när jag får en känning, men då måste jag även lägga mig och försöka sova. Hade imigran som inte fungerade, tabletter + spray. Åt även en förebyggande under tonåren som inte fungerade. Akupunktur har inte hjälpt.
Får 20 Citodon utskrivna/halvår. Har bett att få byta läkare men bytet har inte skett nu 6 månader senare.
Så allt som allt har jag migrän ca 8 dagar totalt varje månad och ungefär lika många dagar med spänningsvärk. Och inga mediciner.
Man tappar lusten att söka hjälp helt enkelt.
En bekant till mig hade fått testa nåt nytt, botox mot migrän. Det är någon ganska ny studie och det hjälpte henne en del.
Sorry för allt svammel, jag har bara aldrig pratat med någon annan som har samma problem.
Kan du inte byta läkare? Jag hade liksom du ingen hjälp av någr tabletter förutom citodon och tramadol , men jag bad att få prova topimax och sen dess har jag inte haft något migränanfall att tala om. (Började efter midsommar)