ODS skrev 2011-09-15 20:58:07 följande:
min neurolog föreslog botox, oxå privatläkare, skulle ingå i högkostnadskortet för läkemedel tror jag, dock har jag inte testat det ännu iaf.
hysteria skrev 2011-09-15 12:34:43 följande:
Min mamma har med fått botox utan knussel i helsingborg, och många andra i tråden, så det verkar inte helt omöljigt. Jag hoppas att du kan få nån reda på ditt elände

hysteria skrev 2011-09-15 07:58:44 följande:
Fick remiss till neurologen och han gav mig botoxen och det var inga bekymmer. Bor du i närheten av Växjö?
Men...här är TRE stycken som fått botox på högkostnadsskydd???
Jag kommer just från besök hos min neurolog och är faktiskt lite förbannad.
Han ba: jaaaa...har du med dig migrändagboken....
ja ba: mmm (visar alla bokförda anfall).
han ba: men så du hade migrän varje dag i maj och sen inget i tre månader och nu kom det tillbaka....vad kan det bero på?
jag ba: det kan bero på att tre dagar innan anfallen upphörde så fick jag botox, och det var som att ge mig nytt liv, för jag hade ingen värk ända fram tills för någon vecka sedan. Den skulle hålla i sig i tre månader, och ja, det stämmer.
han ba: nääää, det kan jag aldrig tro....det finns ingen vetenskaplig bevisning för att det skulle funka. jag tror vi måste fokusera på din inre stress...
jag ba: aha, så min inre stress försvann där under tre månader, och nu är den märkligt nog tillbaka!
han ba: ja, så är det nog. jag vill remittera dig till att prova lite gymnastik.
Typ.
Så att NEJ. Totalvägran från neurologens sida "då det inte är en bevisad metod".
Plan-B, någon? Därför jag har bevisligen hjälpts av detta. Vart hör man av sig då?