• JosephineJ

Tråden om Migrän!

Hej!

Jag tånkte att alla vi som lider ( ja, verkligen lider gör man av migrän!!!) kan samla tankar, tips osv här. Kanske har någon använt någon speciell kost, vitaminer, medicin, bytt preventivmedel, yoga osv för att bli av med migränen eller lindre.
    Dela med er här! Både för hormonell migrän och migrän som beror på annat.

Kram! 

• Svar på tråden Tråden om Migrän!
  • Allrona

Micro - ska ge lchf en månad, om inte det hjälper ska jag föreslå de tabletterna för läkaren. Det är ju bara att sluta om man får allvarliga biverkningar så testa kan man ju

• Maddisen80
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-08-03 11:42:43 följande:
    Någon som känner igen det här? För några dagar sen av en ren händelse tog jag tempen, hade 37,7' c. (Brukar ligga på 36,5' c i viloläge.) Nästa dag vaknade jag med migrän? /// Någon mer som får förhöjd temp/feber strax innan ett migränanfall?
    Hej ja jag får feber innan jag får migränattack ,jag bruka ligga på 36.,2 hade 37,8  sen
  • hysteria
    Allrona skrev 2011-08-03 15:28:26 följande:
    Micro - ska ge lchf en månad, om inte det hjälper ska jag föreslå de tabletterna för läkaren. Det är ju bara att sluta om man får allvarliga biverkningar så testa kan man ju
    Man har en upptrappning då det är vanligt med bivärkningar, många försvinner/blir bättre när man når fulldosen.
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Maddisen80

Är det någon annan som får migränhuvudvärk av att de är så kvavt ute? De fick jag igår så fick ta zomig och de hjälpte mig.

• Allrona

Halloj
    Tänkte bara hoppa in och berätta hur nöjd jag är över mitt val att testa LCHF. Har iof bara ätit så i 10 dgr men har inte haft något migränanfall alls, inte ens lite spänningshuvudvärk! Kan inte komma ihåg när jag senast hade 10 dagar utan migrän och huvudvärk. 10 dagar utan zomig!!! Så skönt!!! Och det är verkligen inte ett dugg krångligt att äta såhär. Så ni som inte testat detta mot er migrän - gör det! Självklart hjälper det inte alla, men många!

• Maddisen80

Lchf hjälper inte mig de har blivit värre så jag har fått tagit zomig varannan dag så jag ska sluta äta enligt lchf

• miss Starcastle

Jag kommer snart börja studera igen efter en tid som srbetslös. Jag hoppas inte min migrän kommer vara ett problem under studierna. Jag hoppas också att det ska ge mig mer lugn i framtiden om jag får ett arbete sen med bra rutiner och tider. 

Jag har inte testat lchf men tyvärr har jag inte heller den karaktären att motstå vissa saker. Jag tycker dock att sommaren har varit bra rent migränmässigt så jag ska inte klaga.  

• miss Starcastle

Har studerat i en och en halv vecka nu och idag kom migränen. Tack och lov kom den på vår självstudiedag så jag har verkligen kunnat tillbringa hela dagen i sängen och jag är förhoppningsvis ok tills i morgon igen. Jag antar att det beror på anspänningen med att börja studera och hoppas att det bara tillfälligt så jag inte behöver ha det så här hela tiden. Det gör mig nervös för jag har inte så många andra chanser till att komma ut i arbetslivet igen med min migrän. Hur går det för er andra?

• Allrona

Här går det bra! 6 veckor med LCHF och bara 2 anfall och 1 känning! Känner mig pigg och glad!

• I Blackrose I

Oj, har precis hittat hit. Lider av kronisk migrän sen tonåren. Har använt så många mediciner och varit försökskanin flera gånger. För nåt år sen fick jag nog och började med akupunktur och akupressur. Det lindrar men jag blir inte bra. Kommer nog aldrig bli bra helt.

Är det någon annan som lider av kronisk migrän?

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
Svar på tråden Tråden om Migrän!