RedTopaz skrev 2011-10-10 22:45:10 följande:
Jag ser att ni pratar om botox, jag har migrän och tog botox i hela pannan men tyvärr hjälpte det inte ett dugg mot min hormonella migrän som brukar sitta i pannan och ibland i nacken =(. Men slät panna fick jag iaf ;) Gissningsvis hjälper det dock mot spänningshuvudvärk som sedan övergår i migrän.
Vad tar ni för medicin mot migränen? Jag tog tidigare 3st Naproxen enligt recept men efter min andra graviditet hjälper det inte längre.. Nu tar jag citodon, men det hjälper bara till viss del. Jag har provat flera migränmediciner, tex maxal rapitab men har fått skumma biverkningar av alla (typ muskulaturen i nacken domnar, konstig smak i munnen, extrem trötthet, yrsel osv..) Vad kan jag be läkaren om, vad har ni för bra tips som jag kanske inte provat? Känns som att läkaren bara skriver ut mediciner men jag vill veta om jag kan förebygga och vad jag ska undvika tex? Jag kan inte så mkt om migrän tyvärr... mitt första anfall kom den sommaren jag skulle fylla 4år..
Jag pratade med min läkare som sa att botox hjälper främst mot spänningshuvudvärk. Jag vet inte om det stämmer. Jag har inte så mycket migrän längre, typ fyra fem ggr per år. Däremot har jag jättemycket problem med spänningshuvudvärk.
Mot migrän har jag tagit treo comp. Jag vet att läkare är väldigt restriktiva att skriva ut det eftersom att det är sjukt beroendeframkallande. Men det är den enda medicin som någonsin har hjälp mig. Jag tar 1 1/2 tablett och då försvinner huvudvärken helt. Kanske värt att prova?