• JosephineJ

Tråden om Migrän!

Hej!

Jag tånkte att alla vi som lider ( ja, verkligen lider gör man av migrän!!!) kan samla tankar, tips osv här. Kanske har någon använt någon speciell kost, vitaminer, medicin, bytt preventivmedel, yoga osv för att bli av med migränen eller lindre.
    Dela med er här! Både för hormonell migrän och migrän som beror på annat.

Kram! 

• Svar på tråden Tråden om Migrän!
  • stjärn fall

Prova botox..... Mot sex migrän. Hjälper tyvärr inte mot mensmigrän. Iaf inte för mig.

• stjärn fall

Mico: jag har kommit till det stadiet i mitt liv att jag längre inte kan knussla med medicin dvs nej jag är mot tabletter... Sådan var bag innan en riktig renlevnads människa. Har sådana plågor varje dag att jag går på starka preparat. Morfin 50 mg som pumpas i mig en gång i timmen vid behov tar jag oxycotin, har ätit tramadol o Alvedon i 4 år dagligen tills läkaren bytte ut dem till morfinet. Medicinen gör att jag ej kan gå på toan och göra nr två så jag äter medicin för det med, migrän äter medicin mot det med, depresion pga alla mina smärtor och trötthet äter antidepressiva vad jag vill säga är att jag känner mig verkligen som en pillerknarlare men utan dem så går hag under och kan inte jobba ens mina 50% mitt liv har ingen kvalité längre och jag är bara 42 år. Men jag har bättre o sämre dagar. Man ska inte ta hälsan för givet och jag blir förskräckt när jag ser hur en del äventyrar sin hälsa i olika program som whipe out osv..,, Sorry det är en annan tråd Lev väl alla ni som kämpar med migränen idag har bara legat i sängen kräkts... Första migrän dagen hoppas den blir bättre imorgon så jag kommer upp. Imigran sprutan brukar hjälpa men inte idag. Puss på er alla

• hysteria

Har tagit topimaxen i en månad och inte haft en enda riktig migrän attack på 3 veckor, så jädra underbart. 
    Haft lite småont i huvudvärk med det har räckt med treo. 

Äntligen något som hjälpt! 

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • TSmurfan

Hmm.. hoppar in här lite abrubt... Har inte läst hela tråden så jag vet inte om någon annan tagit upp det. Men jag har genomgått en tandkirurgisk behandling som radikalt minskat antalet migrän anfall för mig. De som var relaterade till stress är helt borta.. så nu är det bara att sköta maten och vätskeintaget så ska jag i princip kunna hålla mig migränfri... Jippie..

• hysteria
    Allrona skrev 2011-08-02 22:19:10 följande:
    Vad är topimax?
    Läkamedel i huvudsak mot epelepsi, men som har blivit godkänt som förebyggande behandling av migrän. Rätt saftig bivärknings-lista, men än så länge har jag bara fått två, mindre besvärliga..
  • hysteria
    Allrona skrev 2011-08-03 11:34:11 följande:
    Oj vilken lista med biverkningar! Men det kanske är ngt att testa ändå?
    Jo, har än så länge bara märkt av krypningar i benen och viktnedgång, lite trött och hänging men det kan bero på annat lika gärna
Svar på tråden Tråden om Migrän!